Διευρύνεται η επένδυση της Τουρκίας σε drones

Η επένδυση της Τουρκίας στα UAV και UCAV έχει αποδώσει και αποτελεί βασικό οπλικό σύστημα προς εξαγωγή σε άλλες χώρες. Μετά τα Bayraktar Tb2, η Άγκυρα ετοιμάζεται να βάλει σε μαζική παραγωγή το μεγαλύτερο Akinci.
O τεχνικός διευθυντής της Baykar, και γαμπρός του Τούρκου προέδρου, Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ, ανάρτησε στο λογαριασμό του στο Twitter για την πτητική δοκιμή στις 28 Απριλίου: «Πριν από λίγο το Akinci ολοκλήρωσε τη δοκιμή μεγάλου υψομέτρου, επέστρεψε και προσγειώθηκε».

Γράφει ο Χρήστος Καρδαμπίκης

Ακολούθησαν τις προηγούμενες μέρες “βόλτες” στο Αιγαίο και στον Έβρο από ΤΒ2 και Akinci, με Τούρκους να κάνουν δοκιμές και παράλληλα να προκαλούν την Ελλάδα, καθώς στο πλαίσιο των υβριδικών απειλών είναι σαφώς πιο οικονομικό να μπαίνουν στον ελληνικό εναέριο χώρο drone που πετούν με μερικές εκατοντάδες ευρώ ανά ώρα, παρά F-16 με 10-12.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.

Το Akinci

Το οπλισμένο μοντέλο, μπορεί να πετά σε ύψος 45.000 πόδια (13.715 μέτρα) και να μεταφέρει 1.000 κιλά φορτίο (ηλεκτρονικά συστήματα και οπλισμό), ενώ το συνολικό βάρος του UAV είναι 5.000 κιλά. Διαθέτει κινητήρα Turboprop κατασκευής κρατικής εταιρείας (TEI).

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το UAV AKINCI θα μπορεί να μεταφέρει οπλισμό αντίστοιχο των μαχητικών αεροσκαφών και όχι όπως τα μικρότερα UAV (Bayraktar, Karaktar), τα οποία μεταφέρουν μίνι πυραύλους MAM-L επίσης τουρκική κατασκευής (Rocketsan).

Οι Τούρκοι αποσκοπούν να γίνει το AKINCI ανταγωνιστής του αμερικανικού MQ-9 Reaper που χρησιμοποιεί η ΠΑ των ΗΠΑ και πολλές άλλες χώρες.

Το ΤΒ2

Αναφορικά με το πιο χρησιμοποιημένο uav το Bayraktar Tb2, η Άγκυρα καταγράφει μια ακόμη πώληση 13 αεροχημάτων για το Μαρόκο.

Η χώρα της βορειοδυτικής Αφρικής είναι η 5η μετά το Αζερμπαϊτζάν, τη Λιβύη (LNA), το Κατάρ, και την Ουκρανία που αγοράζει αυτό το αερόχημα από την Τουρκία, ενώ TB2 δρουν στη Σομαλία και στα κατεχόμενα της Κύπρου.
Ωστόσο το εμπάργκο του Καναδά από το 2019 έχει στοιχίσει στην κατασκευή των drones λόγω της απαγόρευσης εξαγωγών προς την Άγκυρα κυρίως αισθητήρων wescam.

Η επόμενη γενιά

Επόμενος στόχος της Baykar είναι η κατασκευή ενός ακόμη μεγαλύτερου UAV (μάχης) που θα διαθέτει τεχνική νοημοσύνη και μεγάλο βαθμό αυτονομίας.

Το πρόγραμμα αυτό είναι γνωστό ως MIUS και έχει προδιαγραφές: κινητήρα turbofan, ύψος πτήσης τα 40.000 πόδια, παραμονή στον αέρα 5 ώρες, ταχύτητα 0,8 mach και δορυφορικό έλεγχο.
Στόχος είναι το πρωτότυπο να είναι έτοιμο το 2023.

Στο πλαίσιο αυτό οι Τούρκοι αναζήτησαν πρόσφατα νέα μυαλά για την πολεμική τους βιομηχανία.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα