Site icon The Indicator

Δημόσιο: Πρόσβαση σε περισσότερες σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες με χρήση κωδικών του Taxisnet

Μέσα στο 2021, 57 επιπλέον φορείς του Δημοσίου απέκτησαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τους κωδικούς Taxisnet ως «κλειδί» για την πρόσβαση των πολιτών σε ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του gov.gr. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των φορέων που ταυτοποιούν τους πολίτες μέσω του Taxisnet ανέρχεται πλέον σε 209, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανερχόταν σε 152, κάτι που σημαίνει ότι τους τελευταίους οκτώ μήνες καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 37,5%.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η αύξηση των φορέων υλοποιήθηκε με αποφάσεις του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και με την προβλεπόμενη έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο. Με τον τρόπο αυτό, διευκολύνεται σημαντικά η καθημερινότητα των πολιτών και αναβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις οποίες δόθηκε κατά το 2021 η δυνατότητα χρήσης των κωδικών Taxisnet ως διαπιστευτήρια είναι:

Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η αύξηση των φορέων που επιτρέπουν την πρόσβαση με κωδικούς Taxisnet γίνεται πάντα με την τήρηση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας και αποτελεί επακόλουθο των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που σχεδιάζονται, υλοποιούνται και προστίθενται στο gov.gr. Η διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (από 501 την πρώτη ημέρα λειτουργίας του gov.gr σε περισσότερες από 1.250 σήμερα) αποτυπώνεται και στην εκθετική αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Ενδεικτικά, από τις 8 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2018, το 2020 καταγράφηκαν περισσότερες από 94 εκατομμύρια και φέτος, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2021 έχουμε ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται με ενιαίο και απλό τρόπο σε ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών από πληθώρα φορέων του Δημοσίου. Η υπηρεσία ταυτοποίησης παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες με ενιαίο τρόπο, απαλλάσσοντας τους πολίτες από την ανάγκη φυσικής παρουσίας στις διαδικασίες των φορέων, περιορίζοντας χρονοβόρες μετακινήσεις, αναμονή και άσκοπη ταλαιπωρία για τη λήψη υπηρεσιών (π.χ. έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων, κλπ).

Exit mobile version