

Δυτικοί αξιωματούχοι κατηγόρησαν την Τουρκία για τη διακοπή της ροής αργού πετρελαίου από τη Μαύρη Θάλασσα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει λόγος να αποκλειστεί η κυκλοφορία μέσω των Τουρκικών Στενών.
Τουλάχιστον 22 δεξαμενόπλοια έχουν μπλοκαριστεί λόγω των φόβων στην Άγκυρα ότι τα φορτία ενδέχεται να είναι ανασφάλιστα εξαιτίας του πλαφόν που επεβλήθηκε στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Ωστόσο, δύο δυτικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι τα πλοία, τα περισσότερα από τα οποία είναι φορτωμένα με πετρέλαιο από το Καζακστάν και όχι από τη Ρωσία, θα πρέπει να επιτραπεί να περάσουν. «Φαίνεται ότι όλα εκτός από ένα από τα περίπου 20 φορτωμένα δεξαμενόπλοια αργού που περιμένουν να περάσουν τα στενά μεταφέρουν πετρέλαιο προέλευσης Καζακστάν», δήλωσε στους Financial Times ένας δυτικός αξιωματούχος που εμπλέκεται με την επιβολή του πλαφόν. «Αυτά τα φορτία δεν θα υπόκεινται σε ανώτατο όριο τιμής σε κανένα σενάριο και δεν θα πρέπει να υπάρξει καμία αλλαγή στο καθεστώς της ασφάλισής τους».
Το πετρέλαιο που παράγεται στο περίκλειστο Καζακστάν από εταιρείες όπως η Chevron και η ExxonMobil διακινείται μέσω αγωγών σε λιμάνια στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας της Ρωσίας, όπου φορτώνεται σε δεξαμενόπλοια για το ταξίδι μέσω των Τουρκικών Στενών στη Μεσόγειο. Η κίνησή του δεν περιορίζεται υπό τις ρωσικές κυρώσεις της Δύσης.
Η Τουρκία υποστηρίζει ότι το ανώτατο όριο τιμών της G7 αύξησε τους κινδύνους των ανασφάλιστων πλοίων στα ύδατά της και ζήτησε από όλα τα δεξαμενόπλοια αργού που διασχίζουν τα Τουρκικά Στενά να αποδείξουν ότι έχουν έγκυρη ασφάλεια για την κάλυψη περιστατικών όπως πετρελαιοκηλίδες και συγκρούσεις.
Ο Διεθνής Όμιλος P&I Clubs, ο οποίος παρέχει ασφάλιση στο 90% του κλάδου, δήλωσε ότι δεν μπορεί να συμμορφωθεί. Το αίτημα της Τουρκίας θα απαιτούσε από τα P&I Clubs να εγγυηθούν την κάλυψη, ακόμη και αν αποκαλυφθεί ότι ένα πλοίο είχε παραβιάσει τις κυρώσεις, υποστηρίζει.
Δυτικοί αξιωματούχοι υπερασπίστηκαν τον μηχανισμό ανώτατων τιμών και υποστήριξαν ότι το αίτημα της Τουρκίας για πρόσθετες διαβεβαιώσεις από τους φορτωτές ήταν περιττό, ανεξάρτητα από το αν το φορτίο ήταν ρωσικό ή καζακικό. «Η πολιτική του ανώτατου ορίου τιμών δεν απαιτεί από τα πλοία να αναζητούν μοναδικές ασφαλιστικές εγγυήσεις για κάθε μεμονωμένο ταξίδι, όπως απαιτείται από τον κανόνα της Τουρκίας. Αυτές οι διαταραχές είναι αποτέλεσμα της στάσης της Τουρκίας, όχι της πολιτικής ανώτατων τιμών», δήλωσε ο αξιωματούχος που εμπλέκεται στο θέμα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Γουόλι Αντεγιέμο συζήτησε το θέμα με τον υφυπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας, Σεντάτ Ονάλ, την Τετάρτη. «Και οι δύο αξιωματούχοι τόνισαν το κοινό τους ενδιαφέρον για τη διατήρηση της καλής τροφοδοσίας των παγκόσμιων ενεργειακών αγορών δημιουργώντας ένα απλό καθεστώς συμμόρφωσης που θα επέτρεπε το πετρέλαιο να διακινείται από τα τουρκικά στενά», ανέφερε το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ σε δήλωση μετά την κλήση.
Το Υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε την Τρίτη ότι το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ και η ΕΕ συνεργάζονται στενά με τις τουρκικές αρχές για την επίτευξη λύσης. «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να απαγορεύεται στα πλοία η πρόσβαση στα Στενά του Βοσπόρου για λόγους περιβάλλοντος ή υγείας και ασφάλειας», ανέφερε.
Σχετικά Νέα
Μ. Τσαβούσογλου: Η Ελλάδα παραβιάζει συνθήκες με εξοπλισμό των νησιών
Την ώρα που η Τουρκία συνεχίζει σε καθημερινή βάση τις πολεμικές απειλές κατά της.
Πληθωρισμός 7,2% στην Ελλάδα και 8,5% στην ευρωζώνη τον Γενάρη
Υπενθυμίζεται ότι ο ετήσιος πληθωρισμός στη χώρα μας ήταν 7,2% τον Δεκέμβρη, σύμφωνα με την.
Τούρκοι κατά Φλώρου για την πτώση του F-4 – «Αυτή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα»
Με αφορμή την πτώση του F-4 Phantom ανοιχτά της Ανδραβίδας, τουρκικό κανάλι χλεύασε τον.
Πτώση F-4: Υποθαλάσσια χαράδρα και βάθος 1 χλμ. στο σημείο των ερευνών – Την Πέμπτη η κηδεία
Συνεχίζονται για δεύτερο 24ωρο οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους.