

Το νομοσχέδιο του νέου ΚΟΚ μπορεί να μην έχει την… αίγλη ενός εμβληματικού νομοθετήματος, όμως αφορά την καθημερινότητα της πλειοψηφίας των πολιτών, είτε οδηγούν, είτε όχι. Η παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για τις νέες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας συνδέεται αμιγώς με αυτήν την καθημερινότητα αλλά και με τα στοιχεία που δείχνουν ότι η συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους προκαλεί κάθε μέρα δεκάδες δυστυχήματα, πολλά από αυτά θανατηφόρα. Οι αριθμοί μιλούν ξεκάθαρα με την κυβέρνηση να επεξεργάζεται τις αλλαγές εδώ και αρκετούς μήνες, ενώ πρόσφατα συγκρούστηκε και με τους οδηγούς ταξί, οι οποίοι “κατέβηκαν” σε απεργία, λόγω της απαγόρευσης του νέου ΚΟΚ να κινούνται πάνω στους λεωφορειόδρομους.
Στόχος της κυβέρνησης με το επίμαχο νομοσχέδιο που αυστηροποιεί τις ποινές στους καθ΄έξιν μη συμμορφούμενους οδηγούς, είναι η μείωση των τροχαίων στη χώρα μας, η οποία καταγράφει θλιβερές πρωτιές. Παράλληλα, η τοποθέτηση καμερών, σταδιακά, σε όλους τους “μεγάλους” δρόμους και λεωφόρους, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στους “άτσαλους” οδηγούς, οι οποίοι διακινδυνεύουν όχι μόνο την δική τους σωματική ακεραιότητα αλλά και των άλλων.
Τα μέτρα
Οι κυρώσεις στον νέο ΚΟΚ σχετίζονται και αυστηροποιούνται με την υποτροπή. Αν για παράδειγμα ένας οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50 χιλιόμετρα θα πληρώσει την πρώτη φορά πρόστιμο 700 ευρώ και θα χάσει το δίπλωμά του για 60 ημέρες. Αν όμως το κάνει και δεύτερη φορά το πρόστιμο θα είναι 2000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 2 χρόνια. Η ποινή για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία αυξάνεται και μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 20 χρόνια, ενώ αν το τροχαίο είναι πολύνεκρο, τότε μπορεί να φτάσει την ισόβια κάθειρξη.
Τα όρια ταχύτητας επαναπροσδιορίζονται, με τους δήμους να καλούνται να ορίζουν σε ποιους δρόμους η ταχύτητα θα είναι τα 20 χλμ ή τα 30 ή περισσότερο, ενώ τα πρόστιμα θα …πηγαίνουν πλέον στο κινητό του οδηγού, ο οποίος μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία θα πρέπει να τα πληρώσει. Οι κυρώσεις για την χρήση κινητού τηλεφώνου αυστηροποιούνται, ενώ στην περίπτωση τροχαίου, το τηλεφωνικό απόρρητο θα αίρεται για να διαπιστώνεται εάν ο οδηγός ενεπλάκη στο δυστύχημα λόγω της συνομιλίας του στο κινητό.
Εκτός τα ταξί
Παρά τις πιέσεις από τους οδηγούς ταξί με απανωτές απεργίες, κυβέρνηση και Υπουργείο Μεταφορών δεν είπαν το “ναι” στην κυκλοφορία τους εντός λεωφορειολωρίδων.
Τα ταξί θα μπορούν μόνο να επιβιβάζουν ή να αποβιβάζουν σε αυτές, ενώ πράσινο φως πήραν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και βανάκια που μεταφέρουν συνανθρώπους μας με ειδικές ανάγκες. Παράλληλα, σταδιακά και μέχρι το τέλος του έτους θα τοποθετηθούν και περίπου 1000 κάμερες σε όλο το Λεκανοπέδιο, οι οποίες θα συνδέονται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Μεταφορών.
Πηγή: TheTOC.gr
Σχετικά Νέα
Ηράκλειο: Αποκλειστική ξυλοκοπούσε 88χρονη – Την κατέγραψε κάμερα και συνελήφθη
Μια 88χρονη γυναίκα από το Ηράκλειο έζησε την κόλαση στα χέρια μιας 57χρονης από.
Πώς δρούσαν οι δύο εγκληματικές ομάδες που έκαναν επιθέσεις με οπαδικά κίνητρα – Ακόμα 11 άτομα στη δικογραφία
Νέες πληροφορίες για τη δράση δύο εγκληματικών οργανώσεων, που εξαρθρώθηκε από την Αντιμετώπιση του Οργανωμένου εγκλήματος.
Live – H κίνηση στους δρόμους της Αττικής
Αυξημένη κίνηση εντοπίζεται το πρωί της Τετάρτης στην Λ. Ποσειδώνος μέχρι την Συγγρού και.
Καιρός: Έρχεται 48ωρη κακοκαιρία με βροχές και καταιγίδες
Καλοκαιρινός είναι και σήμερα ο καιρός, ωστόσο αλλάζει από την Παρασκευή, όπου σύμφωνα με.