Χρ. Σπίρτζης: Άμεσα η αντίδραση της Πολιτείας στην αύξηση διοδίων της Αττικής Οδού

Ακόμη και σήμερα μπορεί να εκδηλωθεί η αντίδραση της Πολιτείας στην προαναγγελία αύξησης διοδίων από την Αττική Οδό, η οποία θα πρέπει να αποδείξει με στοιχεία ότι δεν έχει κάνει απόσβεση της επένδυσης και δεν έχει κερδίσει όσα προέβλεπε η σύμβαση, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά.

Για την ανακοίνωση αύξησης των διοδίων από τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τις παραχωρήσεις, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε ότι «δεν ηχεί καθόλου περίεργα, είναι συγκεκριμένη η πολιτική στόχευση, από την Αττική Οδό και τους μετόχους της, όταν μετά από 13 χρόνια βγαίνουν μέσα σε προεκλογική περίοδο να κάνουν αύξηση διοδίων επειδή έχουν μία αποικιοκρατική σύμβαση και με τρόπο που δεν θυμίζει σε τίποτα την ίδια την λειτουργία της Αττικής Οδού. Δεν ειδοποιήθηκε κανείς ούτε στο υπουργείο ούτε στην πολιτική του ηγεσία. Κατατέθηκε ένα έγγραφο την Παρασκευή πριν το τριήμερο στο Πρωτόκολλο του υπουργείου τρεις παρά πέντε και ένα τέταρτο αργότερα δημοσιοποιήθηκε».

«Η Πολιτεία θα αντιδράσει, είναι σίγουρο», ξεκαθάρισε, «δεν μπορεί μέσω της σύμβασης, αλλά μπορεί επειδή η Αττική Οδός μέχρι σήμερα δεν έχει δείξει τα στοιχεία, τους λόγους, το μοντέλο με το οποίο ισχυρίζεται ότι δεν έχει γίνει απόσβεση του επενδεδυμένου κεφαλαίου και του μέγιστου κέρδους που προβλέπεται να έχει» μέχρι το 2024.

«Η Αττική Οδός θα πρέπει να το αποδείξει αυτό, κάποια στιγμή να καταθέσει στοιχεία», όπως προσέθεσε. «Το Δημόσιο έχει εργαλεία και ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τους ισχυρισμούς της … πολύ σύντομα θα το ακούσετε», όπως προανήγγειλε ο κ. Σπίρτζης.

«Τυπικά, οι αυξήσεις που ανακοίνωσε η Αττική Οδός είναι για την 1η Ιουλίου, άρα μέχρι τότε θα έχουμε πάρει κι εμείς πρωτοβουλίες. Μπορεί και σήμερα…», όπως διευκρίνισε.

Στην αρχή της συνέντευξης και σχολιάζοντας τα όσα εξήγγειλαν για τις υποδομές η ΝΔ και ο Κ. Μητσοτάκης, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στην ουσία στην ΝΔ δεν έχουν σχέδιο για τις υποδομές, συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο που να εξυπηρετεί την χώρα, μένουν προσηλωμένοι στην αρχή που είχε και στο παρελθόν για υποδομές που εξυπηρετούν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, αλλά μία λίστα έργων με συγκεκριμένη κατεύθυνση στο ποιον εξυπηρετούν.

Ανέφερε χαρακτηριστικά το «Ελευσίνα – Αθήνα – Υλίκη», έργο που προγραμματίστηκε από τον Γ. Σουφλιά επί Κ. Καραμανλή, αλλά στην συνέχεια ακύρωσε τον διαγωνισμό. «Εμείς ακυρώσαμε τελείως το έργο, επειδή στην σύμβαση που έκανε η ΝΔ το 2007 και είχε αναθεωρήσει το 2013, τόσο για τον Ε65 όσο και για την Ιόνια Οδό προβλέπεται ότι εάν αυτό το έργο γίνει, θα δοθούν κατευθείαν αποζημιώσεις σε αυτές τις παραχωρήσεις. Είναι να απορεί κανείς, όταν η ΝΔ έχει υπογράψει και την αρχική σύμβαση της Ιόνιας Οδού και του Ε65, και την αναθεώρηση … γιατί εντάσσει έργο που προβλέπει αποζημιώσεις χωρίς άλλη ενέργεια».

Επίσης, «η σύνδεση της Αττικής Οδού από την Κατεχάκη μέχρι την Βουλιαγμένης, με στόχο όπως λένε να εξυπηρετήσει την επένδυση του Ελληνικού … η Αττική έχει ανάγκη έργα που αναβαθμίζουν την ίδια και την χώρα … όπως η επέκταση της Αττικής Οδού και κυρίως του Σιδηροδρόμου προς Λαύριο, η επέκταση προς Ραφήνα, η σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, η επέκταση της Αττικής Οδού στις δυτικές συνοικίες … αυτά είναι έργα πνοής στο Λεκανοπέδιο που εξυπηρετούν κοινωνικές ανάγκες, εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ αναβαθμίζουν υποδομές όπως το λιμάνι του Λαυρίου και της Ραφήνας, αποσυμφορώντας το λιμάνι του Πειραιά και την κίνηση κέντρο του».

«Η ΝΔ μένει προσηλωμένη σε υποδομές που εξυπηρετούν όχι το κοινωνικό σύνολο αλλά τον ένα επενδυτή. Το ίδιο έγινε και με την Αττική Οδό, που δεν έγινε για να εξυπηρετήσει το Λεκανοπέδιο και τον επενδυτή του αεροδρομίου. Γι’ αυτό δεν έγιναν πολύ κρίσιμες υποδομές και επεκτάσεις της», όπως θύμισε.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα