ΕΤΒΑ: Συνάντηση για νέες επενδύσεις στη Σίνδο

“Θέλουμε τις επενδύσεις, θέλουμε να συνεχιστεί η αναπτυξιακή δυναμική, που έχει δημιουργηθεί στη χώρα” υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, σε συνάντηση με επιχειρηματίες, στα γραφεία της ΕΤΒΑ, στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, στη Σίνδο.

Στη διάρκεια της συνάντησης αναπτύχθηκαν οι πρωτοβουλίες της ΕΤΒΑ για τη βελτίωση του επιχειρηματικού και χωρικού περιβάλλοντος της βιομηχανικής περιοχής, αλλά και οι προβλέψεις της για την αναβάθμιση των υπηρεσιών εντός του βιομηχανικού πάρκου, ενώ ακολούθησε και συζήτηση για τις προσδοκίες των επιχειρήσεων από την πολιτεία και την ΕΤΒΑ, για τον αναπτυξιακό νόμο και για τα προβλήματα των επιχειρήσεων.

Ο κ. Κωνσταντινίδης υπογράμμισε ότι κατά το παρελθόν, λόγω της γρήγορης και σε κάποιο βαθμό άναρχης ανάπτυξης βιομηχανικών περιοχών, προέκυψαν ελλείψεις και προβλήματα στην οργάνωση και στις υποδομές και σε περιοχές που δεν γνώρισαν την ίδια ανάπτυξη της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης και πλέον υπάρχει ανάγκη αυτά να εξαλειφθούν, με υπηρεσίες καλής υποδοχής για την επιχειρηματικότητα, για τις βιομηχανίες της χώρας.

“Επειδή ακριβώς δεν θέλουμε να συνεχίσουμε την ίδια πρόχειρη και εμβαλωματική λογική επιχειρήσαμε να το αλλάξουμε αυτό με νομοθετική πρωτοβουλία του 2022, να σας κάνουμε πραγματικούς συμμέτοχους αυτής της αλλαγής, όπως μάλιστα κωδικοποιήθηκε στη συνέχεια με νόμο του 2023, για να μπορέσουμε να ανατάξουμε αυτή την κατάσταση” είπε ο υφυπουργός Εσωτερικών.

Ο κ. Κωνσταντινίδης επεσήμανε ότι μετά από μια “πολυετή και τραυματική εμπειρία των μνημονίων” η σημερινή κυβέρνηση “στόχευε στην ανάπτυξη, ήθελε να δημιουργήσει ένα φιλοαναπτυξιακό, ταυτόχρονα και φιλοπεριβαλλοντικό περιβάλλον” και να προσελκύσει επενδύσεις.

“Αλλά θέλαμε, πρόσθεσε , να βάλουμε σε μία τάξη αυτό το περιβάλλον και να ενισχύσουμε τη λειτουργία των επιχειρήσεων, όχι μόνο σε αυτό που παραδοσιακά λέγαμε στην φορολογική διάσταση του ζητήματος, αλλά κυρίως εκείνο της χωροθέτησης, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες μίας εικόνας και μίας λειτουργίας, η οποία θα είναι όπως πρέπει να είναι, όπως είναι σε χώρες του εξωτερικού. Υπήρχε το καλό μοντέλο, το καλό παράδειγμα, θέλαμε να εφαρμόσουμε κάτι αντίστοιχο και στη χώρα μας”.

Ο κ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε στο έργο της ΕΤΒΑ, στις ενέργειες και στις δράσεις που αναπτύσσει για καλύτερες υπηρεσίες, για βελτίωση του επιχειρηματικού και συγκοινωνιακού περιβάλλοντος στις βιομηχανικές ζώνες.

“Βλέπουμε με ιδιαίτερη χαρά, τόσο την πολιτεία, όσο και την ΕΤΒΑ να συνεργάζονται προκειμένου να αναβαθμίσουν με προϋποθέσεις τις υποδομές” συνέχισε ο κ. Κωνσταντινίδης και υπογράμμισε:

“Είναι πάρα πολύ σημαντικά τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που διατίθενται προκειμένου να αναβαθμιστούν οι βιομηχανικές περιοχές και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βλέπω ότι όλο αυτό μπολιάζεται και με υπηρεσίες, οι οποίες θα κάνουν και την παρουσία εδώ των εργαζομένων, αλλά και την παρουσία των ίδιων τον επιχειρηματιών, πολύ καλύτερη, ασφαλέστερη και την περιοχή για αυτούς πολύ πιο προσβάσιμη και, αν θέλετε, να συμβαδίζει και με τις οικογενειακές τους ανάγκες”.

O κ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε και τις προσπάθειες βελτίωσης των συγκοινωνιών προς τη ΒΙΠΕ από τον ΟΑΣΘ, αλλά και σε αυτές που έχουν καταβληθεί από την πολιτεία και τις αρχές για την άρση των συνεπειών, στην οδική κυκλοφορία, της κατασκευής του fly over, όπως και στη λειτουργία του μετρό που, όπως είπε, σε λίγους μήνες θα αποφορτίσει ένα σημαντικό μέρος της κίνησης.

“Θέλουμε τις επενδύσεις, βλέπουμε μια αναπτυξιακή δυναμική που έχει δημιουργήσει η χώρα, θέλουμε να συνεχιστεί. Θέλουμε και ζητούμε την πολιτική σταθερότητα, προκειμένου αυτή η δυναμική να συνεχιστεί και εκεί που ήμασταν ουραγοί στην ανάπτυξη, βλέπουμε ότι η Ελλάδα προηγείται σε πολλούς δείκτες, προηγείται στο επενδυτικό περιβάλλον” είπε ο κ. Κωνσταντινίδης. Υπογράμμισε, ότι έχει ανακτηθεί η επενδυτική βαθμίδα και ότι υπάρχουν πια αρκετά χρηματοδοτικά εργαλεία με πολλά κονδύλια για να διατηρηθεί και να συνεχιστεί μια βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία και πρόσθεσε:

“Είμαστε πάρα πολύ αισιόδοξοι ότι θα συνεχιστεί αυτή η πρόοδος που τελικά μεταφράζεται στην αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, των εργαζομένων και συνολικά της χώρας”.

Για το τμήμα των επενδυτικών σχεδίων του αναπτυξιακού νόμου, που διαχειρίζεται ο τομέας Μακεδονίας – Θράκης του ΥΠΕΣ, ο κ. Κωνσταντινίδης υπογράμμισε ότι, όπου διατυπώνονται παρατηρήσεις, ενδεχομένως και ελλείψεις, γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να δίνονται λύσεις και πρόσθεσε:

“Έχουμε κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια να αλλάξουμε την αντίληψη, όπου ήταν εσφαλμένη, για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται ενδεχομένως μία αβλεψία, ενδεχομένως και ένα λάθος, που όμως μπορεί να γεφυρωθεί και να διορθωθεί. Η λογική μας είναι ότι δεν πάμε να αστυνομεύσουμε, δεν είμαστε εισαγγελείς, ο έλεγχος είναι για να βοηθήσουμε τα επενδυτικά σχέδια. Αυτήν την αντίληψη προσπαθούμε να εμπεδώσουμε και να εφαρμόσουμε. Λέω, μόνο, ότι έχω καλές ενδείξεις, μένει να αποδειχθεί με τις ολοκληρώσεις των επενδυτικών σχεδίων”.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στις ενέργειες που γίνονται για την εκπαίδευση, κατάρτιση των εργαζομένων, ώστε οι επιχειρήσεις να βρίσκουν εξειδικευμένο προσωπικό, που απαιτείται για την απασχόληση στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών.

Προτεραιότητα στη μεταποίηση

Προτεραιότητα στη μεταποίηση δίνεται σε αυτή τη φάση, μέσω των επενδυτικών σχεδίων και των υπαγωγών τους στον αναπτυξιακό νόμο, τόνισε η γενική γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης, Βίκυ Λοΐζου.

“Χωρίς εσάς δεν υπάρχει ούτε ανάπτυξη, δεν υπάρχει ούτε επιχειρηματικότητα. Προσπαθούμε να σχεδιάσουμε όσο γίνεται περισσότερες μεταρρυθμίσεις, να απλοποιήσουμε διαδικασίες για αδειοδοτήσεις, αλλά κυρίως ως προς τον αναπτυξιακό νόμο είμαστε σε μία φάση που είναι προτεραιότητα η μεταποίηση” είπε η κ. Λοϊζου και συνέχισε:

“Έχουν ήδη προκηρυχθεί από πέρυσι δυο κύκλοι και προσπαθούμε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες υπαγωγής”. Η κ. Λουίζου υπογράμμισε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών γίνεται προσπάθεια να αυξηθούν τα διαθέσιμα κονδύλια, καθώς ο νέος νόμος 4887/22 προέβλεπε 150 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις που είχαν υποβάλει σχέδια να μείνουν χωρίς χρηματοδότηση στην αρχική αξιολόγηση και πρόσθεσε:

“Ήδη υπογράφηκε η αύξηση στον πρώτο κύκλο μεταποίησης, άρα έχουμε πολύ περισσότερα επενδυτικά σχέδια και έχουν αρχίσει και υπογράφονται οι υπαγωγές, ώστε να μπορείτε να προχωρήσετε στις επενδύσεις και περιμένουμε μέσα και στην επόμενη εβδομάδα να υπογραφεί από το υπουργείο Οικονομικών και αύξηση των κονδυλίων για το δεύτερο κύκλο μεταποίησης”.

“Έχοντας το μυαλό μας ότι ο αναπτυξιακός νόμος χρησιμοποιεί πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, άρα εθνικούς πόρους πρέπει να είμαστε όσο γίνεται πιο φειδωλοί στο πώς μοιράζονται και πιο στοχευμένοι ώστε πραγματικά να μπορεί να βοηθήσει εσάς στην ανάπτυξη και στα επενδυτικά σας πλάνα και να μπορούμε να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα” συμπλήρωσε η κ. Λοϊζου και συνέχισε:

“Είμαστε σε μία φάση που προσπαθούμε να επαναξιολογήσουμε, να δούμε πού είναι χρήσιμος ο αναπτυξιακός νόμος, τι μπορούμε να βελτιώσουμε, πώς μπορούμε να αντιγράψουμε καλές πρακτικές από άλλες χώρες που συνδυάζουν χρηματοδοτικά εργαλεία, δανειακά μαζί με χορηγήσεις, ώστε και να ωριμάζουν συντομότερα και να υλοποιούνται πιο γρήγορα τα επενδυτικά σχέδια”.

Γκάμα έργων
“Στις 31/12/2025 θα ολοκληρώσουμε όλη τη γκάμα έργων για τη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης”, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε., Θάνος Ψαθάς.

Ο κ. Ψαθάς ανέφερε ότι μέσα στη διετία 2024-25 και κυρίως μέσα στο 2024 θα έχει ολοκληρωθεί ο ηλεκτροφωτισμός, η περίφραξη, οι μπάρες στην οδό Γοργοποτάμου και στις εισόδους, η στατική φύλαξη επί της οδού Γοργοποτάμου τα βράδια και με κάμερες, ενώ ήδη τα περίπολα αυξήθηκαν, από δύο σε τέσσερα.

Τόνισε, ότι εξετάζεται και το θέμα της μετακίνησης των εργαζομένων για να προστεθούν λεωφορεία και πέρα από αυτά που διέθεσε ενισχυτικά ο ΟΑΣΘ. Επεσήμανε, ότι ήδη γίνονται συνεννοήσεις με την Hellenic Train για την αποκλειστική μίσθωση μιας αμαξοστοιχίας, η οποία θα εξυπηρετεί τη Θεσσαλονίκη από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, στη Νέα Αγχίαλο και τη διασύνδεσή της με γραμμή λεωφορείου που να εξυπηρετεί εσωτερικά τη ΒΙΠΕ.

Στα σχέδια της ΕΤΒΑ είναι και η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού κέντρου στα γραφεία της, το οποίο με τις ειδικότητες του, θα μπορεί να παρέχει κατάρτιση στους χώρους του “ώστε οι εργαζόμενοι, ίσως να μη χρειάζεται να πηγαίνουν αλλού στη Θεσσαλονίκη για εκπαίδευση και να γίνεται εδώ με το μισό χρόνο”.

Σχεδιάζεται, επίσης, μέσα στο έτος η δημιουργία ιατρείου παροχής πρώτων βοηθειών και με ασθενοφόρο, που να μπορεί να παρέχει υγειονομικές υπηρεσίες “ράμματος”, εντός της ΒΙΠΕ.

Ο κ. Ψαθάς σημείωσε ότι σε συνεργασία με το δήμο Εχεδώρου θα επιδιωχθεί και η δημιουργία βρεφονηπιακού σταθμού που να εξυπηρετεί τους εργαζόμενους και, σε άλλη έκταση, η δημιουργία σταθμού εξυπηρέτησης φορτηγών, ώστε οι οδηγοί να σταθμεύουν με ασφάλεια το όχημα και το εμπόρευμά τους.

Τέλος, με αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης θα επιδιωχθεί η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης στη ΒΙΠΕ, κυρίως του πρώτου, στο οποίο σήμερα, λόγω παλαιότητας, σημειώνονται διαρροές και σωρευτικά σημαντικές απώλειες νερού.

“Έχουμε σχέδιο και το σχέδιο αυτό θέλουμε να το παραδώσουμε μέχρι το τέλος του 2025” τόνισε ο κ. Ψαθάς.

Η ΕΤΒΑ είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης βιομηχανικής γης που εξυπηρετεί τη βιομηχανική δραστηριότητα στην Ελλάδα, με 50.000 στρέμματα πανελλαδικά σε ένα σύνολο 76.000 στρεμμάτων δηλαδή κατέχει περίπου ένα ποσοστό κοντά στο 70% των βιομηχανικών περιοχών.

Η βιομηχανία σήμερα συμβάλει στο 10% του ΑΕΠ . Το 6% παράγεται από εταιρείες που δραστηριοποιούνται μέσα στις ΒΙΠΕ και το 3% από αυτό στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά και στο μερίδιο εργασίας στις ΒΙΠΕ, με τη Θεσσαλονίκη να κατέχει ανάλογο ποσοστό απασχόλησης στη ΒΙΠΕ.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα