Εγκρίθηκε το Master Plan για το λιμάνι Πειραιά – Τι περιλαμβάνει το προεδρικό διάταγμα

Εγκρίθηκε το Master Plan του Λιμένα Πειραιά με την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ 39/Δ/25-01-2023 από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά. Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.

Το ΠΔ χωρίζεται σε 3 μέρη: 

  1. Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά,
  2. οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και 
  3. στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.

 

«Σήμερα για πρώτη φορά ο λιμένας του Πειραιά έχει ένα προεδρικό διάταγμα, σταθερό οδηγό ανάπτυξής του για το παρόν και το μέλλον, το οποίο έχει λάβει υπόψη του το πλήθος των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών, χωροταξικών, πολεοδομικών κ.ο.κ. δεσμεύσεων που οφείλει να έχει λάβει υπόψη του», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. «Το συγκεκριμένο ΠΔ στην πραγματικότητα συνιστά το αποτέλεσμα ριζικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που ρύθμιζε τη λειτουργία και την ανάπτυξη των λιμένων και το οποίο παρουσίαζε σοβαρές παθογένειες λόγω της κατακερματισμένης και μη στοχευόμενης νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα και λειτουργώντας ανασχετικά στην ανάπτυξη των λιμένων», αναφέρεται.

«Πολύχρονη και επίπονη διαδικασία»

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο ΟΛΠ είχε καταθέσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας την πρώτη έκδοση του Master Plan το 2017. «Μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις, τροποποιήσεις, προτάσεις, δημόσιες διαβουλεύσεις και συνεδριάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) εν τέλει επήλθε το επιθυμητό αποτέλεσμα, με βάση το οποίο ο λιμένας του Πειραιά θα αναπτυχθεί στο μέλλον ορθολογικά, με βάση τους κανόνες της λιμενικής επιστήμης, της χωροταξίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της αρμονικής συνύπαρξης του με τις αστικές περιοχές του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας», σημειώνει.

«Για να επιτευχθεί η επιτυχής έκβαση εγκρίσεως του Master Plan εργάστηκαν πολλοί επιστήμονες κύρους από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντική κρίνεται και η συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών καθώς και των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης. Επίσης, η πρωτόγνωρη διαδικασία έγκρισης του Master Plan του λιμένα του Πειραιά οδήγησε, μέσω σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ, στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου, πλέον, για όλους τους υπόχρεους λιμένες της χώρας, διεθνούς και εθνικής σημασίας (16+16=32 λιμένες)», προσθέτει.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας: «Άνοιξε πλέον ο δρόμος ώστε τα λιμάνια της χώρας να προχωρήσουν ένα βήμα εμπρός με οργανωμένο σχέδιο και πλάνο το οποίο θα διασφαλίζει το μέλλον τους προς όφελος τόσο των τοπικών κοινωνιών, όσο και της εθνικής οικονομίας.»

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος επεσήμανε ότι «το εν λόγω ΠΔ αν και αναφέρεται στο λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα μάστερ πλαν όλων των Ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδης διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα