Χ. Σταϊκούρας: Μη επιστρεπτέα η ενίσχυση για την κάλυψη πάγιων δαπανών

Μη επιστρεπτέα επιδιώκεται να είναι η ενίσχυση πληττόμενων επιχειρήσεων, μέσω της κάλυψης των πάγιων, όπως ανέφερε στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας. Μιλώντας για το σχετικό νομοσχέδιο ενίσχυσης, λόγω κορονοϊού.

Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών, δικαιούχοι της ενίσχυσης θα είναι, κυρίως, επιχειρήσεις που:

ανήκουν στους άμεσα πληττόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας,
παρουσιάζουν μείωση τζίρου κατά τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με την
προηγούμενη χρονιά, όπως μέχρι σήμερα καταγράφεται στα ευρωπαϊκά κείμενα,
καταγράφουν σημαντική ζημιά κατά το προηγούμενο έτος – σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Προσωρινό Πλαίσιο – λαμβάνοντας υπόψη και τη στήριξη που έχουν λάβει μέχρι τώρα, και
απασχολούν εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τον κ.Σταικούρα , αξιοποιώντας την ευχέρεια που δίνεται και από άλλα καθεστώτα ενίσχυσης, εξετάζεται η δυνατότητα πιο στοχευμένων συνδυασμών των παραπάνω παραμέτρων, ώστε η περίμετρος της ενίσχυσης να περιλαμβάνει και περιπτώσεις επιχειρήσεων με ιδιαιτερότητες ως προς την αποτύπωση του προβλήματος στον κύκλο εργασιών τους ή στα αποτελέσματα χρήσης
O υπουργός τόνισε ότι η υλοποίηση του μέτρου θα πραγματοποιηθεί μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας mybusinesssupport της ΑΑΔΕ.

Προγραμματίζεται εντός Φεβρουαρίου να έχει ολοκληρωθεί το σχετικό θεσμικό πλαίσιο σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε στη συνέχεια οι επιχειρήσεις να κληθούν να καταχωρήσουν τα σχετικά δεδομένα και τις απαραίτητες πληροφορίες για τον υπολογισμό του ποσού των παγίων δαπανών, όπως αυτές θα προσδιοριστούν από το Υπουργείο Οικονομικών.

Σταϊκούρας: Θα υπάρξει δημοσιονομική ευελιξία, όχι δημοσιονομικός εκτροχιασμός

«Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ανώτατο όριο της ενίσχυσης – όπως αυτό θα καθοριστεί την επόμενη περίοδο – οι άλλες ενισχύσεις που έχουν λάβει οι επιχειρήσεις, αν και θα συνυπολογίζονται στο τελικό ποσό της ενίσχυσης, δεν σωρεύονται.

Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε επιχειρήσεις που είχαν «φτάσει» στα όρια που έχουν τεθεί από το Προσωρινό Πλαίσιο, να λάβουν ενίσχυση, στο πλαίσιο της πανδημίας, πέραν αυτών.

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η συγκεκριμένη ενίσχυση θα είναι στοχευμένη ως προς την αξιοποίηση, και θα επιδιωχθεί να μην είναι επιστρεπτέα.

Στην παρούσα φάση, οι λεπτομέρειες του συγκεκριμένου μέτρου εντάσσονται σε ένα πλαίσιο τεχνικών συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίες και θα οδηγήσουν – σε σημαντικό βαθμό – στην οριστικοποίηση των παραμέτρων του νέου μέτρου.

Το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε ήδη στην προ-κοινοποίηση του νέου καθεστώτος – με τη σχετική διάταξη – στην DG Comp, ώστε να ακολουθήσει η συζήτηση, σε συνέχεια των διερευνητικών επαφών που έχουν γίνει ως τώρα.

Στη συνέχεια θα οριστικοποιηθούν οι τεχνικές παράμετροι του νέου καθεστώτος και θα διαμορφωθούν τα τελικά χαρακτηριστικά που θα δομήσουν τις κανονιστικές πράξεις.

«Κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να περιορίσουμε τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες»

Σχολιάζοντας τα περί ανεπαρκούς στήριξης της εστίασης, σε παρέμβασή του ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι μόνο από τις επιστρεπτέες προκαταβολές η εστίαση έχει πάρει 815 εκατομμύρια ευρώ και από τις αναστολές συμβάσεων εργασίας έχει πάρει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αυτό, είπε ο υπουργός, κάνει περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ακολούθως, είπε ότι έχουμε επίσης την αποζημίωση ειδικού σκοπού στις ατομικές επιχειρήσεις στην πρώτη φάση, άλλα 50 εκατομμύρια, έχουμε τη μείωση ενοικίων, έχουμε τη μείωση του ΦΠΑ στον καφέ και στα μη αλκοολούχα, είχαμε τη μείωση της προκαταβολής φόρου πέρσι το καλοκαίρι, έχουμε τις αναστολές φορολογικών υποχρεώσεων, έχουμε τις μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών, έχουμε την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.

Για δε, τον κλάδο των αυτοκινητιστών ταξί, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι στην 5η επιστρεπτέα προκαταβολή 16.264 ταξί μοιράστηκαν κατά μέσο όρο 1.191 ευρώ το καθένα. Στις πέντε επιστρεπτέες προκαταβολές, δόθηκαν 55,4 εκατομμύρια ευρώ σε 18.800 ταξί από τα 27.000 που λειτουργούν στη χώρα. Δηλαδή, το κάθε ταξί της χώρας έχει πάρει κατά μέσο όρο 2.947 ευρώ, περίπου 3.000 ευρώ, μέχρι σήμερα, καλύπτοντας το 70% των ταξί που λειτουργούν.

Παράλληλα, έχουμε καθιερώσει εδώ και πολλούς μήνες, όπως ζήτησαν τα ταξί, χαμηλότερο ΦΠΑ στις μετακινήσεις είπε ο κ. Σταϊκούρας και τόνισε: «Δεν πανηγυρίζουμε, δεν θριαμβολογούμε, δεν καλύπτουμε το σύνολο των απωλειών των κλάδων που πράγματι υφίστανται τεράστια ζημιά, αλλά αποδεικνύουμε ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να περιορίσουμε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες. Και αυτό θα πρέπει να αναγνωριστεί κάποια στιγμή και από την αντιπολίτευση».

 

 

πηγές   imerisia.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα