Χρ. Σπίρτζης: Η ΝΔ θα έπρεπε να κρύβεται για τον απολογισμό της στις υποδομές

Στην πορεία του κυβερνητικού έργου των υποδομών στη Θεσσαλονίκη αναφέρεται στη συνέντευξή του στην «Μακεδονία της Κυριακής» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Τονίζει ότι το χρονοδιάγραμμα για το μετρό θα τηρηθεί, ενώ προαναγγέλλει την προκήρυξη του διαγωνισμού για την αγορά 350 λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Χρ. Σπίρτζη στον Ιάσονα Μπάντιο:

ΕΡ: Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση επιχειρούν τη διαμόρφωση ενός κεντροαριστερού πόλου με το βλέμμα στραμμένο στις κάλπες του 2019. Είστε εκ των κυβερνητικών στελεχών που συμμετέχουν στις εν λόγω διεργασίες. Είστε ευχαριστημένος από την έως τώρα απόδοση του εγχειρήματος; Υπάρχει ενδεχόμενο η επιλογή αυτή να οδηγήσει ακόμη και σε αλλαγή του ονόματος του ΣΥΡΙΖΑ;
– Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση επιχειρούν τη συγκρότηση μιας πλατιάς συμμαχίας του προοδευτικού κόσμου, ενάντια στην ακροδεξιά και το νεοφιλελευθερισμό. Ακριβώς το ίδιο πολιτικό εγχείρημα που επιχειρεί η ευρωπαϊκή αριστερά, το ευρωπαϊκό κόμμα των σοσιαλιστών και δημοκρατών, και οι πράσινοι. Θα ήταν άλλωστε ανιστόρητη, μικρόνοη και ανεύθυνη μία άλλη στάση, όταν οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις που επικράτησαν στην Ευρώπη για δεκαετίες μάς οδήγησαν σε βαθιά οικονομική και κοινωνικοπολιτική κρίση, με την ακροδεξιά να κερδίζει δυνάμεις. Θα ήταν ακόμη πιο επικίνδυνη μια στάση που θα συνέχιζε να ασχολείται με δευτερεύουσες και τριτεύουσες διαφωνίες μεταξύ των προοδευτικών δυνάμεων και όχι με τον πραγματικό κίνδυνο, τον ακροδεξιό νεοφιλελευθερισμό και τις πολιτικές δυνάμεις που προωθούν τη διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γι’ αυτό το εγχείρημα είμαι ικανοποιημένος, επειδή, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αναγκαιότητα οικοδόμησης αυτής της προοδευτικής συμμαχίας και συμπόρευσης έχει γίνει κοινός τόπος. Το ίδιο ισχύει για τη συντριπτική πλειοψηφία των προοδευτικών πολιτών στη χώρα μας. Τους ίδιους προβληματισμούς έχει ένα μεγάλο μέρος της κεντροδεξιάς. Είναι όμως λυπηρό, πολιτικοί χώροι, όπως το ΚΙΝΑΛ, να μην κατανοούν αυτήν την ιστορική αναγκαιότητα και να μένουν σε μια κοντόφθαλμη τακτικίστικη πολιτική σύμπλευσης με τον ακροδεξιό νεοφιλελευθερισμό της ηγεσίας της ΝΔ. Δεν βρίσκω κανένα λόγο να αλλάξει ο ΣΥΡΙΖΑ όνομα. Ούτε κατανοώ την αλλαγή ονομάτων κομμάτων. Τα κόμματα δεν είναι καταστήματα, για να αλλά ζουν ονόματα, σε μια διαδικασία ανακαίνισης, προσέλκυσης πελατών. Τα κόμματα είναι ή καλύτερα πρέπει να είναι ζωντανοί πολιτικοί οργανισμοί, με ιδεολογικοπολιτικό εύρος, που να επιτρέπει τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων που εμπεριέχονται σε αυτά. Μπορούν να οικοδομούν και να αναζητούν συμμαχίες, ευρύτερα σχήματα εκλογικής συνεργασίας, αλλά πρέπει να παραμένουν πιστά και στις ιδεολογικές τους αρχές και αξίες, και στο όνομα και τα σύμβολά τους.

ΕΡ: Η αξιωματική αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι ως κυβέρνηση δεν έχετε δημοπρατήσει κάποιο σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, αλλά εμφανίζετε ως “δικά σας” έργα, στα οποία είχατε εναντιωθεί στο παρελθόν. Πώς απαντάτε;
– Κατανοώ τον πανικό της ΝΔ για τις κυβερνητικές επιτυχίες στις υποδομές, αλλά προφανώς δεν θα συμφωνήσω. Πριν αναφερθούμε όμως στα νέα σημαντικά έργα, ας δούμε τι βρήκαμε. Κληρονομήσαμε από τη ΝΔ δημοπρατημένα προ δεκαετιών έργα που ήταν σταματημένα, εκτός χρονοδιαγραμμάτων και με πλήθος δυσεπίλυτων προβλημάτων νομικών, συμβατικών και οικονομικών. Κληρονομήσαμε εκατοντάδες προβληματικά και ημιθανή έργα που δέσμευαν τεράστια ποσά χωρίς να αφήνουν τη χώρα να αποκτήσει τις αναγκαίες υποδομές. Κληρονομήσαμε άδεια ράφια για μελέτες νέων έργων, ώστε να δημοπρατηθούν νέα. Ειδικά στη Θεσσαλονίκη η ΝΔ θα έπρεπε να κρύβεται για τον απολογισμό της στις υποδομές και στον τρόπο διαχείρισης των έργων σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης. Ας μιλήσουμε όμως για συγκεκριμένα έργα και οργανισμούς. Ξεκινώ με το μετρό Θεσσαλονίκης. Το 2015, δεκαετίες μετά την τρύπα Κούβελα, δέκα χρόνια σχεδόν από τη δημοπράτηση του, με συμβατικό τίμημα 900 εκατομμυρίων ευρώ και αρκετά χρόνια σταματημένο, είχε εκτελεστεί το 30% του έργου. Οι διεκδικήσεις των αναδόχων για το 30% του έργου ανέρχονταν σε ένα δισεκατομμύριο εκατόν πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Φέτος ολοκληρώνεται, με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου. Οι λαμαρίνες έχουν φύγει από την πόλη, που σταματά να είναι λαμαρινούπολη, οι σταθμοί ο ένας μετά τον άλλο θα ανοίγουν για τους πολίτες, οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, ήδη τοποθετούνται οι σιδηροδρομικές τροχιές και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ο πρώτος συρμός φτάνει τον Απρίλιο, η επέκταση για Καλαμαριά υλοποιείται και θα είναι επίσης ολοκληρωμένος τρεις μήνες μετά την ολοκλήρωση της κύριας γραμμής και η ΝΔ θα τελεί σε παροξυσμό σύγχυσης για την ολοκλήρωση του έργου. Για τα επόμενα δέκα χρόνια τα στελέχη της ΝΔ θα λένε ότι ήταν λάθος που διατηρήθηκαν τα αρχαία στο σταθμό Ελευθερίου Βενιζέλου και ότι στον πρώτο σταθμό που ετοιμάστηκε δεν ήταν έτοιμα τα γκισέ, που ανήκουν σε άλλο έργο. Μέχρι τότε εμείς θα έχουμε ολοκληρώσει τις επεκτάσεις του μετρό στις δυτικές συνοικίες και στο αεροδρόμιο. Η υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης, που αποτελεί το πρότυπο των έργων της ΝΔ. Δημοπράτηση, σύμβαση, καμία εργασία και οφειλόμενες αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων. Το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης είχε δύο έργα για τους διαδρόμους προσγείωσης απογείωσης, και αυτά με απίστευτες χρονικές καθυστερήσεις, με άλυτα τεχνικά θέματα, με πλήθος συμβατικών προβλημάτων και εκκρεμοτήτων. Ολοκληρώθηκε το πρώτο πριν από έναν χρόνο και το δεύτερο τις επόμενες ημέρες. Θέλετε να συνεχίσω; Τι να πρωτοθυμηθώ; Την Εγνατία που κόστισε 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ και δεν συνδέεται με κανένα λιμάνι, με καμία πόλη, με καμία τουριστική περιοχή, με καμία βιομηχανική περιοχή στη Βόρεια Ελλάδα; Δεν είναι συνδεδεμένη ούτε με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Να θυμίσω ότι δεν είχε ολοκληρωθεί κανένας σύγχρονος κάθετος άξονας σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα; Να θυμίσω ότι αρνητικοί λογαριασμοί εκατομμυρίων ευρώ υπήρχαν για χρόνια σε εκκρεμότητα; Να θυμίσω τις αστοχίες, τις κακοτεχνίες, τα δεκάδες έργα που δεν έχουν παραληφθεί ποτέ; Ή να θυμηθούμε πως δέσμευσαν τη χώρα για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας και στη συνέχεια μας κατήγγειλαν κάθε εβδομάδα για δήθεν αυξήσεις διοδίων, που δεν έγιναν ποτέ; Να θυμηθούμε την κατάντια του σιδηροδρόμου; Την ανυπαρξία σχεδίου, μελετών και έργων για τον προαστιακό; Τα εξήντα χρόνια που προσπαθούσαν να φτιάξουν τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης; Μας κατηγορούν που ολοκληρώθηκαν τα έργα παραχώρησης, που δέκα χρόνια ατένιζαν τις συμβάσεις τους, για να δίνονται αποζημιώσεις δισεκατομμυρίων, να μειώνουν το φυσικό αντικείμενο και να διατηρούν δεσμεύοντας τη χώρα με τα πανάκριβα διόδια. Θα ήθελα πραγματικά όποια στιγμή επιθυμεί, όποιο στέλεχος της ΝΔ επιθυμεί να μας καλέσετε σε μια δημόσια συζήτηση για τον απολογισμό σαράντα χρόνων υποδομών της ΝΔ και τη σύγκριση με τα τέσσερα χρόνια των κυβερνήσεων του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Να ξαναπούμε μια βασική αρχή μας για τις υποδομές. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, κανέναν υπουργό, περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό, που τα πληρώνει και μόνο. Εμείς και όσοι υπηρέτησαν ή θα υπηρετήσουν σε θέσεις ευθύνης κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, την ποιότητα, τη νομιμότητα, τη διαφάνεια και το κόστος αυτών των έργων.
Νέα σημαντικά έργα στη Θεσσαλονίκη που όχι μόνο δημοπρατήθηκαν ή ολοκληρώθηκε η δημοπράτηση τους, αλλά κάποια από αυτά ολοκληρώθηκαν μέσα στα τέσσερα τελευταία χρόνια:
– Η υπόγεια διέλευση στη Μενεμένη και η ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε για χρήση στους πολίτες.
– Βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο Γκόνου, που θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε έναν διεθνή κόμβο μεταφορών και θα προσελκύσει νέες μεταποιητικές δραστηριότητες.
– Ξεκίνησε το πάρκο και προχωρούν οι διαδικασίες για την εκκίνηση της υλοποίησης του Μουσείου Ολοκαυτώματος.
– Ολοκληρώνεται το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου για Χαλκιδική.
– Ολοκληρώθηκε η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης και εκκινούν οι διαδικασίες τηλεχειρισμού και σηματοδότησης.
Τα σημαντικότερα όμως έργα που αφορούν τη χώρα και όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και η υλοποίηση του άξονα 10, Θεσσαλονίκη, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη. Δύο έργα που κάνουν τη Θεσσαλονίκη διεθνές μεταφορικό και εμπορικό κέντρο, επανασυνδέουν τη φυσική ενδοχώρα της Ελλάδας, τα Βαλκάνια, και αξιοποιούν έπειτα από δεκαετίες στρεβλής πολιτικής απομόνωσης την προνομιακή γεωπολιτική θέση της χώρας μας. Υποδομές που μπορούν να υλοποιηθούν λόγω της πολιτικής και των πρωτοβουλιών του Αλέξη Τσίπρα, που έκανε την Ελλάδα πρωτοπόρο χώρα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

ΕΡ: Εκτιμάτε ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης; Σε ποια φάση βρίσκεται η επέκταση στη δυτική Θεσσαλονίκη και στο αεροδρόμιο;
– Το χρονοδιάγραμμα για το μετρό θα τηρηθεί. Όπως έχουμε δεσμευτεί, το χρονοδιάγραμμα για τη βασική γραμμή που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του έργου φέτος, τη δοκιμαστική λειτουργία και την παράδοση σε χρήση από τους πολίτες τον Νοέμβριο του 2020 θα τηρηθεί στο ακέραιο. Στις αρχές του 2021 θα δοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά. Το έργο θα παραδοθεί στην ώρα του, το 2020, στους μοναδικούς ιδιοκτήτες του, τους Θεσσαλονικείς, μαζί με την επέκταση για Καλαμαριά και με τον αρχαιολογικό πλούτο αιώνων σε αρμονική συνύπαρξη με την πόλη και το έργο. Οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες θα δημοπρατηθούν εντός του Απριλίου. Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο έχει σταλεί για δημοσίευση η προκήρυξη των τοπογραφικών εργασιών και εντός του Απριλίου θα δημοπρατηθούν και οι γεωλογικές γεωτεχνικές μελέτες.

ΕΡ: Αρκετοί ρωτούν γιατί δεν εφαρμόσατε στο σταθμό της Βενιζέλου την ίδια μέθοδο κατασκευής και ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων που ακολουθήθηκε στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η παράδοση του σταθμού.
– Ο τρόπος ανάδειξης των αρχαιοτήτων είναι αρμοδιότητα των υπηρεσιών Κλασικών Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού. Το εύρημα θεωρήθηκε πολύ σημαντικό και αποφασίσθηκε η κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων. Εμείς αυτό που κάναμε, με την πρωτοβουλία μας να προχωρήσουμε στην υλοποίηση της απόφασης του ΚΑΣ και να ανταποκριθούμε στο αίτημα μεγάλου μέρους της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης ο αρχαιολογικός χώρος να αποτελέσει ένα τοπόσημο για την πόλη. Θα ήταν όμως ενδιαφέρον για όλους να επισκεφτούν το χώρο. Να δουν με τα μάτια τους, κι ας μην είναι ειδικοί, τι βρέθηκε και να εκτιμήσουν αν έπρεπε να μετακινηθούν αυτές οι αρχαιότητες πού και πότε θα επανατοποθετούνταν. Σε κάθε περίπτωση βρήκαμε μια τεχνική λύση, άρτια, επανεκκινήσαμε ένα έργο σταματημένο για χρόνια και υλοποιούμε ένα μοναδικό έργο, που δείχνει ότι η πολιτιστική μας κληρονομιά μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά με νέα, σύγχρονα μεγάλα έργα υποδομής, χωρίς να διχάζουμε την πόλη, αλλά ταράζοντας τα στελέχη της ΝΔ.

ΕΡ: Είστε ικανοποιημένος με τον κρατικό ΟΑΣΘ και τις υπηρεσίες που προσφέρει στους Θεσσαλονικείς; Έχετε προαναγγείλει την αγορά νέων λεωφορείων και την πρόσληψη οδηγών. Πότε θα δουν κάποια δραστική αλλαγή οι πολίτες;
– Δεν είμαι ικανοποιημένος σε σχέση με το όραμα και τους στόχους που έχουμε για τις αστικές συγκοινωνίες. Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος σε σχέση με τις υπηρεσίες, την κοινωνική πολιτική, το κόστος, τη ρεμούλα που είχε ο ΟΑΣΘ της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού πριν από την αποϊδιωτικοποίησή του. Τις επόμενες ημέρες προκηρύσσεται ο διαγωνισμός που αφορά 35 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, παρότι θα έπρεπε να είχαν αφήσει πάνω από σαράντα εκατομμύρια για την ανανέωση του στόλου και βρήκαμε κάτι λιγότερο από επτακόσια ευρώ, παρότι θα έπρεπε να έχει πολύ περισσότερα λεωφορεία και μικρότερης ηλικίας, αλλά τα είχαν εκποιήσει ως παλιοσίδερα. Θα ήθελα να μην περάσει απαρατήρητη η καταγγελία της ΝΔ για τις προσλήψεις των οδηγών. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να μη λυθούν τα προβλήματα των πολιτών, κι αυτό δείχνει το επίπεδο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την τακτική αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιούν, προκειμένου να αποτύχουν οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Ονειρεύονται τις προσλήψεις από τα βουλευτικά τους γραφεία και καταγγέλλουν νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες ΑΣΕΠ. Η πρώτη δραστική αλλαγή στις συνοικίες που υπάρχει μικρότερη συχνότητα θα υπάρξει με την υλοποίηση της συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που αναλαμβάνουν γραμμές έξω από το σκοπό και το ρόλο που έπρεπε να έχει ο ΟΑΣΘ. Θα εξοικονομηθούν 18 λεωφορεία και 57 οδηγοί. Η οριστική λύση θα δοθεί με την προμήθεια των νέων λεωφορείων και με τη λειτουργία του μετρό.

ΕΡ: Γιατί σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες δεν προχωρήσατε σε διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση τους σε ιδιώτη και τι θα κάνετε όταν θα ισχύσει από τις 3/12 ο σχετικός κοινοτικός κανονισμός;
– Ο κοινοτικός κανονισμός προβλέπει την εξαίρεση και την ανάληψη διαχείρισης ενός Οργανισμού είτε από το δημόσιο είτε το δήμο, είτε από άλλο φορέα χωρίς διαγωνισμό. Η επιχειρηματολογία γύρω από αυτό το ζήτημα ανήκει στον κύκλο των νεοφιλελεύθερων εμμονών της ΝΔ, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και αποσκοπεί στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Για αυτό άλλωστε το ζήτημα του ΟΑΣΘ έχει κριθεί συμβατό τόσο από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους όσο και από το ΣτΕ.

ΕΡ: Πότε προγραμματίζετε τη μετάβαση των συγκοινωνιών στον ΑΣΥΘ; Θα προχωρήσετε άμεσα σε ορισμό προέδρου στον ΟΣΕΘ μετά τη μετακίνηση του κ. Αμπατζά στο ΥΜΑΘ;
– Προφανώς, αλλά δεν είναι η πρώτη μου προτεραιότητα αύριο το πρωί. Ο ΑΣΥΘ θα ενεργοποιηθεί άμεσα. Έχουμε ήδη αποφασίσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις θέσεις ευθύνης.

ΕΡ: Σε σχέση με την Εγνατία ΑΕ θα προχωρήσετε σε υλοποίηση της συμφωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ ή θα φρενάρετε τη διαδικασία για μετά τις εκλογές; Τι πρέπει να περιμένουν οι πολίτες σε σχέση με τα διόδια σε Ωραιόκαστρο και Ασπροβάλτα;
– Αν εννοείται για το διαγωνισμό της παραχώρησης για την Εγνατία είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, οπότε θα πρέπει μάλλον η ερώτηση να απευθυνθεί εκεί. Εμάς προτεραιότητά μας είναι η δέσμευση μας για την εφαρμογή ενός δίκαιου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Ένα ακόμη μεγάλο έργο που δημοπρατήθηκε. Δεύτερη προτεραιότητα η διατήρηση της χρέωσης των διοδίων στις σημερινές τιμές και με τις απαλλαγές στις κατηγορίες πολιτών που έχουν εξαιρεθεί, μέχρι την ημέρα που η Εγνατία θα λειτουργεί και θα συντηρείται από την Εγνατία Α.Ε. και το ελληνικό δημόσιο. Για το μετά θα ρωτήσετε τη ΝΔ, που δέσμευσε τη χώρα για την παραχώρηση της…

ΕΡ: Είστε αισιόδοξος για την πορεία του κυβερνητικού έργου στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, και την αντανάκλαση αυτού στις επικείμενες ευρωπαϊκές και αυτοδιοικητικές κάλπες;
– Είμαι αισιόδοξος ότι οι Θεσσαλονικείς ξέρουν, έχουν ιδία άποψη και συγκρίνουν την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, το λαμπερό σχέδιο που έχει και υλοποιεί για την πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα με τη μιζέρια και την κακομοιριά του χθες, της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού. Οι Θεσσαλονικείς κατανοούν καλύτερα από τον καθένα τις πολιτικές και τις παρεμβάσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κέντρο των Βαλκανίων, να γίνει μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, διατηρώντας το ανθρώπινο πρόσωπο της, να εξακολουθήσει να είναι μια πόλη ανοιχτή, ζωντανή, να δώσει τέλος στην εσωστρέφεια. Οι συμπολίτες μας στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και όλη η χώρα δεν μπορούν να αντέξουν άλλο ένα απαράδεκτο καθεστώς που καταδίκασε τη μισή Βόρεια Ελλάδα σε παραμεθόρια, απαξιωμένη και παρακμάζουσα περιοχή. Είμαι αισιόδοξος γιατί ο προοδευτικός κόσμος της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας δεν θα αναπαράγει Παπαγεωργόπουλους και Ψωμιάδηδες. Δεν θα ανταποκριθεί στο κάλεσμα της επιστροφής των ακροδεξιών αντιλήψεων, των πιο μαύρων σελίδων της νεότερης ιστορίας μας.

Σχετικά Νέα