Χάος στην Ευρώπη μετά από περικοπές ρεύματος στην Ισπανία, την Πορτογαλία και τα μέρη της Γαλλίας

Επιμέλεια: Γιάννα Μυράτ

Υπάρχουν αναφορές για το εκτεταμένο χάος για τους ταξιδιώτες στην Ευρώπη μετά από περικοπές στην Ισπανία, την Πορτογαλία και μέρη της Γαλλίας.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες κατηγορήθηκαν για το black out, το οποίο έχει προκαλέσει καθυστέρηση και ακύρωση πτήσεων σε ολόκληρη την ήπειρο. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης και το Humberto Delgado της Λισαβόνας έκλεισαν αφού έμειναν χωρίς ρεύμα, ενώ οι γεννήτριες έκτακτης ανάγκης ενεργοποιήθηκαν στη Βαρκελώνη. Τα αεροδρόμια Porto και Faro αναφέρουν «Περιορισμοί Λειτουργίας».

«Οι διακοπές ρεύματος στην Πορτογαλία και στην Ισπανία επηρεάζουν την πρόσβαση σε ορισμένα αεροδρόμια, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις ορισμένων αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένων της Λισαβόνας, της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης», ανέφερε η EasyJet σε δήλωση.

«Όπως όλες οι αεροπορικές εταιρείες, βιώνουμε κάποια διαταραχή στο πρόγραμμα πτήσεων μας, που σημαίνει ότι κάποιες πτήσεις επιστροφής από τη Λισαβόνα και τη Μαδρίτη δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν. Το πρόγραμμα μας στα αεροδρόμια Porto και Faro λειτουργεί όπως έχει προγραμματιστεί».

«Καθώς η κατάσταση παραμένει ρευστή, συμβουλεύουμε τους πελάτες να ελέγχουν τις τοπικές συμβουλές ταξιδιού και τον ιχνηλάτη πτήσης για πληροφορίες σχετικά με τις πτήσεις τους».

Η αεροπορική εταιρεία επιβεβαιώνει ότι το περιστατικό τους επέτρεψε μόνο δύο πτήσεις, μια από το αεροδρόμιο του Μπρίστολ και μια από του Λούτον στο Λονδίνο. Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου ανέφερε επίσης καθυστερημένες πτήσεις σε πληγείσες περιοχές.

Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία Tap Air δήλωσε: «Λόγω των διακοπών ρεύματος σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, η λειτουργία των αεροδρομίων είναι προσωρινά πολύ περιορισμένη.

Ο ενεργειακός φορέας της Ισπανίας Red Electrica, εκτιμά ότι θα χρειαστούν μεταξύ έξι και δέκα ωρών για την αποκατάσταση του ρεύματος στη χώρα. Ο REN στην Πορτογαλία δήλωσε ότι πιστεύει ότι θα μπορούσε να χρειαστεί μια εβδομάδα για να συνεχιστεί η κανονική υπηρεσία.

Ένα μήνυμα προς τους ταξιδιώτες στην ιστοσελίδα του Barcelona-El Prat Airport δηλώνει ότι η διαταραχή αναμένεται να συνεχιστεί: «Λόγω της διακοπής ρεύματος, ορισμένα περιστατικά συμβαίνουν στα αεροδρόμια. Οι γεννήτριες έκτακτης ανάγκης είναι ενεργές. Ελέγξτε με την αεροπορική σας εταιρεία, καθώς ενδέχεται να υπάρχουν διαταραχές για πρόσβαση και μεταφορά εδάφους».  Το διοικητικό συμβούλιο αναχώρησης του αεροδρομίου παρουσιάζει συνεχιζόμενες καθυστερήσεις και ακυρώσεις.

Τι μπορείτε να κάνετε αν αντιμετωπίζετε μια ανάλογη κατάσταση – Λίστα με οδηγίες

Τι συμβαίνει εάν ακυρωθεί η πτήση μου;

Εάν η πτήση σας προς ή από κάποιο αεροδρόμιο της ΕΕ ακυρώνεται τελείως, ανεξάρτητα από τον λόγο, η αεροπορική εταιρεία σας πρέπει να σας προσφέρει είτε πλήρη επιστροφή χρημάτων είτε μια θέση στην πιο σύντομα διαθέσιμη εναλλακτική πτήση, ακόμη και αν πρόκειται για αντίπαλο φορέα.

Επικοινωνήστε απευθείας με την αεροπορική σας εταιρεία εάν επιθυμείτε να διεκδικήσετε επιστροφή χρημάτων, αλλά προσέξτε ότι με αυτόν τον τρόπο θα παραιτηθείτε από το δικαίωμά σας να βρείτε θέση σε άλλη πτήση.

Τι συμβαίνει εάν η πτήση μου ακυρωθεί και έχω κλείσει πακέτο διακοπών μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα;

Εάν έχετε κλείσει ένα πακέτο διακοπών από ταξιδιωτικό πράκτορα και η πτήση σας ακυρώθηκε, τότε θα τοποθετηθείτε είτε στην επόμενη λογική διαθέσιμη πτήση (ενδεχομένως από διαφορετικό αεροδρόμιο) είτε θα σας προσφέρουν επιλογή επιστροφής χρημάτων ή επανεξέτασης.

Η πτήση μου καθυστερεί: Ποια υποστήριξη δικαιούμαι;

Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, και ανεξάρτητα από την αιτία, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να παρέχουν τρόφιμα και ποτά κατάλληλα για την ώρα της ημέρας (συχνά με τη μορφή ενός κουπονιού) και ένα μέσο επικοινωνίας της καθυστέρησης ή επιστροφής χρημάτων για το κόστος των βασικών τηλεφωνικών κλήσεων. Για διανυκτέρευση, πρέπει να σας δοθεί κατάλυμα και μεταφορά σε αυτό – ή να επιστρέψετε στο σπίτι σας αν δεν έχετε αναχωρήσει.

Εάν υπάρχει μεγάλη διαταραχή, ίσως χρειαστεί να κάνετε τις δικές σας ρυθμίσεις και να διεκδικήσετε το κόστος. Να είστε λογικοί κατά την κράτηση καταλύματος – μην περιμένετε πλήρη επιστροφή χρημάτων για ένα ακριβό ξενοδοχείο εκτός αν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση. Οι αποδείξεις είναι απαραίτητες.

Μια καθυστέρηση σημαίνει, για σύντομες πτήσεις (έως 1.500 χιλιόμετρα), δύο ώρες ή περισσότερο. Για διαδρομές μεσαίες (1,500 έως 3.500 χιλιόμετρα), τρεις ώρες. Για μεγαλύτερα ταξίδια, τέσσερις ώρες.

Μπορώ να λάβω αποζημίωση εάν η πτήση μου καθυστερήσει;

Για να διεκδικήσετε πρόσθετη αποζημίωση σε μετρητά, η καθυστέρηση πρέπει να ήταν από σφάλμα της αεροπορικής εταιρείας. Αυτό δεν περιλαμβάνει για παράδειγμα σοβαρό καιρό, και δεν θα περιλαμβάνει διακοπή ρεύματος.

Μπορώ να λάβω αποζημίωση εάν η πτήση μου ακυρωθεί;

Πάλι, αυτό ισχύει μόνο εάν η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη για την ακύρωση της πτήσης σας.

Μπορώ να αποζημιωθώ αν μια μικρότερη καθυστέρηση σημαίνει ότι χάνω μια πτήση που συνδέεται;

Ναι, εάν όλες οι πτήσεις γίνονται υπό την ίδια αναφορά κράτησης και η σύνδεση γίνεται σε αεροδρόμιο της ΕΕ. Για παράδειγμα, αν πρόκειται να πετάξετε από Αθήνα μέσω της Μαδρίτης προς το Μπουένος Άιρες και χάσετε τη σύνδεσή σας στη Μαδρίτη επειδή η πτήση θα φτάσει μια ώρα πιο αργά, μπορείτε να διεκδικήσετε την αποζημίωση μεγάλων αποστάσεων, εφόσον η καθυστέρηση στην επίτευξη του τελικού σας προορισμού – στην περίπτωση αυτή το Μπουένος Άιρες – είναι περισσότερο από τρεις ώρες.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα