

Αυξημένος φαίνεται ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2023, ενώ τα τρόφιμα και το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.
Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,4% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,7%.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,9%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 1,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά1,2% ενώ στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειώθηκε κατά 0,3%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το εννεάμηνο Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε επτά και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (4,4%), στα αλκοολούχα ποτά (3,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (0,9%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,6%), στα σνακς (4,8%), στα γαλακτοκομικά (1,8%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,2%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (1,3%), στα υλικά μαγειρικής (2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%).
Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο εννεάμηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 12,7%. Ακολουθούν τα γαλακτοκομικά και τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10,2%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 9,1% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 9%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του εννεαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,9%) και στα μη αλκοολούχα (6,9%).
Τα στοιχεία του εννεαμήνου δείχνουν επίσης, ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,3%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%.
Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%. Τέλος, αύξηση 7,2% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.
Σχετικά Νέα
Πασχαλινές διακοπές: Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κέρκυρα και Πήλιο στις πρώτες επιλογές των ταξιδιωτών – Ποιοι προορισμοί ξεχώρισαν
Ισχυρή τουριστική κίνηση καταγράφεται ήδη από το Πάσχα, με τα πρώτα μηνύματα για τη φετινή σεζόν να.
Γιορτινό τραπέζι: Τα απαραίτητα αγοράζει ο κόσμος από τη Βαρβάκειο και το Καπάνι – Μικρή πτώση στις τιμές σήμερα
Την τελευταία στιγμή περιμένουν πολλοί καταναλωτές για να προμηθευτούν τα απαραίτητα για το αυριανό.
Μεγάλη άνοδος στον αριθμό των διαθέσιμων Αirbnb στην Ελλάδα
Μικρή κάμψη κατέγραψε η ελληνική αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων τον Μάρτιο, σύμφωνα με την τελευταία.
ΑΑΔΕ: Ανακάλυψε φοροδιαφυγή €3,1 δισ. το 2024
Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ κατά της φοροδιαφυγής, άνοιξαν το «κουτί της Πανδώρας» και το 2024..