Deloitte: Επενδύουν στην ενίσχυση της καινοτομίας οι ελληνικές επιχειρήσεις

Την πρόθεση των ελληνικών επιχειρήσεων να αυξήσουν τις επενδυτικές τους πρωτοβουλίες, με στόχο την ενίσχυση της καινοτομίας και της χρήσης νέων τεχνολογιών, δηλώνουν 35 διευθυντικά στελέχη σημαντικών ελληνικών εταιριών, που κλήθηκαν από την Deloitte να συμμετάσχουν στο πρώτο Deloitte Greece Innovation Survey.

Συγκεκριμένα, το 80% των ερωτηθέντων, δηλώνει την πρόθεση της εταιρείας τους να αυξήσουν τις επενδύσεις στον τομέα της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών στα επόμενα δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή, πλέον του 40% των εταιρειών, φαίνεται να εστιάζει τις καινοτόμες πρωτοβουλίες τους στην προσπάθεια βελτίωσης των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχουν, καθώς και της αλληλεπίδρασής τους με τον πελάτη.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι μέχρι το 2020 οι επενδύσεις στην καινοτομία αναμένεται να εστιάσουν σε νέες ανερχόμενες τεχνολογικές τάσεις, όπως το blockchain, οι γνωσιακές τεχνολογίες (cognitive technologies) και η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence). Από την άλλη, οι τεχνολογίες cloud (64%) και ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων (big data analytics) (46%), τα ψηφιακά δίκτυα (digital networks) (43%), καθώς και η αυτοματοποίηση διαδικασιών μέσω ρομποτικού λογισμικού (Robotic Process Automation)(38%), αποτελούν τους καινοτόμους τομείς στους οποίες οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πραγματοποιήσει τις περισσότερες επενδύσεις τα τελευταία δύο χρόνια, με την αυτοματοποίηση διαδικασιών μέσω ρομποτικού λογισμικού (Robotic Process Automation) (38%) και τις λύσεις Internet of Things με τη χρήση αισθητήρων (sensors) (36%) να ακολουθούν.

Σε ό,τι αφορά τα μέχρι στιγμής οφέλη της εφαρμογής καινοτόμων τεχνολογιών στη λειτουργία των ελληνικών επιχειρήσεων, 43,5% των ερωτηθέντων δηλώνει πως η ρομποτική και ο αυτοματισμός βελτίωσαν την παραγωγικότητα της εταιρείας τους, ενώ το 38,9% τονίζει τη σημασία της τεχνολογίας 3D printing στην βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχουν στην αγορά.

Στην ερώτηση αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εντοπίζουν και αξιοποιούν εξωτερικές πηγές καινοτομίας, 63% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρθηκε στη συνεχή ανάλυση της εμπειρίας και των τάσεων αναφορικά με τις προτιμήσεις του καταναλωτή, ενώ το 50% μίλησε για την αποτελεσματικότητα των workshops με τη συμμετοχή ειδικών από άλλους κλάδους.

Παράλληλα, όπως δηλώνουν οι συμμετέχοντες, η αύξηση των επενδύσεων στην καινοτομία δεν αρκεί για να κάνει τη διαφορά στη νέα ψηφιακή εποχή. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, οι νέες πρωτοβουλίες των εταιρειών δεν θα πρέπει να εστιάζουν αποκλειστικά στον πειραματισμό και την ένταξη νέων τεχνολογιών, αλλά η καινοτομία θα πρέπει να ενταχθεί στο DNA και την νοοτροπία του οργανισμού.

Αναφορικά με τους ανασταλτικούς παράγοντες και τα εμπόδια που δυσκολεύουν το έργο των ελληνικών επιχειρήσεων στο να εντάξουν την καινοτομία στη λειτουργία τους, η έρευνα εστιάζει στην έλλειψη της απαραίτητης τεχνογνωσίας και του χρόνου για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, καθώς και στην ανάγκη των εταιρειών να αφομοιώσουν μια κουλτούρα που θα τις ωθήσει στην υιοθέτηση νέων ιδεών.

Τέλος, οι συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρούν ότι για να ενισχύσει περαιτέρω την καινοτομία, η Πολιτεία θα πρέπει να δώσει έμφαση στην εκπαίδευση σε θέματα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, στην παροχή κινήτρων – κυρίως φορολογικών – για την προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας και στην βελτίωση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα