Την συνοδευόμενη οδήγησης φαίνεται πως εξετάζει να υιοθετήσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όπως συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα» φέρονται έτοιμοι να θεσμοθετήσουν την συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών υπό προϋποθέσεις βέβαια.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι νέοι ή οι νέες που επιθυμούν να οδηγήσουν έναν χρόνο νωρίτερα θα πρέπει να περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και να λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης υπό την επίβλεψη πάντα ενός έμπειρου συνοδηγού.
Ο συνοδηγός σύμφωνα με την πρόταση που εξετάζει η κυβέρνηση, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογισθεί ποτέ κανένας βαθμός ποινής στο point system. Με τον τρόπο αυτό θα αποτραπεί η δυνατότητα να παίρνουν το τιμόνι 17χρονοι που θα συνοδεύονται από 18χρονους φίλους τους ή από συνοδηγούς της ίδιας ηλικίας.
Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών. Ο δε ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόμενης οδήγησης θα υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη.
Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη πρόταση απλά υιοθετεί πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη Γαλλία για παράδειγμα έχει θεσμοθετηθεί η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 15 ετών. Στην Ισλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Σλοβενία η συνοδευόμενη οδήγηση ισχύει από την ηλικία των 16 ετών.
Πάντως να τονίσουμε πως η συνοδευόμενη οδήγηση για 17χρονους είναι πολύ πιθανό να κοστίζει πολύ ακριβά στους γονείς των ανήλικων καθώς οι ασφαλιστικές που θα καλύπτουν τον ανήλικο οδηγό θα απαιτούν υψηλά ασφάλιστρα καθώς οι κίνδυνοι θα είναι αυξημένοι.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη από την ασφαλιστική αγορά: «Η συνοδευόμενη οδήγηση από ανήλικους στις ΗΠΑ γίνεται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις οι οποίες τηρούνται ενώ στην Ελλάδα όπως όλοι γνωρίζουν οι νόμοι απλά δημιουργούν νέους παραβάτες. Παράλληλα ήδη όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση που υπάρχει νέος οδηγός αυξάνεται το κόστος ασφάλισης του οχήματος! Για να καλύψει κάποια ασφαλιστική εταιρεία ένα οδηγό χωρίς δίπλωμα το κόστος σίγουρα θα είναι υπερβολικό και βέβαια δεν θα μπορούν να το καλύψουν όλοι…»
Ένα επίσης «καυτό» θέμα που πρέπει να βρεθεί λύση έχει να κάνει με το γεγονός πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος από ανήλικο οδηγό. Ποια ασφαλιστική θα αποζημιώσει την οικογένεια του θανόντος; Ποιος θα είναι υπόλογος;
Είναι μερικά από τα ερωτήματα που δύσκολα απαντά κανείς και βέβαια καμία ασφαλιστική δεν πρόκειται να αναλάβει τις αποζημιώσεις! Όσον αφορά στο Επικουρικό καλό θα ήταν να γνωρίζουν κάποιοι πως η καταβολή των αποζημιώσεων ξεπερνά τα 4 χρόνια.
Πηγή: newsauto
Σχετικά Νέα
-
Φιορεντίνα: «Έφυγαν» 7.000 εισιτήρια για τον τελικό του Conference League
Επτά χιλιάδες (7.000) εισιτήρια έχει διαθέσει η Φιορεντίνα στους φίλους για τον τελικό του.
-
Ο εφιάλτης μίας 30χρονης στα χέρια του πρώην συντρόφου της – «Φώναζα ότι θα με σκοτώσει και δεν με βοήθησε κανείς»
Την ιστορία μιας 30χρονης που έζησε τον απόλυτο εφιάλτη στα χέρια του πρώην συντρόφου.
-
Τι λέει η αδελφή της 67χρονης που έχασε τη ζωή της σε τροχαίο στην Τουρκία
Αυτό το ταξίδι ήταν ένα όνειρο ζωής για την εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος «Κοινωνία.
-
Συνελήφθη 52χρονος εργαζόμενος σε πολυεθνική, για πορνογραφία ανηλίκων
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνελήφθη, πρωινές ώρες της Τετάρτης, 15 Μαΐου 2024,.