ΕΕΣΣΤΥ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ «εις σάρκαν μίαν» επεκτείνονται στα Βαλκάνια

Στη συγχώνευση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρεί έως το τέλος του έτους ο όμιλος Ferrovie dello Stato, η κρατική εταιρεία των σιδηρόδρομων της Ιταλίας.

Σκοπός της ΕΕΣΣΤΥ, η οποία διαθέτει υποδομές και ειδικευμένο προσωπικό (3 εργοστάσια για βαριά συντήρηση σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο και 9 μηχανοστάσια σε Αθήνα (Ρέντη), Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, Λιανοκλάδι, Πάτρα, Διακοφτό, Καλαμάτα, Πύργο για ελαφριά συντήρηση), είναι η κάλυψη υπηρεσιών σε όλες τις δραστηριότητες στον σιδηρόδρομο.

Έτσι η υπό ιταλικό έλεγχο εταιρεία με την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ επεκτείνει την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με τίμημα 22 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτεται σε επιστολή προς τους εργαζόμενους που υπογράφουν τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ Γιώργος Αναγνωστόπουλος, η εταιρεία σκοπεύει να επεκταθεί και σε άλλους τύπους τροχαίου υλικού σταθερής ή μη τροχιάς.

Συγκεκριμένα, με την επιστολή αυτή, που παρουσιάζει η «Ν», η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει να καθησυχάσει τους εργαζόμενους δεσμευόμενη ότι δεν θα θιγεί κανένα εργασιακό δικαίωμα. Μάλιστα, τονίζεται ότι στις προθέσεις της είναι η εταιρεία να παίξει σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στα Βαλκάνια και καλεί τους εργαζόμενους να συμβάλουν σε αυτό.

Επιστολή καθησυχασμού

Αναλυτικότερα στην επιστολή αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Οι αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν από δυο χρόνια και ΕΕΣΣΤΥ την 1.4.2019 επέτρεψαν στις δύο εταιρείες να σχεδιάσουν την ανάπτυξή τους, διαψεύδοντας ταυτόχρονα όσους προέβλεπαν την επέλευση μια μεγάλης αμφισβήτησης ή και προσβολής των εργασιακών δικαιωμάτων καθώς στα δυο πρώτα χρόνια λειτουργίας της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους πέντε μήνες τη ιδιωτικής ΕΕΣΣΤΥ τα εργασιακά δικαιώματα όχι μόνο δεν θίχτηκαν, αλλά αντίθετα ενισχύθηκαν, ενώ δημιουργήθηκαν και νέες θέσεις εργασίας.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για μια ισχυρή ανάπτυξη των εταιρειών, προς όφελος των εργαζομένων και των χρηστών του ελληνικού σιδηροδρόμου, δρομολογείται η συγχώνευση, μέχρι τέλος του έτους, των εταιρειών ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας μεγάλης σιδηροδρομικής επιχείρησης, που θα παίξει σημαίνοντα ρόλο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στα Βαλκάνια, σε νέο περιβάλλον έντονου διεθνούς ανταγωνισμού.

Στις διαδικασίες συγχώνευσης θα συμβάλουν στελέχη και των δυο εταιρειών για να ολοκληρωθεί άμεσα αυτός ο σχεδιασμός. Αποτελεί πρόκληση για όλους μας η στρατηγική κίνηση του Ομίλου να δημιουργήσει μια ισχυρή εταιρεία στην Ελλάδα συγχωνεύοντας ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ολοκλήρωση των διαδικασιών μέχρι το τέλος του έτους θα ενοποιήσει τα οικονομικά μεγέθη και θα ενισχύσει τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Αποτελεί δέσμευση και υποχρέωσή μας συγχρόνως να διαβεβαιώσουμε κάθε εργαζόμενο προσωπικά ότι τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις όχι μόνο δεν θα πληγούν στο ελάχιστο από αυτή τη διαδικασία, αλλά αντίθετα θα ενισχυθούν, αφού αυτά θα τα εγγυάται μια ακόμη μεγαλύτερη επιχείρηση με σημαίνοντα ρόλο στην ελληνική οικονομία.
Θέλουμε να δηλώσουμε ότι για την πραγματοποίηση της νέας αυτής πορείας έχουμε ανάγκη τις δεξιότητές σας, την αφοσίωσή σας και την αμέριστη συμμετοχή σας.

Σ’ αυτή τη χρονική στιγμή δεν θα πρέπει να υπάρξει χώρος για ανασφάλειες. Οι υφιστάμενες συμβάσεις εργασίας θα εκτελεσθούν υπό το νέο εταιρικό σχήμα σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, τα δε εξ αυτών δικαιώματα θα παραμείνουν σεβαστά. Η εταιρεία θα επεξεργαστεί ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο, που θα οδηγήσει στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην επέκταση των δραστηριοτήτων και σε άλλους τύπους τροχαίου υλικού σταθερής ή μη τροχιάς. Η εταιρεία ενισχυμένη θα συμμετέχει σε όλα όσα συμβαίνουν και θα συμβούν στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά».

Εξώδικο από εργαζομένους

Όπως είναι φυσικό, τις διαδικασίες συγχώνευσης της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρακολουθούν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι προτάσσουν τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έχει ζητήσει την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, κατηγορώντας τη διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ για κωλυσιεργία.

Σε εξώδικό της προς τη διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ, η Ομοσπονδία αναφέρει τα ακόλουθα: «Η ανεπίτρεπτη κωλυσιεργία που επιδεικνύει η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ ως προς το ζήτημα της υπογραφής ΣΣΕ, η οποία έχει λήξει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να μην καλύπτονται από ΣΣΕ, θέτοντας σε κίνδυνο το εργασιακό τους μέλλον, εν όψει μάλιστα της συγχώνευσης της εταιρείας που πρόσφατα εξαγγέλθηκε».

Πάντως, εκτός από τους εργαζομένους, η συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επηρεάζει και τους ανταγωνιστές (τωρινούς και μελλοντικούς) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι έχουν συμβόλαια συντήρησης με την ΕΕΣΣΤΥ.
Όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, «όποια μορφή κι εάν επιλεγεί για τη συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ, το νέο σχήμα οφείλει να λειτουργεί με διάφανο και αυτοτελή τρόπο, ώστε να διασφαλιστούν συνθήκες ίσου και δίκαιου ανταγωνισμού».
   

Θετικά αποτελέσματα

Θετικά είναι τα αποτελέσματα της θυγατρικής της εταιρείας «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (ΕΕΣΣΤΥ) για το 2018. Η τελευταία παρουσίασε έσοδα ύψους 35,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,4% σε σχέση µε το 2017. Τα λειτουργικά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημία ύψους 0,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 1,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 0,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 0,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Η ΕΕΣΣΤΥ έχει σχεδόν το 99% των εσόδων της από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία απέκτησε οριστικά την ΕΕΣΣΊΎ στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου, όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το πράσινο φως στην εξαγορά του 100% των μετοχών ΕΕΣΣΤΥ κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ανασκαφές σε Καστέλι και Πάτρα

Την έναρξη των αρχαιολογικών ανασκαφών στους χώρους εκτέλεσης των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι και στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος επισημοποίησαν τα υπουργεία Υποδομών – Μεταφορών και Πολιτισμού.

Τα Μνημόνια Συναντίληψης μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Πολιτισμού και Αθλητισμού που υπεγράφησαν περιλαμβάνουν:

  • Την εκτέλεση του έργου: «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων» και
  • Την ολοκλήρωση του έργου: «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος», εξασφαλίζοντας την έναρξη των εργασιών σε τμήματα του έργου που είχαν δεσμευτεί από την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Τα Μνημόνια Συναντίληψης υπεγράφησαν από τους γενικούς γραμματείς Υποδομών Γ. Καραγιάννη και Πολιτισμού Γ. Διδασκάλου, καθώς και από τους καθ’ ύλην αρμόδιους γενικούς διευθυντές των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Απελευθέρωση επιβατικών μεταφορών σιδηροδρόμου

Την απελευθέρωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα σηματοδοτεί η δημόσια διαβούλευση του προσχέδιου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο: «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις».

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν την ευκαιρία να καταθέσουν τις απόψεις τους έως τις 26 Σεπτεμβρίου, δεδομένου ότι οι σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες αποτελούν μέρος της τέταρτης δέσμης μέτρων για τους σιδηροδρόμους, η οποία συνίσταται σε έξι νομοθετικές προτάσεις που αποσκοπούν στην άρση των εμποδίων που απομένουν για την ολοκλήρωση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα