Εφορία: Aπόκτηση ΑΦΜ και αλλαγή στοιχείων χωρίς επίσκεψη

Οι φορολογούμενοι θα μπορούν πλέον με email ή συστημένη επιστολή, χωρίς να επισκέπτονται την Εφορία τους, να υποβάλουν τις δηλώσεις και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόκτηση ΑΦΜ ή την μεταβολή των στοιχείων τους ή για να προχωρήσουν σε έναρξη, μεταβολή ή διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή:

  1. Οι δηλώσεις απόδοσης ΑΦΜ,/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας, συμπληρώνονται και υποβάλλονται εις απλούν, από το φορολογούμενο ή το νόμιμο εκπρόσωπό αποστέλλονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με συστημένη επιστολή στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  2. Οι δηλώσεις αποστέλλονται με email στο Τμήμα ΙΓ΄ «Υπηρεσίας myAADElive» της Διεύθυνσης Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.), εφόσον ο φορολογούμενος, φυσικό πρόσωπο, επιλέξει την εγγραφή στο φορολογικό Μητρώο, τη μεταβολή στοιχείων ή την έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας με τη διαδικασία της βιντεοκλήσης. Ο φορολογούμενος φυσικό πρόσωπο που επιλέγει την υπηρεσία myAADElive για να λάβει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, να μεταβάλει τα στοιχεία του ή να προβεί σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, επικοινωνεί με τη Φορολογική Διοίκηση, κατόπιν ραντεβού, μέσω βιντεοκλήσης. Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει για 10 έτη στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
  3. Σε περίπτωση μεταβολής ενός ή περισσοτέρων στοιχείων της δήλωσης, υποβάλλεται ή αποστέλλεται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με συστημένη επιστολή, η ίδια δήλωση, ως μεταβολή, με την αναγραφή μόνο των στοιχείων που έχουν μεταβληθεί και προσκομίζονται ή επισυνάπτονται κατά περίπτωση, τα σχετικά με την μεταβολή δικαιολογητικά, όπου απαιτείται.
  4. Στην περίπτωση θανάτου φυσικού προσώπου, η δήλωση υποβάλλεται ή αποστέλλεται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με συστημένη επιστολή στο Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., από συγγενή ή άλλο τρίτο πρόσωπο και συνυποβάλλεται η ληξιαρχική πράξη θανάτου του αποβιώσαντος και το έντυπο Μ7, όπου απαιτείται, με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Με την ενημέρωση του Φορολογικού Μητρώου με τα στοιχεία της ληξιαρχικής πράξης θανάτου του αποβιώσαντος, η Φορολογική Διοίκηση με βάση την ημερομηνία θανάτου προβαίνει ταυτόχρονα:

– Στη διακοπή της σχέσης του γάμου ή του συμφώνου συμβίωσης του αποβιώσαντος φορολογούμενου.

– Στη μεταβολή της οικογενειακής κατάστασης και στη διακοπή της σχέσης του σχετιζόμενου προσώπου με τον αποβιώσαντα.

– Στη διακοπή των λοιπών σχέσεων του αποβιώσαντος με άλλους φορολογουμένους, φυσικά πρόσωπα ή νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες (ενδεικτικά, μέλος/εταίρος, διαχειριστής, νόμιμος εκπρόσωπος) και την ενημέρωσή τους με μήνυμα μέσω TAXISnet για την υποβολή στον αρμόδιο υπάλληλο της Δ.Ο.Υ. της σχετικής δήλωσης μεταβολής, της τροποποίησης του συστατικού τους εγγράφου ως προς τα πρόσωπα αυτά ή της τροποποίησης της εκπροσώπησής τους, κατά περίπτωση και όπου απαιτείται.

– Στην απενεργοποίηση των κωδικών πρόσβασης του αποβιώσαντος στο TAXISnet.

  1. Για Μονοπρόσωπη ΙΚΕ και Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, σε περίπτωση απενεργοποίησης πλαστού ΑΦΜ φυσικού προσώπου, μοναδικού εταίρου/μέλους των εταιριών αυτών, απενεργοποιείται και ο ΑΦΜ του νομικού προσώπου.

Ποιες εφαρμογές υπάρχουν το τελευταίο χρονικό διάστημα

  • Δημιουργήθηκε το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω IRIS Online Payments
  • Αναπτύχθηκε πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών ραντεβού με τις εφορίες και τα ελεγκτικά κέντρα.
  • Δημιουργήθηκε εφαρμογή έκδοσης/επανέκδοσης κλειδαρίθμου ηλεκτρονικά με διαλειτουργικότητα μεταξύ παρόχων κινητής τηλεφωνίας και πιστωτικών ιδρυμάτων.
  • Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα myAADElive για την παροχή δυνατότητας στους πολίτες αποδόσεως κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως – μέσω βιντεοκλήσης.
  • Πραγματοποιείται αυτόματα η ενημέρωση του Μητρώου Φορολογουμένων μέσω διασύνδεσης με μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΛ.ΑΣ, Ληξιαρχείο)
  • Προσαρμογή συστημάτων για τροποποίηση στοιχείων Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων για λόγους εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ
  • Καταργήθηκε η χρήσης των προεκτυπωμένων εντύπων Α5, Α6, Α7 και Α8, μέσω της αυτόματης έκδοσης αυτών με τη χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών
  • Δημιουργήθηκαν νέα συστήματα για την άντληση των πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης για υποστήριξη δηλώσεων Covid
  • Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα myBusinessSupport (Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού, Επιστρεπτέα Προκαταβολή, συνεργασία με Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ)
  • Δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών ρυθμισμένων οφειλών μέσω καρτών
  • Δημιουργήθηκε υπηρεσία ηλεκτρονικής διάθεσης της “Βεβαίωσης Κατοικίας Ειδικής Χρήσης”
  • Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα my car όπου οι φορολογούμενοι μπορούν να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους καταθέτοντας ηλεκτρονικά τις πινακίδες ή να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Σχετικά Νέα