ΕΟΠΥΥ: Πώς δικαιολογεί η διοικήτρια ότι το φαρμακείο στην Αλεξάνδρας άνοιξε με… κλειδαρά

Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, υπογράφει ανακοίνωση του οργανισμού, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα νωρίτερα είχαν γίνει γνωστά από τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος αφού ενημερώθηκε από πολίτη, μετέβη με κλειδαρά στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ που βρίσκεται στη λεωφόρο Αλεξάνδρας

Χαρακτηριστικά, στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για απλή «καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας ενός από τα δύο φαρμακεία του Οργανισμού, για την οποία ο ΕΟΠΥΥ ζητά συγγνώμη από τους ασφαλισμένους για την ταλαιπωρία που υπέστησαν μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματος».

Με την ανακοίνωση, επίσης, γίνεται προσπάθεια αποποίησης κάθε ευθύνης, καθώς γίνεται αναφορά σε συνήθη υποστελέχωση, ενώ υποστηρίζεται ότι το φαρμακείο που δεν άνοιξε δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς.

Η πραγματικότητα λέει ότι στο συγκεκριμένο φαρμακείο δημιουργούνται συνήθως δύο σειρές αναμονής: Η μία για τα ογκολογικά φάρμακα και η άλλη για άλλες σοβαρές παθήσεις για τις οποίες παρέχονται Φάρμακα Υψηλού Κόστους, πράγμα που σημαίνει ότι όσοι ταλαιπωρήθηκαν (και) σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ακόμη και αν δεν είναι ογκολογικοί ασθενείς.

Ακόμη στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά στην κυβερνοεπίθεση στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ, ενώ οι καθυστερήσεις, η ταλαιπωρία και οι ουρές έξω από τα φαρμακεία του Οργανισμού και πολύ περισσότερο σε αυτό της λεωφόρου Αλεξάνδρας είναι σχεδόν καθημερινή εικόνα.

Σχετικά επίσης με το γεγονός ότι οι υπάλληλοι που αρρώστησαν δεν είχαν ενημερώσει για την απουσία τους σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι: «Το τακτικό ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού αρχίζει στις 8:00 π.μ. και μόλις έλαβε γνώση η Διοίκηση σχετικά με την αδυναμία έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου την προκαθορισμένη ώρα, έδωσε άμεσα εντολή σε φαρμακοποιούς από την κεντρική υπηρεσία να μεταβούν στο φαρμακείο.Με τη συνδρομή του Διευθυντή της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης που υπάγεται το φαρμακείο, ο οποίος μετέβη άμεσα και μερίμνησε για το άνοιγμα του φαρμακείου, έως τις 10:00 πμ είχε πλήρως αποκατασταθεί η λειτουργία του και εξυπηρετήθηκαν οι ασφαλισμένοι».

Παράλληλα, στην ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ τονίζεται ότι «έχει ήδη δοθεί εντολή από τη Διοίκηση για τη διεξοδική διερεύνηση του περιστατικού και την απόδοση πάσης φύσεως ευθυνών».

Η κυρία Καρποδίνη σημειώνει δε, ότι «για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων και την παραλαβή των φαρμάκων τους στο σπίτι έχει δρομολογηθεί το σημαντικό έργο της κατ’ οίκον αποστολής φαρμάκων, πρόγραμμα το οποίο ήδη υλοποιείται πιλοτικά από το 2024 και θα εφαρμοστεί καθολικά μετά τα τέλη Απριλίου 2025, με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού». Η ανακοίνωση καταλήγει με τη σημείωση ότι «ο ΕΟΠΥΥ και τα στελέχη του θα συνεχίσουν να καταβάλλουν καθημερινά κάθε δυνατή προσπάθεια για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».

Αναλυτικότερα, όλη η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ, αναφέρει τα εξής:
«Σχετικά με τη σημερινή καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας ενός από τα δύο φαρμακεία του Οργανισμού επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, ο ΕΟΠΥΥ ζητά συγγνώμη από τους ασφαλισμένους του για την ταλαιπωρία που υπέστησαν μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματος. Το συγκεκριμένο φαρμακείο δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς, οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν απρόσκοπτα από το όμορο φαρμακείο.

Η καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου οφείλεται σε ταυτόχρονη ασθένεια και συνεπακόλουθη απουσία υπαλλήλων χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της Διοίκησης.

Το τακτικό ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού αρχίζει στις 8:00 π.μ. και μόλις έλαβε γνώση η Διοίκηση σχετικά με την αδυναμία έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου την προκαθορισμένη ώρα, έδωσε άμεσα εντολή σε φαρμακοποιούς από την κεντρική υπηρεσία να μεταβούν στο φαρμακείο.

Με την συνδρομή του Διευθυντή της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης που υπάγεται το φαρμακείο, ο οποίος μετέβη άμεσα και μερίμνησε για το άνοιγμα του φαρμακείου, έως τις 10:00 πμ είχε πλήρως αποκατασταθεί η λειτουργία του και εξυπηρετήθηκαν οι ασφαλισμένοι.

Έχει ήδη δοθεί εντολή από τη Διοίκηση για τη διεξοδική διερεύνηση του περιστατικού και την απόδοση πάσης φύσεως ευθυνών.

Σημειώνεται ότι η αυξημένη προσέλευση των ασφαλισμένων που παρατηρείται σε ορισμένα φαρμακεία τις τελευταίες ημέρες οφείλεται σε μείωση της ταχύτητας απόκρισης των ηλεκτρονικών εφαρμογών λόγω της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στο δίκτυο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ και στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής εκτέλεσης συνταγών που οδήγησαν σε καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση, με αποτέλεσμα μέρος των ασφαλισμένων να προσέλθουν και σήμερα.

Ο ΕΟΠΥΥ προς τον σκοπό της καλύτερης εξυπηρέτησης των ασθενών έχει προβεί διαχρονικά σε όλες τις θεσμικές ενέργειες για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και ιδίως φαρμακοποιών, δεδομένης της σοβαρής υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει.

Ο ΕΟΠΥΥ ενημερώνει τους ασφαλισμένους ότι μέσω των Μνημονίων Συνεργασίας με τις ιδιωτικές κλινικές, δεν χρειάζεται να προσέρχονται οι ίδιοι στα φαρμακεία, καθώς μπορούν να παραλαμβάνουν τα φάρμακά τους από τις ιδιωτικές κλινικές, στις οποίες πραγματοποιούν τις θεραπείες τους.

Επιπλέον, οι ασφαλισμένοι που παρακολουθούνται σε κρατικά νοσοκομεία μπορούν να προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα φαρμακεία των κρατικών νοσοκομείων που επισκέπτονται για τις θεραπείες τους.

Για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων και την παραλαβή των φαρμάκων τους στο σπίτι έχει δρομολογηθεί το σημαντικό έργο της κατ’ οίκον αποστολής φαρμάκων, πρόγραμμα το οποίο ήδη υλοποιείται πιλοτικά από το 2024 και θα εφαρμοστεί καθολικά μετά τα τέλη Απριλίου 2025, με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού.

Ο ΕΟΠΥΥ και τα στελέχη του θα συνεχίσουν να καταβάλλουν καθημερινά κάθε δυνατή προσπάθεια για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα