Εγκυμοσύνη: Επτά τρόποι να απαλλαγείτε από τον πόνο στη μέση

Η εγκυμοσύνη συνιστά μια περίοδο όπου το βάρος αυξάνεται, το κέντρο βάρους του σώματος αλλάζει και οι ορμονικές μεταβολές οδηγούν σε χαλάρωση των συνδέσμων στις αρθρώσεις της λεκάνης, παράγοντες που προκαλούν ενοχλήσεις και πόνο στη μέση. Τι περισσότερες φορές, ωστόσο, υπάρχει τρόπος να αποτρέψετε ή να μειώσετε αυτόν τον πόνο. Διαβάστε παρακάτω επτά από αυτούς τρόπους και δοκιμάστε αυτόν που σας ταιριάζει καλύτερα.

1. Εξασκηθείτε στην καλή στάση σώματος

Καθώς το μωρό μεγαλώνει μέσα στην κοιλιά, το κέντρο βάρους του σώματος μετατοπίζεται προς τα εμπρός. Πολλές φορές, λοιπόν, για να αποφύγετε την αλλαγή αντισταθμίζετε το βάρος γέρνοντας προς τα πίσω, πράγμα το οποίο διατείνει τους μύες στο κάτω μέρος της πλάτης επιτείνοντας τον πόνο της μέσης. Για να διατηρήσετε μια καλή στάσης σώματος, καλό θα είναι να έχετε πάντα υπόψη σας:

– Να στέκεστε ίσια.
– Να κρατάτε το στήθος ψηλά.
– Να κρατάτε τους ώμους σας πίσω και χαλαρούς.
– Να μην «κλειδώνετε» τα γόνατά σας.

Όταν στέκεστε, χρησιμοποιήστε μια άνετη στάση για καλύτερη υποστήριξη. Αν πρέπει να στέκεστε όρθιες για μεγάλο χρονικό διάστημα, στηρίξτε το ένα πόδι σε ένα χαμηλό σκαμπό και αλλάζετε συχνά πόδι.

Η καλή στάση σημαίνει επίσης να κάθεστε προσεκτικά. Επιλέξτε μια καρέκλα που υποστηρίζει την πλάτη σας ή τοποθετήστε ένα μικρό μαξιλάρι πίσω από τη μέση.

2. Φορέστε τα κατάλληλα παπούτσια

Φορέστε παπούτσια με χαμηλό τακούνι 3-5 εκ– όχι καθόλου – και καλή στήριξη του πέλματος. Αποφύγετε τα ψηλά τακούνια, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν ακόμα περισσότερο την ισορροπία σας καθώς και την στάση του σώματός σας.

3. Σηκώνετε σωστά τα διάφορα αντικείμενα

Κατά την άρση ενός μικρού αντικειμένου, λυγίστε τα πόδια φέρτε το αντικείμενο όσο πιο κοντά σας γίνεται και σηκώστε το. Μη «σπάτε» τη μέση και μην σηκώνετε το βάρος με αυτή. Αν είναι απαραίτητο, ζητήστε βοήθεια και μην ξεπερνάτε τα όρια του σώματός σας.

4. Κοιμηθείτε στο πλάι

Κοιμηθείτε στο πλάι και όχι ανάσκελα, κρατώντας το ένα ή και τα δύο γόνατα λυγισμένα. Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε μαξιλάρια ανάμεσα στα λυγισμένα γόνατα, κάτω από την κοιλιά και πίσω από τη μέση σας.

5. Δοκιμάστε το μασάζ

Οι μαλάξεις στην περιοχή της μέσης θα αποδειχθούν ανακουφιστικές. Δοκιμάστε επίσης τα επιθέματα – κρύα ή ζεστά – και επιλέξετε εκείνα που σας προκαλούν ανακούφιση. Αν και τα αποδεικτικά στοιχεία που υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητά τους είναι περιορισμένα, το μασάζ ή η εφαρμογή μιας θερμοφόρας ή παγοκύστης στη μέση μπορούν όντως να βοηθήσουν.

6. Βάλτε τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητά σας

Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να κρατήσει τη μέση σας δυνατή και να ανακουφίσει τον πόνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και δοκιμάστε ήπιες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα ή η κολύμβηση. Ένας φυσικοθεραπευτής μπορεί επίσης να σας δείξει διατάσεις και ασκήσεις που ίσως σας βοηθήσουν.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε τις διατάσεις (stretching) στη μέση. Ξαπλώστε στηριζόμενοι στα χέρια και τα γόνατα, κρατώντας το κεφάλι ευθυγραμμισμένο με την πλάτη. Ρουφήξτε μέσα το στομάχι, κουνώντας με ελαφριές κυκλικές κινήσεις τη μέση για μερικά δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια χαλαρώστε το στομάχι και επιστρέψτε στην προηγούμενη θέση, διατηρώντας την πλάτη όσο πιο ίσια γίνεται. Προσπαθήστε σταδιακά να φτάσετε στις 10 επαναλήψεις και έπειτα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και για άλλες ασκήσεις stretching.

7. Εξετάστε συμπληρωματικές θεραπείες

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι ο βελονισμός μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο στη μέση ακόμη και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η χειροπρακτική θεραπεία μπορεί να προσφέρει ανακούφιση σε αρκετές γυναίκες, χωρίς, ωστόσο, τα αποτελέσματα της θεραπείας αυτής να έχουν επιβεβαιωθεί επιστημονικά. Εάν σκέφτεστε να ακολουθήσετε κάποια συμπληρωματική ή εναλλακτική θεραπεία, συζητήστε την με τον γιατρό σας και βέβαια μην παραλείψετε να ενημερώσετε τον χειροπράκτη ή τον βελονιστή ότι είστε έγκυος.

Πηγή: ygeiamou.gr

Σχετικά Νέα