Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σχεδιάζουν μια μπαταρία λιθίου-μετάλλου μακράς διάρκειας, προκειμένου να δώσουν λύση στο ζήτημα της γρήγορης φόρτισης. Πειραματίζονται πάνω σε έναν νέο τύπο μπαταρίας που θα φορτίζει γρήγορα, θα μπορεί να προσφέρει μεγάλη αυτονομία και κυρίως δεν θα χάνει μέρος της χωρητικότητάς της, μετά από πολλές φορτίσεις και αποφορτίσεις.
Οι συγκεκριμένες μπαταρίες μεγάλης διάρκειας και ταχείας φόρτισης είναι απαραίτητες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ενώ θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην ελαχιστοποίηση του βάρους τους. Για δεκαετίες, οι ερευνητές προσπαθούν να αξιοποιήσουν την χρήση της τεχνολογίας λιθίου-μετάλλου, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία μπορεί να αποθηκεύσει περισσότερη ενέργεια στον ίδιο όγκο και να φορτίζεται πιο γρήγορα σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων – λιθίου. Το ζήτημα που προβληματίζει τους ερευνητές είναι εκείνο της σταθερότητας στη λειτουργία, κάτι που αποτελεί αντικείμενο μελέτης και δοκιμασιών.
«Μια μπαταρία λιθίου-μετάλλου δεν έχει καλή σταθερότητα και αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε», αναφέρει μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής καθηγητής του Χάρβαρντ και επικεφαλής της έρευνας, Xin Li.
Οι ερευνητές ακολουθούν μία διάταξη τύπου σάντουιτς, με διαφορετικά επίπεδα στα οποία τοποθετούνται οι ηλεκτρολύτες, με τη λογική που θα ακολουθούσε κανείς στην προετοιμασία ενός σάντουιτς με την τοποθέτηση των επιμέρους υλικών. Η λογική εδώ είναι να μην δημιουργούνται δενδρίτες, μικροσκοπικές βελόνες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ακόμα και βραχυκύκλωμα σε μία μπαταρία.
Στη μελέτη του Χάρβαρντ προβλέπεται η δυνατότητα της μπαταρίας να διορθώνει μόνη της τα σφάλματα που προκύπτουν, ενώ σε πειραματικό επίπεδο, διατήρησε το 82% της χωρητικότητάς της, ακόμα και μετά από 10.000 κύκλους φόρτισης.
Αυτή η τεχνολογία μπαταρίας θα μπορούσε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών για 10-15 χρόνια χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση, ανοίγοντας με αυτό τον τρόπο το δρόμο για πλήρεις φορτίσεις που θα ξεκινούν από 10 έως 20 λεπτά. Παράλληλα θα βελτιώσει και την δομή των μικρών μπαταριών όπου θα διαρκούν πολύ περισσότερο.
«Αυτός ο σχεδιασμός δείχνει ότι οι μπαταρίες λιθίου-μετάλλου θα μπορούσαν να είναι ανταγωνιστικές με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση να το πετύχουν και υπάρχουν πολλές προκλήσεις. Όμως στο τέλος πιστεύουμε ότι θα βρούμε τις λύσεις», ανέφερε ο Xin Li.
Σχετικά Νέα
-
Γερμανία: Ο Φρίντριχ Μερτς επανεξελέγη στην ηγεσία του CDU
Στην εκλογή του το 2022, ο αρχηγός του CDU είχε λάβει το 95,3% των.
-
Τουρκία: Ξεκινά η άσκηση «Θαλασσόλυκος» στο Αιγαίο με πραγματικά πυρά
Αρχίζει αύριο Τρίτη 7 Μαΐου η δεύτερη φάση της ευρείας κλίμακας αεροναυτικής άσκησης «Θαλασσόλυκος».
-
Βέλγιο: Κατάληψη στο πανεπιστήμιο της Γάνδης για τον πόλεμο στη Μ. Ανατολή
Φοιτητές στο πανεπιστήμιο της Γάνδης (UGent) κατέλαβαν τμήμα του το πρωί της Δευτέρας και.
-
ΕΕ: Τερματίζει τη διαδικασία για παραβίαση του κράτους δικαίου κατά της Πολωνίας
Τη Δευτέρα (6/5), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκλήρωσε την ανάλυσή της σχετικά με την κατάσταση.