Ελλάκτωρ: Σε ρότα μετασχηματισμού, με πορεία προς την ανάπτυξη

Ο όμιλος Ελλάκτωρ, με όνομα «βαρύ σαν ιστορία», αποτελεί ένα από τα σημαντικά εταιρικά brand για τη χώρα μας. Βαδίζοντας στη νέα εποχή, υπό τη διοίκηση Καλλιτσάντση, επιδιώκει με μεθοδικότητα και επιχειρηματική λογική να απαλλαγεί από τις παθογένειες του παρελθόντος και να μετασχηματιστεί σ’ ένα σύγχρονο όμιλο υποδομών, που θα αποτελεί κυρίαρχη δύναμη όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Οι προϋποθέσεις υπάρχουν, προκειμένου ο Ελλάκτωρ να διαδραματίσει κυρίαρχο – πρωταγωνιστικό ρόλο και να αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στο εταιρικό «γίγνεσθαι». Η διοίκηση Καλλιτσάντση, από την ώρα που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας, απέφυγε να κρύψει «κάτω από το «χαλάκι» τα προβλήματα που «κληρονόμησε». Αντιθέτως, συνέταξε πλάνο δράσης για την υλοποίηση δομικών αλλαγών στην εσωτερική δομή και λειτουργία, έχοντας ως απώτερο στόχο τη σταδιακή εξαφάνιση όλων των ζημιογόνων «κυττάρων» που υπήρχαν στον εταιρικό οργανισμό.

Η εξυγίανση του ομίλου, οι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, η αναδιάρθρωση της εταιρικής δομής, καθώς και η ενδυνάμωση της Εταιρικής Διακυβέρνησης, βρίσκονται στον πυρήνα του σχεδίου που κατέστρωσε εξαρχής η Διοίκηση Καλλιτσάντση και υλοποιεί από το 2018 και εντεύθεν. Το εν λόγω σχέδιο, το οποίο έλαβε εκ νέου την έγκριση των μετόχων του ομίλου, κατά τη Γενική Συνέλευση της 10/6/2020, υλοποιείται χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση, έχοντας ήδη φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ιδιάζουσας σημασίας έχουν όσα έχει πετύχει ο όμιλος, αναφορικά με την αναδιάρθρωση της εταιρικής του δομής και του αισθητού περιορισμού του λειτουργικού κόστους. Η απαλλαγή από τα «βαρίδια» και τις άστοχες επιλογές του παρελθόντος, ήταν άλλωστε, ένα από τα κομβικά σημεία της εξυγιαντικής πολιτικής που σχεδίασε και εφαρμόζει η διοίκηση Καλλιτσάντση.

Σημείο αναφοράς αποτελεί η συγχώνευση μέσω απορρόφησης της ΕΛ.ΤΕΧ. ΑΝΕΜΟΣ από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μία διαδικασία που ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2019. Επίσης, στο πλαίσιο της αξιοποίησης μη βασικών συμμετοχών και παγίων και της απλοποίησης της εταιρικής δομής του Ομίλου, πωλήθηκε η συμμετοχή στην ELPEDISON, η συμμετοχή του Ομίλου στην ELDORADO, ενώ ο όμιλος ξεφορτώθηκε κατά το κοινώς λεγόμενο,  ζημιογόνες δραστηριότητες όπως τα φωτοβολταϊκά της Αυστραλίας και της Λατινικής Αμερικής.

Η ΑΚΤΩΡ απαγκιστρώθηκε από τα «βαρίδια» του παρελθόντος

Περίοπτη θέση στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ομίλου έχει η ΑΚΤΩΡ. Η κατασκευαστική εταιρεία, αποπλήρωσε, στα τέλη του 2019, το σύνολο των υποχρεώσεών προς τις ελληνικές τράπεζες, ενώ παράλληλα «απαγκιστρώθηκε» πλήρως από ζημιογόνα έργα του εξωτερικού και δη των Βαλκανίων. Κατά τη διάρκεια του 2019, επίσης, αναθεωρήθηκε η συνολική στρατηγική με δραστικό περιορισμό της γεωγραφικής παρουσίας και αναδιαρθρώθηκε συνολικά η οργανωτική δομή της εταιρείας, προκειμένου να καταστεί βιώσιμη και αυτάρκης. Επιπρόσθετα, το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Άκτωρ,  προβλέπει αθροιστικά όφελος 100 εκατ. ευρώ ως το τέλος του 2023, μέσα από τη δημιουργία κεντρικού τμήματος προμηθειών, αξιοποίηση μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων και συμμετοχών και μείωση του λειτουργικού κόστους

Συνολικά στο χαρτοφυλάκιο έργων της Κατασκευής, ο όμιλος μέσω της ΑΚΤΩΡ καταγράφει σημαντική δράση, εστιάζοντας  στην υλοποίηση έργων πρώτης γραμμής στην Ελλάδα και στην υπογραφή νέων συμβάσεων έργων. Επιπλέον, συγκαταλέγεται μεταξύ των δύο τελικών διεκδικητών που έχουν υποβάλει δεσμευτική οικονομική προσφορά για το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας συνολικού προϋπολογισμού €1,51 δισ. και συμμετέχει στον διαγωνισμό του έργου “Λειτουργία και συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας” – προϋπολογισμού € 260 εκατ..

Δυναμική παρουσία και στους υπόλοιπους κλάδους

Δυναμική παρουσία καταγράφει ο όμιλος Ελλάκτωρ και στους λοιπούς εταιρικούς κλάδους όπου δραστηριοποιείται. Στον κλάδο των Παραχωρήσεων, ο Όμιλος διαφοροποίησε και ενίσχυσε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο του, υπογράφοντας σύμβαση για την παραχώρηση του δικαιώματος αξιοποίησης εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης μαρίνας των Βαλκανίων, για περίοδο 40+10 ετών.

Επίσης, η Άκτωρ Παραχωρήσεις έχει προεπιλεγεί σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς παραχώρησης (Εγνατία Οδός, Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, Οδικός Άξονας «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Μεθώνη», Πανεπιστημιακά Κτήρια/Φοιτητικές εστίες στην Κρήτη, Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας).

Στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), το 2019, ο Όμιλος προχώρησε στην υλοποίηση του επενδυτικού του σχεδίου, με την ολοκλήρωση της κατασκευής τριών αιολικών πάρκων συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 105,6 ΜW, διαθέτοντας σε λειτουργία έργα εγκατεστημένης ισχύος 401 MW, στο τέλος του έτους. Εντός του 2020, τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία επιπλέον 90 MW, με τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ του Κλάδου ΑΠΕ να ανέρχεται πλέον στα 491 MW. Επιπλέον, 2 έργα συνολικής ισχύος 88 MW είναι υπό κατασκευή, οπότε η μελλοντική συνολική εγκατεστημένη ισχύς θα ανέλθει σε 579 MW.

Στον κλάδο του Περιβάλλοντος, η Ηλέκτωρ ενδυνάμωσε περαιτέρω την ηγετική της θέση στην αγορά, προχωρώντας σε μία σειρά από στρατηγικές κινήσεις, όπως η εξαγορά του 75% της εταιρείας «Ανακύκλωση Στερεών Αποβλήτων Α.Ε.» (ASA RECYCLE) και η ολοκλήρωση της επένδυσης για τη νέα Μονάδα Αξιοποίησης Βιοαερίου στο ΧΥΤΑ Μαυροράχης. Παράλληλα, εντός του Ιουλίου 2019, η Ηλέκτωρ ανακηρύχτηκε «Προτιμώμενος Εταίρος» της ΔΕΗ Ανανεώσιμες στο πλαίσιο του σχετικού διεθνούς διαγωνισμού για την αξιοποίηση γεωθερμικών πεδίων. Τέλος, το 2020, η εταιρεία ανανέωσε στο σύνολό τους τις συμβάσεις διαχείρισης μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων η διάρκεια των οποίων έληγε εντός του έτους.

Στον κλάδο της Ανάπτυξης Ακινήτων, τέλος, η REDS ολοκλήρωσε τη Β’ Φάση Ανάπτυξης του Smart Park, αυξάνοντας τη συνολική του επιφάνεια σε περισσότερα από 50.000 τ.μ. Tο 2019 σημειώθηκε αύξηση της επισκεψιμότητας του Πάρκου κατά 9% περίπου σε σχέση με το 2018, η οποία συνεχίστηκε και στις αρχές του 2020 μέχρι την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών κέντρων, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού του COVID-19. Σε συνέχεια της σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων στα μέσα Μαΐου 2020, το Πάρκο κατέγραψε αύξηση επισκεψιμότητας κατά 19% τον Ιούνιο του 2020 και 15% για τον Ιούλιο του 2020, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019.

Σχετικά Νέα