Πολλές κατηγορίες φορολογουμένων χάνουν το δικαίωμα σε επιδόματα, απαλλαγές και παροχές εξαιτίας των τεκμηρίων διαβίωσης από την κατοχή αυτοκινήτου
Η Εφορία αντιστοιχίζει τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με πολύ μεγάλα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης, τα οποία ανεβάζουν στα ύψη τα τεκμαρτά φορολογητέα εισοδήματα και εν τέλει κάποιοι φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά φόρου εισοδήματος τα οποία δεν αντιστοιχούν στα πολύ χαμηλά πραγματικά τους εισοδήματα.
Επιπλέον, με τον συνυπολογισμό του τεκμηρίου του Ι.Χ., το ετήσιο φορολογητέο εισόδημα εκτοξεύεται στα ύψη, με αποτέλεσμα να έχει πλέον μονιμοποιηθεί το φαινόμενο εκατομμύρια πολίτες με πολύ χαμηλά πραγματικά εισοδήματα να χάνουν φοροαπαλλαγές, δικαιώματα είσπραξης κοινωνικών επιδομάτων και άλλες κοινωνικές παροχές που χορηγούνται με βάση εισοδηματικά κριτήρια.
Όσοι φορολογούμενοι έχουν πολύ χαμηλά ετήσια πραγματικά εισοδήματα, κυρίως χαμηλόμισθοι, χαμηλοσυνταξιούχοι, άνεργοι, περιστασιακά απασχολούμενοι καθώς και μικρομεσαίοι επαγγελματίες και αγρότες με ζημιές ή πολύ χαμηλά καθαρά κέρδη θα ήταν καλό να βρουν τρόπο να απαλλαγούν από τυχόν Ι.Χ. αυτοκίνητα, που κατέχουν, αποσύροντάς τα από την κυκλοφορία ή μεταβιβάζοντάς τα σε άλλους φορολογούμενους με πολύ πιο υψηλά εισοδήματα που μπορούν να καλύπτουν τα τεκμήρια και να πληρώνουν κάθε χρόνο και τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας.
Έστω άγαμος φορολογούμενος, νέος 25 ετών με μηνιαίο μισθό 600 ευρώ από την εργασία του στον ιδιωτικό τομέα. Ο φορολογούμενος αυτός διαμένει σε δωρεάν παραχωρηθέν από τους γονείς του διαμέρισμα 70 τ.μ. και διαθέτει επιπλέον κι ένα Ι.Χ. 1.400 κ.εκ., παλαιότητας 8 ετών, το οποίο τού δώρισαν οι γονείς του. Ο εν λόγω φορολογούμενος κατέχει και το 50% μιας μονοκατοικίας 80 τ.μ. που βρίσκεται στο χωριό των γονιών του.
ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ έως την 31.10.2010
και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ
Κατηγορία
|
Κυλινδρισμός κινητήρα
(κυβ. εκατ.) |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) | ||
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ: | ||||
έως το 2000 | από το 2001
έως το 2005 |
από το 2006
και μετά |
||
Α’ | Έως 300 | 22 | 22 | 22 |
Β’ | 301-785 | 55 | 55 | 55 |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | 120 | 120 |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | 135 | 135 |
Ε’ | 1.358-1.548 | 225 | 240 | 255 |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 250 | 265 | 280 |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 280 | 300 | 320 |
Η’ | 1.929-2.357 | 615 | 630 | 690 |
Θ’ | 2.358-3.000 | 820 | 840 | 920 |
Ι’ | 3.001-4.000 | 1.025 | 1.050 | 1.150 |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.230 | 1.260 | 1.380 |
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1.11.2010 και μετά:
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ
ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο) |
ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ
ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
Ο τρόπος αυτός υπολογισμού ισχύει για όλα τα προαναφερόμενα αυτοκίνητα, άσχετα από την τεχνολογία που αυτά ενσωματώνουν (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κ.λ.π.).
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
α) Φορτηγά
Για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας λαμβάνεται υπόψη το μικτό βάρος σε χιλιόγραμμα, ως εξής:
Κατηγορία | Μικτό βάρος σε χιλιόγραμμα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας
(σε ευρώ) |
Α’ | Έως 1.500 | 75 |
Β’ | 1.501 – 3.500 | 105 |
Γ’ | 3.501 – 10.000 | 300 |
Δ’ | 10.001 – 20.000 | 600 |
Ε’ | 20.001 – 30.000 | 940 |
ΣΤ’ | 30.001 – 40.000 | 1.320 |
Ζ’ | 40.001 και άνω | 1.490 |
Ρυμουλκά (τράκτορ) : 300 ευρώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Στις περιπτώσεις Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων για τα οποία εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας ενιαίας κυκλοφοριακής μονάδας (άδεια ρυμουλκού με επικαθήμενο), τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται μόνο με βάση το μικτό βάρος της ενιαίας αυτής κυκλοφοριακής μονάδας (για το οποίο έχει ληφθεί υπόψη και το βάρος του ρυμουλκού), χωρίς την προσθήκη των 300 Ευρώ (ΣΧΕΤ: 1075062/988/Τ.&Ε.Φ./19-9-2003 έγγραφο της Διεύθυνσης Τελών & Ειδικών Φορολογιών της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών).
β) Λεωφορεία
Για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας λαμβάνονται υπόψη οι θέσεις των καθημένων, ως εξής:
Κατηγορία | Θέσεις καθημένων | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α’ | έως 33 | 210 |
Β’ | 34 – 50 | 410 |
Γ’ | 51 και άνω | 510 |
γ) Ασθενοφόρα και νεκροφόρες: 300,00 ευρώ
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
α) Επιβατικά που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ έως την 31/10/2010: 290 ευρώ.
β) Επιβατικά ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1/11/2010 και μετά,
αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο). Συγκεκριμένα,
λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 (σε ευρώ) |
0 – 100 | 0 |
101 – 150 | 2,25 |
Άνω των 151 | 2,8 |
γ) Φορτηγά:
Κατηγορία | Μικτό βάρος
σε χιλιόγραμμα |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας
(σε ευρώ) |
|
Α’ | έως | 3.500 | 125 |
Β’ | 3.501 – | 10.000 | 195 |
Γ’ | 10.001 – | 19.000 | 340 |
Δ’ | 19.001 – | 26.000 | 495 |
Ε’ | 26.001 – | 33.000 | 650 |
ΣΤ’ | 33.001 – | 40.000 | 925 |
Ζ’ | 40.001 | και άνω | 1.460 |
Ρυμουλκά (τράκτορ) : 300 ευρώ.
δ) Λεωφορεία
ΑΣΤΙΚΑ | Θέσεις καθημένων και ορθίων | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α’ | έως 50 | 210 |
Β’ | 51 και άνω | 385 |
ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ | Θέσεις καθημένων και ορθίων | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α’ | έως 50 | 215 |
Β’ | 51 και άνω | 300 |
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ | Θέσεις καθημένων | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α’ | έως 40 | 430 |
Β’ | 41 και άνω | 595 |
money-money.gr
Σχετικά Νέα
-
Ακίνητα: Εξακολουθούν οι ανοδικές τάσεις – Οι προκλήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη
Επιμένουν οι ανοδικές τάσεις στις τιμές της αγοράς ακινήτων σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών και.
-
ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη η εκδήλωση Open Day στο Σύνταγμα
Σε εξέλιξη είναι η ανοιχτή εκδήλωση της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για την επαγγελματική.
-
Από την Πέμπτη 25 Απριλίου ξεκινά το πασχαλινό εορταστικό ωράριο – Ποιες ημέρες θα είναι κλειστά τα καταστήματα
Από την Πέμπτη 25 Απριλίου ξεκινά επισήμως το εορταστικό ωράριο για το Πάσχα με.
-
“Ανακαινίζω – Νοικιάζω”: Με 343 εγκρίσεις ξεκίνησε την πρώτη εβδομάδα το πρόγραμμα
Με έντονο ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες ακινήτων και γοργούς ρυθμούς προχωρά το πρόγραμμα “Ανακαινίζω –.