Χρ. Σπίρτζης: Παραδώσαμε το 2019 έτοιμη σύμβαση για την ασφαλεία και την υπέγραψαν το 2021

“Μέχρι το 2018 υπήρχε μονή σιδηροδρομική γραμμή και δεν έγινε καμία μετωπική σύγκρουση τρένων διότι λειτουργούσαν μέχρι τότε συστήματα ασφαλείας. Σε τέσσερα χρόνια κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ και φτάσαμε στο δυστύχημα”.

Αυτό υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο Χρήστος Σπίρτζης, που ήταν υπουργός Μεταφορών-Υποδομών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Πρόσθεσε μάλιστα πως “όταν είσαι υπουργός Μεταφορών και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια, σταματάς αμέσως τα δρομολόγια για να το αντιμετωπίσεις, όπως κάναμε εμείς όταν μας είχαν μιλήσει για πρόβλημα στο Τραμ”.

Με τη φράση αυτή παρέπεμψε στον παραιτηθέντα υπουργό Κώστα Καραμανλη, ο οποίος παρότι είχε λάβει προειδοποιήσεις και εξώδικα από τους εργαζόμενους, διαβεβαίωνε στη Βουλή ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στα τρένα, μέχρι και οκτώ ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη.

Ο κ. Σπίρτζης είπε επίσης:

  • Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα υπήρχε, μαζί με τον δευτεροβάθμιο έλεγχο (στην Καρόλου), που σταμάτησε το 2020, το οποίο “έβλεπε” το σύστημα GPS σε κάθε τρένο που υπήρχε.
  • Παραδώσαμε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό στον ΟΣΕ, σήμερα είναι 750. Στη Λάρισα είχαμε 25 μόνιμους σταθμάρχες, σήμερα είναι 10 και κάποιοι με μπλοκάκι.
  • Το ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας δεν μπορούσε να τοποθετηθεί πριν γίνει διπλή η σιδηροδρομική γραμμή. Έγινε το 2018.
  • Η σύμβαση του 2014 (κυβέρνηση Σαμαρά) ήταν από αυτές “που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν ποτέ” και προχωρήσαμε σε συμπληρωματική σύμβαση. Με δικές μας και με ευρωπαϊκές πιέσεις (αφού μεγάλο μέρος των κονδυλίων ήταν ευρωπαϊκά κονδύλια) οι εργολάβοι δεσμεύθηκαν να το παραδώσουν το 2020. Αυτή τη σύμβαση παραδώσαμε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά η τελική υπογραφή της έγινε μετά από ενάμισι χρόνο, το 2021. Εμείς είχαμε ολοκληρώσει το 68% του έργου, αυτό που θα πήγαινε να εγκαινιάσει ο κ.Μητσοτάκης την επομένη της τραγωδίας.
Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα