Την επίλυση σειράς ζητημάτων που αφορούν στην ψηφιοποίηση εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων, τη χρονομίσθωση επαγγελματικών αυτοκινήτων, τη χορήγηση κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών και ανανέωση του στόλου, τη διαθεσιμότητα των οχημάτων, την εκπαίδευση-πιστοποίηση στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και το blockchain, προωθεί η Επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στην 2η συνεδρίαση της επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο Γιώργος Στάμνος (Goldair Cargo S.A.) και με καλεσμένη την Ηρώ Δουμάνη, γενική διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και αντιπρόεδρο του World Road Transport Organization (IRU), η οποία έχει γνώση των αντικειμένων και συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια ανάδειξης του κλάδου και επίλυσης θεμάτων γύρω από αυτόν.
Χρονομίσθωση φορτηγών ΔΧ
Η κ. Δουμάνη, αναφερόμενη στη χρονομίσθωση φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, τόνισε ότι αυτή είναι πλέον δυνατή να εκτελεστεί μέσω του νέου νομικού πλαισίου, το οποίο είναι σε ισχύ τα τελευταία δύο χρόνια, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να καλύπτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Για το ζήτημα του e-CMR, σημείωσε ότι έχει τεθεί επιτυχώς σε πιλοτική βάση με τη συμμετοχή, προς το παρόν, λίγων ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά με την ένταξη τους επόμενους μήνες και της Γερμανίας, αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς.
Για το θέμα της ανανέωσης του στόλου, ο οποίος, ως γνωστό, είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, η γενική διευθύντρια της ΟΦΑΕ επισήμανε ότι δεν υπάρχει σχετική εξέλιξη, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την αγορά και τους φορείς προς την κυβέρνηση, όταν, όπως ανέφερε, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και μέσα από διάφορα προγράμματα, όπως χρήση εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτροκίνηση, LNG-CNG, υδρογόνο) προωθούνται μέτρα στήριξης της ανανέωσης των στόλων.
Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα, μεγάλο ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί το γεγονός ότι στην αγορά των μεταφορών δραστηριοποιούνται κυρίως πολύ μικρές επιχειρηματικές μονάδες, οι οποίες δεν δύνανται να έχουν εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα δανεισμού, σε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα, ακόμα και στη σύναψη μεγάλων συμβολαίων μεταφοράς.
Η επιτροπή μελών Logistics του επιμελητηρίου
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της Επιτροπής Μελών Logistics του επιμελητηρίου, συζητήθηκε και το θέμα της διαθεσιμότητας φορτηγών για εξαγωγές κατά τη θερινή περίοδο. Ειδικότερα, τονίστηκε ότι οι εμπορικές εταιρείες και οι εταιρείες διαμεταφορών θα πρέπει να προβαίνουν στη σύναψη συμβολαίων συνεργασίας με μεταφορικές εταιρείες, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την απρόσκοπτη διάθεση οχημάτων όλους τους μήνες του έτους, ακόμα και τους καλοκαιρινούς, οπότε μειώνεται η διαθεσιμότητα των φορτηγών και αυξάνονται τα κοστολόγια, λόγω αύξησης των αναγκών μεταφοράς νωπών φρούτων και λαχανικών.
Σχετικά Νέα
-
ΤτΕ: Μειώθηκαν 1 δισ. ευρώ οι καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Oι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα μειώθηκαν κατά 1.068 εκατ. ευρώ, τον Φεβρουάριο του 2024,.
-
ΔΥΠΑ: Μέχρι 5 Απριλίου οι αιτήσεις για το «Πρόγραμμα απασχόλησης με έμφαση στην πράσινη οικονομία και τις γυναίκες»
Την Παρασκευή 5 Απριλίου, λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης για το «Πρόγραμμα επιχορήγησης.
-
Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο
Στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι.
-
ΕΛΣΤΑΤ: Άλμα στις οικοδομικές άδειες το 2023
Σημαντική ενίσχυση της οικοδομικής δραστηριότητας το 2023 σε όρους οικοδομικών αδειών, όγκου και επιφάνειας,.