Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο πληθωρισμός αυξήθηκε τον περασμένο Αύγουστο κατά 1,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, με μια σειρά από προϊόντα, που συνθέτουν το λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς», να σημειώνουν σημαντικές αυξήσεις.
Μεγάλες ανατιμησεις σημειώνονται και σε βασικά τρόφιμα όπως τα νωπά λαχανικά 21,5%, το αρνί και το κατσίκι 21,5% κ.α. Ανοδικά κινήθηκαν επίσης οι τιμές των ψαριών 8%, στο ελαιόλαδο 7,1%, στα πουλερικά 4,5% στα τυριά 3,4% κ.α.
Επίσης, ακριβότερα, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν για τον καταναλωτή τον προηγούμενο μήνα η μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (9%), και η διαμονή στα ξενοδοχεία 11,4%
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,9% τον μήνα Αύγουστο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 3,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό,
μοσχάρι, χοιρινό, γιαούρτι.
• 4,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 6,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια
μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία,
εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 2,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά
προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
• 0,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 2,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 0,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Σχετικά Νέα
-
Βασιλικός (ΞΕΕ): Θετικό πρόσημο για τη φετινή τουριστική χρονιά, τρεις προκλήσεις
Την εκτίμηση ότι η εφετινή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα θα έχει θετικό πρόσημο.
-
«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Με 343 εγκρίσεις ξεκίνησε την πρώτη εβδομάδα το πρόγραμμα
Με έντονο ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες ακινήτων και γοργούς ρυθμούς προχωρά το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Νοικιάζω», που.
-
Αναβάθμισε το outlook της Ελλάδας η S&P
Σε αναβάθμιση του outlook του ελληνικού αξιόχρεου σε θετικό από σταθερό προχώρησε η Standard.
-
ΔΥΠΑ: Μειώθηκε κατά 5,7% η ανεργία τον Μάρτιο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023 – Τα στατιστικά στοιχεία αναλυτικά
Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στο μητρώο της Δ.ΥΠ.Α. για τον μήνα Μάρτιο 2024, ανήλθε.