

«Οι επιτήδειοι δημιουργούν διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με στοιχεία Αξιωματούχων ώστε να προσδώσουν αληθοφάνεια σε απατηλά μηνύματα με τα οποία καλούν τους αποδέκτες τους να “απολογηθούν” για δήθεν παράνομες πράξεις τους στο διαδίκτυο» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και προστίθεται «η εμφάνιση του header του e-mail, ο έλεγχος του αποστολέα, καθώς και ο εντοπισμός ορθογραφικών – συντακτικών λαθών, συμβάλλουν σημαντικά στην αναγνώριση τέτοιων απατών».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ακόμη ένα απατηλό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εντοπίστηκε να κυκλοφορεί ως δήθεν επιστολή του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγου Δημήτριου Μάλλιου, με το οποίο καλούνται οι αποδέκτες του να «δώσουν εξηγήσεις» για δήθεν εμπλοκή τους σε παράνομες πράξεις στο διαδίκτυο.
Το εν λόγω μήνυμα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων με παρεμφερές περιεχόμενο, όπως το πρόσφατο που περιείχε δήθεν επιστολή της Υπουργού Νίκης Κεραμέως και του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. (βλ. σχετικό δελτίο τύπου εδώ), παρουσιάζοντας ελάχιστες διαφοροποιήσεις, κυρίως ως προς τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα στοιχεία του δήθεν αποστολέα.
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν λαμβάνουν τέτοιου είδους, καταφανώς, ψευδεπίγραφα μηνύματα και να προχωρούν στη διαγραφή τους, καθώς ενδέχεται να είναι ιδιαιτέρως επιβλαβή για τις συσκευές τους ή να οδηγήσουν ακόμη και σε οικονομική εξαπάτησή τους.
Πώς αναγνωρίζονται τα απατηλά/επιβλαβή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου;
Για προστασία από τέτοιου είδους απάτες, οι πολίτες μπορούν να προχωρούν στις παρακάτω ενέργειες:
- Εμφάνιση του header του e-mail: Να χρησιμοποιούν την επιλογή προβολής της επικεφαλίδας (header) του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούν, καθώς περιέχουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τον αποστολέα, τον παραλήπτη και τη διαδρομή που ακολουθεί το μήνυμα μέσω διάφορων διακομιστών.
- Έλεγχος αποστολέα μηνύματος: Να ελέγχουν προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα και να αναζητούν τυχόν ασυνήθιστα στοιχεία, όπως λανθασμένα ονόματα ή περίεργες καταλήξεις. Για παράδειγμα στην προκειμένη περίπτωση η διεύθυνση του αποστολέα είναι [email protected], που δείχνει καταφανώς ότι πρόκειται για απατηλό μήνυμα.
- Συντακτικά και ορθογραφικά λάθη: Τα απατηλά μηνύματα συχνά περιέχουν γραμματικά ή συντακτικά λάθη που αποκαλύπτουν την πλαστότητά τους.
- Συνημμένα αρχεία και σύνδεσμοι: Να μην ανοίγουν συνημμένα αρχεία ή συνδέσμους από άγνωστες ή ύποπτες πηγές, καθώς ενδέχεται να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό.
- Αιτήματα για προσωπικά δεδομένα: Η Ελληνική Αστυνομία και οι υπόλοιπες κρατικές υπηρεσίες δεν θα ζητήσουν ποτέ μέσω e-mail προσωπικά δεδομένα ή πληροφορίες.
- Διασταύρωση πληροφοριών: Σε περίπτωση αμφιβολίας, να επικοινωνούν άμεσα με τις επίσημες Αρχές ώστε να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα του μηνύματος.
Περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr.
Παρακάτω απεικονίζεται ένα από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τα οποία διακινούνται απατηλές επιστολές. Ο προσεκτικός έλεγχος προτού ανοιχθεί το συνημμένο αρχείο είναι κρίσιμος για την αποφυγή εξαπάτησης!

Με τη συνεργασία όλων, μπορούμε να αποτρέψουμε τις διαδικτυακές απάτες και να προστατεύσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα.
Σχετικά Νέα
Θεσσαλονίκη: Οι ανατριχιαστικοί διάλογοι των μελών της ακροδεξιάς οργάνωσης – Νέα ντοκουμέντα από τη δράση τους
Αίσθηση προκαλούν οι διάλογοι των μελών της ακροδεξιάς εγκληματικής οργάνωσης που εξαρθρώθηκε στη Θεσσαλονίκη..
Θεσσαλονίκη: Φυλάκιση με αναστολή σε 44χρονο που είχε χτυπήσει με καδρόνι την πρώην σύζυγό του
Την μετατροπή της κατηγορίας σε πλημμέλημα ζήτησε και η εισαγγελέας της έδρας. Η φράση.
Στον εφέτη ανακριτή συγγενείς θυμάτων των Τεμπών για να ενημερωθούν
Στα δικαστήρια της Λάρισας βρέθηκαν συγγενείς θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, προκειμένου να.
Φύλαξη στον σιδηροδρομικό σταθμό Αλεξάνδρειας Ημαθίας κατά την προσέλευση και αποχώρηση μαθητών του ΕΠΑΛ
Στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, δύο μήνες μετά τον σοβαρό τραυματισμό μαθητή από διερχόμενο τρένο, τοποθετήθηκε.