

Τον κίνδυνο σχεδόν οι μισοί μαθητές των Λυκείων να έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι επισημαίνει η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Το 1978, η Γ.Σ. της UNESCO υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση στην προσπάθεια καλύτερης εννοιολογικής περιγραφής του αναλφαβητισμού, εισάγοντας την έννοια του ατόμου που είναι λειτουργικά αναλφάβητο: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι κάθε άτομο που είναι ανίκανο να ασκήσει όλες τις δραστηριότητες για τις οποίες είναι απαραίτητος ο αλφαβητισμός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα η ομάδα του και η κοινότητά του και να μπορεί επίσης, ο ίδιος, να διαβάζει, να γράφει και να μετράει, για την προσωπική του ανάπτυξη και για την ανάπτυξη της κοινότητάς του». Για το ίδιο θέμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τοποθετήθηκε ως εξής: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του».
Η ΑΔΙΠΠΔΕ επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.
Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια:
-Στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση
-Στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)
-Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%
Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:
-Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
-Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία
-Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.
Οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν, σύμφωνα με την Καθημερινή, ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο. Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκάιρως».
Σχετικά Νέα
Μαρκόπουλο: Ένοπλη ληστεία με λεία 20.000 ευρώ σε κατάστημα τυχερών παιχνιδιών
Συναγερμός σήμανε τα ξημερώματα της Δευτέρας του Πάσχα(21/4) σε κατάστημα τυχερών παιχνιδιών στον Μαρκόπουλο,.
Δημογραφικό: Τα «καμπανάκια» χτυπούν ασταμάτητα
Το ενημερωτικό δελτίο του Ινστιτούτου Δημογραφικών Ερευνών και Μελετών (ΙΔΕΜ) για το δημογραφικό με.
Αρχιεπίσκοπος Καθολικής Εκκλησίας Ελλάδας: Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε όραμα ειρήνης, βελτίωσης, αδελφότητας και αγάπης
«Τα 12-13 χρόνια της αρχιερατείας του Πάπα Φραγκίσκου ήταν γόνιμα σε διάφορους τομείς. Επεδίωξε.
Ένοπλη ληστεία στο Μαρκόπουλο: Απείλησε την υπάλληλο και απέσπασε 20.000 ευρώ
Ένοπλη ληστεία σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας του Πάσχα (21/4) σε κατάστημα τυχερών παιχνιδιών.