Bloomberg: Η Ευρώπη απειλείται με σοκ στον εφοδιασμό ντίζελ

Το εμπόριο ντίζελ της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Ρωσία, μια ζωτικής σημασίας γραμμή ανεφοδιασμού στην ήπειρο 200 εκατ. βαρελιών, πρόκειται να διακοπεί τους επόμενους μήνες.

Από τις αρχές Φεβρουαρίου, οι κυρώσεις της ΕΕ θα απαγορεύσουν την παράδοση σχεδόν όλων των θαλάσσιων διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου -συμπεριλαμβανομένου του ντίζελ- από τη Ρωσία, τον μεγαλύτερο εξωτερικό προμηθευτή της Γηραιάς Ηπείρου.

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, καθώς ο χρόνος τελειώνει και σε μια περίοδο ακραίας στενότητας της αγοράς, οι traders θα πρέπει να κάνουν δραματικές περικοπές μέχρι την τελική προθεσμία.

Οι συνδυασμένες εισαγωγές ντίζελ στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο -το οποίο επίσης απαγορεύει τις ρωσικές παραδόσεις- μειώθηκαν από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa που επικαλείται το Bloomberg. Τώρα όμως αναμένεται να αυξηθούν και πάλι, κατά περίπου 500.000 βαρέλια την ημέρα.

Bloomberg: Η Ευρώπη απειλείται με σοκ στον εφοδιασμό ντίζελ

Εάν αυτός ο ρυθμός συνεχιστεί για τον υπόλοιπο Οκτώβρη, οι εισαγωγές θα πρέπει να μειωθούν κατά περισσότερα από 5.000 βαρέλια την μέρα από την 1η Νοεμβρίου μέχρι και την προθεσμία του Φεβρουαρίου. Οποιαδήποτε επιβράδυνση σε αυτό το χρονοδιάγραμμα θα καταστήσει την οριστική διακοπή το 2023 ακόμη πιο οδυνηρή.

Η απαλλαγή από τις ρωσικές προμήθειες δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Η Γαλλία, από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους εισαγωγείς, πρόσφατα είχε μειώσει τη δική της παραγωγή ντίζελ λόγω απεργιών στα διυλιστήρια πετρελαίου της. Η εγχώρια παραγωγή στη Γερμανία, όπου η ζήτηση ντίζελ είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, κινδυνεύει επίσης, καθώς το διυλιστήριο Schwedt πρόκειται να χάσει την πρόσβαση σε αργό πετρέλαιο μέσω του αγωγού Druzhba.

Bloomberg

Η ΕΕ αναμένεται να αντισταθμίσει τις απώλειες των ρωσικών προμηθειών,α αυξάνοντας τις εισαγωγές της από κράτη στη Μέση Ανατολή. Αυτό συμβαίνει ήδη, με τις εισαγωγές από κράτη εκτός της Ρωσίας στο ευρωπαϊκό μπλοκ και στο Ηνωμένο Βασίλειο να κινούνται αυτό τον μήνα προς τα υψηλότερά τους επίπεδα τουλάχιστον από τις αρχές του 2016, ξεπερνώντας το 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλα, με την ανάπτυξη του γιγαντιαίου διυλιστηρίου Al-Zour του Κουβέιτ και του Jazan της Σαουδικής Αραβίας. Η Κίνα επιτρέπει επίσης περισσότερες εξαγωγές καυσίμων, ενισχύοντας ενδεχομένως τη συνολική προσφορά. Συνολικά οι αποστολές μπορεί να αποδειχθούν αρκετές για να αναπληρώσουν τα “κομμένα” ρωσικά βαρέλια.

Οι κυρώσεις θα αναγκάσουν επίσης τη Μόσχα να βρει νέους, εκτός ΕΕ, αποδέκτες για τα καύσιμά της.

Η Ρωσία στέλνει εκατομμύρια βαρέλια νάφθας -μια πρώτη ύλη για την πετροχημική βιομηχανία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την παραγωγή βενζίνης- καθώς και μαζούτ, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στη ναυτιλία.

Bloomberg

Η διοχέτευση όλων αυτών των καυσίμων στην αγορά μπορεί να γίνει περίπλοκη. Η ασφάλιση των πλοίων μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος έλλειψης των ειδικών σκαφών που χρησιμοποιούνται στη παγωμένη Βαλτική για τη μεταφορά των καυσίμων.

Σημειώνεται πως η Ρωσία δεν εξάγει όλα τα καύσιμά της από δικά της λιμάνια, αφου ορισμένες ποσότητες στέλνοντας μέσω άλλων χωρων και δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που επικαλείται το Bloomberg.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα