Black Friday: Το λάθος των ελληνικών επιχειρήσεων

Λίγα εικοσιτετράωρα απέμειναν για τη Black Friday 2019 της 29ης Νοεμβρίου, αλλά οι ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν ένα σημαντικό «λάθος».

Το λάθος που κάνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για τη Black Friday 2019 της 29ης Νοεμβρίου, είναι το ίδιο με τα περασμένα χρόνια.

Ξεκινάνε μία εβδομάδα νωρίτερα για να προσελκύσουν τους καταναλωτές και έτσι χάνεται η πραγματική ιδέα της Black Friday. Δηλαδή μέσα σε μέρα να ξεπουλήσουν το stock που έχουν με τεράστιες προσφορές και όχι με χιλιάδες προϊόντα, ορισμένα από τα οποία έχουν εκπτώσεις 30%. Το 30% δεν είναι Black Friday… και όπως λέει ο εμπορικός σύλλογος, υπάρχει κίνδυνος να γίνει απλά μια παρατεταμένη και αναιμική περίοδο προσφορών.

Εν όψει της Black Friday της Παρασκευής, παράγοντες της αγοράς έχουν αρχίσει να δίνουν τις δικές συμβουλές προς τους καταναλωτές. Για τη Black Friday, ωστόσο, εξέδωσε ανακοίνωση και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, τονίζονται ότι «είναι μια ημέρα γιορτής του εμπορίου που αφορά όλο τον εμπορικό κόσμο, ανεξαρτήτως μεγέθους επιχείρησης και κατηγορίας προϊόντων».

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, συμμετέχοντας στη Black Friday «οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις πωλήσεις τους και ενισχύουν άμεσα την ρευστότητα τους, αλλά παρέχουν παράλληλα την δυνατότητα στους καταναλωτές, να επωφεληθούν από τις πολύ χαμηλές τιμές σε συγκεκριμένα είδη».

Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου για τη Black Friday καταλήγει ως εξής:

«Η έρευνα αγοράς αποτελεί πάντοτε χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή, για να επιλέξει με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που καλύπτουν τις προσωπικές του ανάγκες, συνυπολογίζοντας τη σχέση ποιότητας και τιμής, ειδικά για είδη τα οποία έχουν υψηλή αξία αγοράς. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, καλεί τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν προς το συμφέρον τους τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου και ταυτόχρονα επισημαίνει στον επιχειρηματικό κόσμο, τον κίνδυνο ο θεσμός αυτός να χάσει το σκοπό και την αίγλη του, εάν μετατραπεί από ημέρα γιορτής του εμπορίου, σε μία ακόμη παρατεταμένη και αναιμική περίοδο προσφορών».

Ταυτόχρονα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το ρεπορτάζ που έκανε το news247.gr. Όπως αναφέρει, στην κινητή τηλεφωνία, μαζί με τις υπόλοιπες προσφορές επώνυμων γνωστών προίόντων, στην φετινή Μαύρη Παρασκευή, έκαναν την εμφάνιση τους και μοντέλα μεγάλων εταιρειών που απευθύνονταν έως τώρα αποκλειστικά σε χώρες του τρίτου κόσμου.

Συγκεκριμένα έχει βγει σε τιμή προσφοράς (199 ευρώ) μοντέλο κορυφαίου κατασκευαστή κινητών το οποίο έως τώρα δεν είχε φέρει η επίσημη αντιπροσωπεία στην ελληνική αγορά καθώς αυτό προορίζονταν από την μητρική κυρίως για αγορές όπως αυτές της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές. Μέχρι τώρα το συγκεκριμένο μοντέλο είχε μικρή παρουσία σε μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα όμως μετά από πίεση δικτύων καταστημάτων που θέλουν επώνυμα προϊόντα σε χαμηλές τιμές, σύμφωνα με πληροφορίες του NEWS24/7, η αντιπροσωπεία αποφάσισε να το φέρει για την συγκεκριμένη περίοδο.

Όπως και άλλες χρονιές στις ημέρες του Black Friday αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους και αρκετές μάρκες και μοντέλα που θα εμφανιστούν ως διάττοντες αστέρες για να καλύψουν την ανάγκη για οικονομικά προϊόντα. Κύρια κατηγορία που εντοπίζονται τέτοιες πρακτικές είναι συνήθως οι τηλεοράσεις καθώς οι επώνυμοι παίκτες δεν διαθέτουν τόσο χαμηλές τιμές όσο θα επιθυμούσαν οι αλυσίδες ηλεκτρικών.

Στις παραπάνω περιπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να προχωρούν σε κινήσεις γνωρίζοντας ότι παίρνουν οι ίδιοι το ρίσκο καθώς δεν είναι γνωστό εάν υπάρχει after sale service ή εάν θα υπάρχει το μοντέλο που αγόρασαν για αντικατάσταση μετά από ένα διάστημα στην περίπτωση βλάβης. Σε πιο ακραίες περιπτώσεις θα πρέπει να γνωρίζουν εάν τα προϊόντα που αγοράζουν τηρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα