Επανεκκίνηση την Τετάρτη για τρένα και προαστιακό – Νέοι κανόνες ασφαλείας

Στις ράγες μπαίνουν και πάλι από την Τετάρτη 22 Μαρτίου τα τρένα και ο προαστιακός, με αρκετές και σημαντικές δικλείδες ασφαλείας. Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Κύριο μέλημα των Αρχών είναι τα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση των συρμών. Έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης τα δρομολόγια θα είναι μειωμένα. Η ανάπτυξη των δρομολογίων, όπως έχει ανακοινωθεί, θα γίνει σε πέντε φάσεις, με στόχο την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας μέχρι το Πάσχα.

Συγκεκριμένα, το πρωί της Τετάρτης στις 04.45 αναμένεται να εκκινήσει από το σταθμό Λαρίσης το πρώτο τρένο που θα εκτελέσει το δρομολόγιο Αθήνα – Οινόη.

Τα δρομολόγια που εκκινούν την Τετάρτη 22 Μαρτίου

-Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα

-Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και Δράμα

-Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

-Προαστιακός Πάτρα – Ρίο

Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής. Όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση.

Σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας, όπως στο Παλαιοφάρσαλο, το Λιτόχωρο και το Πλατύ.

Ποια δρομολόγια δεν θα γίνουν

Χειρόφρενο θα τραβήξουν οι αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη – Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Συγκεκριμένα, σε συνδιάσκεψή που είχαν το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφάσισαν να μην λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θέτοντας ζήτημα ασφάλειας. Για το λόγο αυτό ζητούν παράταση μίας εβδομάδας για την επανεκκίνηση των δρομολογίων.

Μείωση ταχύτητας

Επίσης, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

-80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς

-100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Στο συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συνεδρίασε για δεύτερη φορά, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην πυρασφάλεια, στην πυρανίχνευση καθώς και στις ραδιο-επικοινωνίες και στον φωτισμό στις σήραγγες. Θα γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο, με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, που θα συμμετέχουν η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.

Θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα