Έως το 2035, ο ευρωπαϊκός κλάδος των drones θα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των €10 δισ. ετησίως.
Η ραγδαία ανάπτυξη που αναμένεται να καταγράψει, έχει βάλει την εν λόγω αγορά στο επίκεντρο της προσοχής της ΕΕ η οποία προσπαθεί να οργανώσει έγκαιρα ένα ορθό πλαίσιο λειτουργίας.
Εδώ και μήνες προετοιμάζει τους πρώτους πανευρωπαϊκούς κανόνες για τα μη στρατιωτικά αεροσκάφη, που θα επιτρέπουν σε αεροσκάφη όλων των μεγεθών να κινούνται με ασφάλεια στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Οι κανόνες έχουν λάβει τη μορφή Κανονισμού για την ασφαλή ένταξη των τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.
Μέσα στην εβδομάδα μάλιστα η Επιτροπή ενέκρινε τους κοινούς κανόνες, που ορίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις για τα drones. Όπως διευκρινίζεται αυτοί βασίζονται στους εθνικούς κανόνες που ισχύουν ανά χώρα και στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα εναρμονισμένο πλαίσιο σε ολόκληρη την Ε.Ε. «Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ψηφιοποίηση και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, πάνω από όλα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα drones είναι ασφαλή για άλλους χρήστες του εναέριου χώρου και τους ανθρώπους στο έδαφος», σχολίασε σχετικά η Επίτροπος για τις Μεταφορές, κυρία Βιολέτα Μπαλκ.
Για αρχή πρότυπα ασφαλείας
Για την συνέχεια η λειτουργία τους
Πέρα από τις τεχνικές προδιαγραφές η Επιτροπή προτίθεται να θεσπίσει διατάξεις που να καλύπτουν και τη λειτουργία των αεροσκαφών. Οι κανόνες θα καλύπτουν κάθε τύπο εκμετάλλευσης, από εκείνους που δεν απαιτούν προηγούμενη άδεια, σε αυτούς που αφορούν πιστοποιημένα αεροσκάφη και αερομεταφορείς, καθώς και ελάχιστες απομακρυσμένες πιλοτικές εκπαιδευτικές απαιτήσεις.
Αυτοί οι τεχνικοί και επιχειρησιακοί κανόνες θα αντικαταστήσουν, επίσης, οποιονδήποτε εθνικό κανονισμό για τα αεροσκάφη που υπάρχουν σήμερα στα διάφορα κράτη-μέλη. Από το 2020, τα αεροσκάφη θα πρέπει να καταχωρούνται στις εθνικές αρχές.
Ο Κανονισμός καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της αεροπορίας, όπως την αξιοπλοΐα, τα αεροσκάφη, τα αεροδρόμια, τις αεροπορικές δραστηριότητες και την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Περιγράφει, επίσης, την κατανομή καθηκόντων μεταξύ της Ε.Ε. και των εθνικών αρχών.
Σχετικά Νέα
-
NYT: H Apple θα ανακοινώσει την γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη μέσω Siri
Η Apple έχει κάνει τη γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη ένα υπαρκτό επίτευγμα και αναμένεται να.
-
Μάλτα: Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου παραιτήθηκε εν μέσω σκανδάλου διαφθοράς
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Μάλτας Κρις Φερν υπέβαλε σήμερα την παραίτησή του εν.
-
Γάζα: Πλησιάζουν τις 35.000 οι νεκροί Παλαιστίνιοι
Τουλάχιστον 34.943 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί και 78.572 έχουν τραυματιστεί σε ισραηλινά πλήγματα στη Λωρίδα.
-
Κύπρος: Δολοφονήθηκε και δεν αυτοκτόνησε ο στρατιώτης Θανάσης Νικολάου το 2005
Σε δολοφονία με στραγγαλισμό οφείλεται ο θάνατος του στρατιώτη Θανάση Νικολάου στην Κύπρο, σύμφωνα.