Δάνεια 155 δισ. δολ. σε αυτοκινητοβιομηχανίες

Από τα μέσα Μαρτίου έως σήμερα, ο κλάδος του αυτοκινήτου σε παγκόσμια κλίμακα δανείστηκε 155 δισ. δολάρια, ώστε να κατορθώσει να επιβιώσει την περίοδο των περιορισμών και της καραντίνας με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες κλειστές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είτε χρησιμοποίησαν υπάρχουσες γραμμές πίστωσης, που είχαν ήδη με τις τράπεζές τους, είτε αναζήτησαν νέες για να αντεπεξέλθουν στη μειωμένη ζήτηση. Το εν λόγω ποσόν, που άντλησαν σε διάστημα μικρότερο των τριών μηνών οι εταιρείες, είναι όσο και εκείνο που έλαβαν το οκτάμηνο πριν από την έναρξη της καραντίνας. Επιπλέον, από τα 155 δισ. δολάρια, τα 44 δισ. δολάρια, που προήλθαν από την έκδοση ομολόγων, είναι περισσότερα από όσα έχει εκδώσει σε τριμηνιαία βάση στην ιστορία του ο κλάδος. Εν τω μεταξύ, τα υπόλοιπα 111 δισ. δολάρια των δανείων, που ζήτησε, θα μπορούσαν να αντιπαραβληθούν με τις πωλήσεις του κλάδου το 2019 σε διεθνή κλίμακα. Οι πωλήσεις αυτές θα ανέρχονταν σε 133 δισ. δολάρια, αφ’ ης στιγμής ολοκληρώνονταν και παραγγελίες ύψους 18 δισ. δολαρίων.

H General Motors είναι η εταιρεία με τον υψηλότερο δανεισμό παγκοσμίως, ο οποίος φθάνει τα 27,1 δισ. δολάρια, ενώ συνολικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ εξασφάλισαν 50 δισ. δολάρια από πιστώσεις και 16 δισ. δολάρια από ομόλογα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και οι αερομεταφορές και ο τουρισμός και το λιανεμπόριο, ήταν από τους κλάδους εκείνους που δέχθηκαν δραστικά χτυπήματα όταν η διεθνής οικονομία σταμάτησε να λειτουργεί για να ανασχεθεί η εξάπλωση του κορωνοϊού. Συνολικά οι εταιρείες του κλάδου του αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχουν εξασφαλίσει πιστώσεις 47 δισ. δολαρίων, ενώ από ομόλογα αντλούν 19 δισ. δολάρια. Επιπλέον, θα ζητήσουν επιπλέον τουλάχιστον 7 δισ. δολάρια σε δάνεια, όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg. Η γαλλική Renault, στην οποία το δημόσιο διατηρεί μερίδιο, ζήτησε κρατική ενίσχυση και έλαβε πιστώσεις με κρατικές εγγυήσεις της τάξεως των 5 δισ. ευρώ για να μη βρεθεί σε πολύ δυσχερή οικονομική θέση. Παρά ταύτα, τώρα συζητεί το ενδεχόμενο να κλείσει κάποια από τα εργοστάσιά της στη Γαλλία.

Ανάλογη συμφωνία επιδιώκει να συνάψει με την ιταλική κυβέρνηση και η ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler Automobiles, πέραν των δανείων από τράπεζες που έχει λάβει· βεβαίως, το αίτημα αυτό ακούγεται αρκετά παράδοξο στα αυτιά των Ιταλών, δεδομένου ότι η Fiat Chrysler έχει μεταφέρει και τη φορολογική και τη νομική της έδρα εκτός της χώρας.

Στη Γερμανία, η εταιρεία κατασκευής πολυτελών οχημάτων Daimler (με το γνωστό εμπορικό σήμα της Mercedes) είναι μέχρι στιγμής εκείνη που εντός των ορίων της Ευρώπης έχει δανειστεί περισσότερο από όλες, έχοντας λάβει πιστώσεις 12 δισ. ευρώ. Συν τοις άλλοις, μέσω εταιρικού της ομολόγου άντλησε από τις αγορές 3 δισ. ευρώ. Επιπλέον, η Daimler και η Volkswagen συγκαταλέγονται στους έξι ευρωπαϊκούς ομίλους που, με εργαλείο τα ομόλογά τους, εξασφάλισαν από τις κεφαλαιαγορές 19 δισ. δολάρια από τα μέσα Μαρτίου και μετά. Πέραν τούτων, ανάλογες κινήσεις έκαναν και εταιρείες οι οποίες ανήκουν στο ευρύτερο οικοσύστημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι η προμηθεύτρια ΖF Friedrichshafen και η επιχείρηση ενοικίασης οχημάτων Sixt. Τέλος, σε δανεισμό κατέφυγαν και οι 6 στους 10 κολοσσούς της Iαπωνίας, συμπεριλαμβανομένων της Toyota και της Subaru.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα