Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Οι επενδύσεις, η συμβολή στο ΑΕΠ και τι έρχεται το 2023

Νέο ρεκόρ για τα τελευταία 8 χρόνια αναμένεται να καταγράψει για το 2022 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία τρέχει επενδυτικό πρόγραμμα 60 εκατ. ευρώ έως το 2025, ενώ παράλληλα έχει να επιδείξει συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, παρουσιάζοντας χθες το βράδυ σε εκπροσώπους του Τύπου τη μελέτη κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας για το 2021, «Αναμένουμε μια καλή χρονιά, σε συνέχεια του 2021 όπου καταγράψαμε τα καλύτερα μεγέθη της επταετίας», και μάλιστα σε μια αρκετά δύσκολη συγκυρία κατά την οποία η εταιρεία δεν έκανε καμία «έκπτωση» ούτε στο όραμα, ούτε στην προσφορά της, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε αντιμέτωπη με πολύ υψηλότερες τιμές τόσο σε ενέργεια, όσο και σε πρώτες ύλες, συγκριτικά με όσα ίσχυαν πριν από έναν χρόνο.

Ο ίδιος επεσήμανε δε ότι το επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ που είναι σε εξέλιξη για την εταιρεία για την περίοδο 2022-2025, κινείται με κεντρικό άξονα τη βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων της, προάγοντας, μεταξύ άλλων, λύσεις μείωσης του ενεργειακού της αποτυπώματος, ενώ σημαντικό μερίδιο των επενδύσεών της κατευθύνεται στην τεχνολογία και δη στην ενίσχυση της αυτοματοποίησης κατά την παραγωγική της διαδικασία.

Σημείωσε δε ότι οι εξαγωγές της εταιρείας, κινούνται με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, με εστίαση στις αγορές της Ευρώπης, και επεσήμανε ότι το 2023 αναμένεται να έχει στοιχεία από δύο αλληλοσυγκρουόμενες επιδράσεις, που αφορούν στον πληθωρισμό «που πιέζει τους καταναλωτές» και από την άλλη τη σημαντική ανάπτυξη που καταγράφει η ελληνική οικονομία, τονίζοντας ωστόσο ότι το μέλλον είναι πολύ εύθραυστο για να είναι σε θέση να το προβλέψει κανείς.

Παραδέχθηκε ωστόσο, ότι το 2023 αναμένεται να καταγραφούν ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις του κόστους, σημειώνοντας ότι , «Η αύξηση του κόστους το 2022 ήταν σαφώς μικρότερη από ότι περιμένουμε το 2023, καθώς οι τιμές για τις πρώτες ύλες – μπουκάλια, αλουμίνιο κλπ – είχαν ήδη κλειστεί», σημείωσε.

Σε σχέση με τις τιμές στον τελικό καταναλωτή τόνισε ότι, «Φέτος οι καταναλωτές κατάφεραν να απολαύσουν μπίρα χωρίς να επιβαρυνθούν πολύ, ενώ οι ανατιμήσεις που θα έρθουν το 2023 δεν θα είναι δραματικές σε σχέση με το 2022. Μεγάλο ζητούμενο παραμένει πώς θα κρατήσουμε τις αναγκαίες ισορροπίες ώστε να μην πιεστεί η κατανάλωση», πρόσθεσε.

Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στην συνεργασία που τρέχει από την 1η Απριλίου 2021 με την Bacardi όπου η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι επίσημος διανομέας των προϊόντων της για την Ελλάδα αναφέροντας ότι είναι μια συνεργασία από την οποία είναι πολύ ευχαριστημένοι καθώς τα σκληρά ποτά έχουν πράγματι μια πολύ καλή ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο.

Για την αγορά μπίρας οι εκτιμήσεις της εταιρείας, κάνουν λόγο για επιστροφή το 2022 στα επίπεδα του 2019, ήτοι στο τελευταίο έτος κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.

Αναφερόμενος στην αγροτική παραγωγή της χώρας, ο ίδιος έκανε λόγο για μια πολύ σημαντική σχέση της εταιρείας με τον γεωργικό τομέα. «Την ώρα που οι τιμές των λιπασμάτων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, εμείς είμαστε κοντά στους αγρότες», υποστήριξε, ενώ επανέλαβε πως η εταιρεία αγοράζει πάνω από το 20% της παραγωγής κριθαριού της Ελλάδας μέσα από ένα πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας 15 ετών που ανανεώνεται.

Όσον αφορά δε στα ευρήματα της μελέτης κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας για το 2021 – η οποία είναι η τέταρτη κατά σειρά – η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας.

Συγκριτικά με την προηγούμενη μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 συμπολιτών της. Για το 2021 η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης. Η μελέτη των κοινωνικών και οικονομικών επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2021.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα