Eurostat: Ακριβή σε τρόφιμα, ποτά, τσιγάρα, η Ελλάδα- Φθηνότερη στη στέγη από τον μ.ο. της ΕΕ

Παρά τη λιτότητα της περασμένης δεκαετίας, λόγω των μνημονίων, οι τιμές βασικών προϊόντων, όπως τα τρόφιμα, είναι υψηλότερες στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στα επικοινωνιακά τέλη, δηλαδή κατά βάση στα τέλη κινητής τηλεφωνίας

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα το 2021 ήταν κατά 4,8% ακριβότερες από την Ε.Ε. Στις υψηλότερες τιμές έχουν συμβάλει προφανώς και οι υψηλότεροι συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν στην Ελλάδα, με το ΙΕΛΚΑ να υπολογίζει ότι η χώρα μας βρίσκεται στην έκτη θέση.

Η απόκλιση της Ελλάδας αναφορικά με τις τιμές των τροφίμων εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί περαιτέρω φέτος, καθώς ο δείκτης τιμών για τα τρόφιμα της Eurostat έχει αυξηθεί περισσότερο στη χώρα μας (11% τον Μάιο σε ετήσια βάση) απ’ ό,τι στην ΕΕ (7,5%).

eurostat, τιμές τροφίμων

Πιο ακριβά τα τσιγάρα και τα ποτά

Ελαφρά ψηλότερες ήταν οι τιμές στην Ελλάδα και για τον καπνό και τα αλκοολούχα ποτά και συγκεκριμένα 1,1% πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Η φορολογία έχει συμβάλει επίσης στην εξέλιξή αυτή καθώς τόσο ο ειδικός φόρος για τον καπνό όσο και ο ΦΠΑ είναι πολύ υψηλοί.

Στις τιμές των επικοινωνιών, η Ελλάδα ήταν ακριβότερη κατά 69,4% από την ΕΕ με πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη να είναι η Νορβηγία (που δεν είναι μέλος της ΕΕ) με τιμές 88,7% υψηλότερες από τον μέσο όρο. Στον αντίποδα, φθηνότερη χώρα ήταν η Ρουμανία με τιμές 61,4% χαμηλότερες από τον μέσο όρο.

eurostat, τιμές επικοινωνιών

Σημαντικά φθηνότερο το κόστος στέγασης

Στις υπόλοιπες επτά κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών της Eurostat, η Ελλάδα είναι φθηνότερη από την ΕΕ. Οι τιμές είναι χαμηλότερες κατά 31,7% αναφορικά με το κόστος στέγασης – που περιλαμβάνει τις τιμές των ενοικίων, του ρεύματος και της θέρμανσης.

Σημαντικά χαμηλότερες ήταν και οι τιμές για μεταφορές (23,6% σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο) καθώς και οι τιμές των εστιατορίων και ξενοδοχείων (15,2%).

Κατά 13,8% χαμηλότερες ήταν οι τιμές για υπηρεσίες αναψυχής και πολιτισμού, ενώ χαμηλότερες από 10% ήταν οι τιμές ειδών ένδυσης – υπόδησης (5,9%), των επίπλων και χαλιών (1,9%), και των οχημάτων (7,3%).

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα