

Από αύριο Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου, ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις, όπως κάθε χρόνο τη δεύτερη Δευτέρα του Γενάρη. Θα διαρκέσουν έως και τα τέλη Φλεβάρη, φέτος δηλαδή μέχρι το Σάββατο, 29 Φεβρουαρίου.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 Ιανουαρίου, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά σε όλη την επικράτεια από τις 11:00 έως τις 20:00.
Τα τελευταία χρόνια, οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος είναι τέσσερις, δύο χειμερινές και δύο καλοκαιρινές, ενώ είθισται μέσα σε αυτά τα διαστήματα, κάποιες Κυριακές τα καταστήματα είναι ανοιχτά.
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) τονίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:
- Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
- Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
- Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων που παρέχονται στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
- Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
- Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
- Επιβάλλεται ο προγραμματισμός στις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
- Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
- Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
- Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
- Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
- Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.
Σχετικά Νέα
Ελληνικό: Εισαγγελική παρέμβαση για επείγουσα προκαταρκτική έρευνα – Οι νέες κινήσεις του Ανθρωποκτονιών
Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα του Τμήματος Ανθρωποκτονιών για τους μυστήριους θανάτους της ηλικιωμένης.
Θανατηφόρο τροχαίο στη Νέα Σαμψούντα Πρέβεζας – Νεκρός 16χρονος μοτοσικλετιστής
Πάνδημη θλίψη προκαλεί στην Πρέβεζα ο θάνατος 16χρονου σε τροχαίο δυστύχημα που έγινε το.
Κ. Δημογλίδου για την ανομία στα πανεπιστήμια: Η αστυνομία δε θα σταματήσει να επεμβαίνει όπου υπάρχουν ποινικά αδικήματα
Για την ανομία στα πανεπιστήμια και τον ρόλο της Αστυνομίας μίλησε στο ΕΡΤΝews η.
Τραγωδία στη Λάρισα: Ομολόγησε ο 21χρονος την δολοφονία της 52χρονης μητέρας του
Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο 21χρονος από τη Λάρισα σκότωσε την 52χρονη μητέρα.