Έρχονται τα ηλεκτρονικά διόδια- Δύο οι οικονομικές προσφορές

Δύο σχήματα καλούνται να υποβάλλουν οικονομικές προσφορές για την ανάπτυξη και λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικών και αναλογικών διοδίων που «τρέχει» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για τα ηλεκτρονικά διόδια το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους.

Μετά από την αποσφράγιση των τεχνικών προσφορών και σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύθηκε χθες Πέμπτη, στην τελική φάση βρίσκονται οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ – Autostrade – Ιntrakat – Intrasoft International και Nusz – Μυτιληναίος. Πρόκειται και για τα δύο σχήματα που συμμετείχαν στην β’ φάση του διαγωνισμού, καθώς η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική VINCI δεν υπέβαλλε τελικά τεχνική προσφορά. Η υποβολή των τεχνικών προσφορών έγινε στις 28 Φεβρουαρίου 2019, ενώ ακολούθησε και ένας γύρος διευκρινήσεων.

Πως θα λειτουργούν τα ηλεκτρονικά διόδια
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου στόχος του έργου, προϋπολογισμού άνω των 400 εκατ. ευρώ, είναι να αντικατασταθούν οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας με ένα Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο. Από το νέο σύστημα θα εξαιρούνται η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

Ειδικότερα, προβλέπεται ένα διττό σύστημα επιβολής διοδίων βάσει του οποίου:

Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια Εποχούμενη Συσκευή (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές όπως για παράδειγμα στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων και την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Τα ΙΧ οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται ηλεκτρονικά διόδια (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR). Σημειώνεται ότι θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που καταγράφεται σίγουρα για τα ηλεκτρονικά διόδια είναι η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα