

Έως το 2035, ο ευρωπαϊκός κλάδος των drones θα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των €10 δισ. ετησίως.
Η ραγδαία ανάπτυξη που αναμένεται να καταγράψει, έχει βάλει την εν λόγω αγορά στο επίκεντρο της προσοχής της ΕΕ η οποία προσπαθεί να οργανώσει έγκαιρα ένα ορθό πλαίσιο λειτουργίας.
Εδώ και μήνες προετοιμάζει τους πρώτους πανευρωπαϊκούς κανόνες για τα μη στρατιωτικά αεροσκάφη, που θα επιτρέπουν σε αεροσκάφη όλων των μεγεθών να κινούνται με ασφάλεια στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Οι κανόνες έχουν λάβει τη μορφή Κανονισμού για την ασφαλή ένταξη των τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.
Μέσα στην εβδομάδα μάλιστα η Επιτροπή ενέκρινε τους κοινούς κανόνες, που ορίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις για τα drones. Όπως διευκρινίζεται αυτοί βασίζονται στους εθνικούς κανόνες που ισχύουν ανά χώρα και στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα εναρμονισμένο πλαίσιο σε ολόκληρη την Ε.Ε. «Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ψηφιοποίηση και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, πάνω από όλα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα drones είναι ασφαλή για άλλους χρήστες του εναέριου χώρου και τους ανθρώπους στο έδαφος», σχολίασε σχετικά η Επίτροπος για τις Μεταφορές, κυρία Βιολέτα Μπαλκ.
Για αρχή πρότυπα ασφαλείας
Για την συνέχεια η λειτουργία τους
Πέρα από τις τεχνικές προδιαγραφές η Επιτροπή προτίθεται να θεσπίσει διατάξεις που να καλύπτουν και τη λειτουργία των αεροσκαφών. Οι κανόνες θα καλύπτουν κάθε τύπο εκμετάλλευσης, από εκείνους που δεν απαιτούν προηγούμενη άδεια, σε αυτούς που αφορούν πιστοποιημένα αεροσκάφη και αερομεταφορείς, καθώς και ελάχιστες απομακρυσμένες πιλοτικές εκπαιδευτικές απαιτήσεις.
Αυτοί οι τεχνικοί και επιχειρησιακοί κανόνες θα αντικαταστήσουν, επίσης, οποιονδήποτε εθνικό κανονισμό για τα αεροσκάφη που υπάρχουν σήμερα στα διάφορα κράτη-μέλη. Από το 2020, τα αεροσκάφη θα πρέπει να καταχωρούνται στις εθνικές αρχές.
Ο Κανονισμός καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της αεροπορίας, όπως την αξιοπλοΐα, τα αεροσκάφη, τα αεροδρόμια, τις αεροπορικές δραστηριότητες και την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Περιγράφει, επίσης, την κατανομή καθηκόντων μεταξύ της Ε.Ε. και των εθνικών αρχών.
Σχετικά Νέα
-
Ερντογάν: «Ο Πάπας Φραγκίσκος ήταν ένας αξιοσέβαστης ηγέτης με σημαντικές πρωτοβουλίες για το Παλαιστινιακό»
Την στάση που είχε ο Πάπας Φραγκίσκος για το Παλαιστινιακό ζήτημα και τον πόλεμο.
-
Πάπας Φραγκίσκος: Ο ταπεινός «Πάπας των Φτωχών» που έβγαζε selfies και δεν δίσταζε να δακρύσει δημόσια
Πάπας Φραγκίσκος. Το ημερολόγιο γράφει Δευτέρα του Πάσχα 21 Απριλίου 2025, όταν ο ταπεινός.
Πάπας Φραγκίσκος: Οι 8 επικρατέστεροι για να τον διαδεχθούν – Ανάμεσά τους ένας Ασιάτης και δύο μαύροι
Η Καθολική Εκκλησία μπαίνει σε περίοδο «Sede Vacante» μετά τον θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου,.
Λευκός Οίκος για Πάπα Φραγκίσκο: «Ας αναπαυθεί εν ειρήνη» – Συλλυπητήρια Πούτιν για τον θάνατο του Ποντίφικα
Ο Πάπας Φραγκίσκος, μετά από σκληρές μάχες που έδωσε με τα σοβαρά προβλήματα υγείας.