Από εργάτης σε βιομηχανία χάλυβα, δισεκατομμυριούχος

Η πανδημία γέννησε φτωχούς, γέννησε και δισεκατομμυριούχους, σαν τον Κινέζο Γιε Γκουόφου, ο οποίος ξεκίνησε να δουλεύει ως νέος σε εργοστάσιο χάλυβα. Ο Γιε Γκουόφου ίδρυσε την εταιρεία Miniso Group, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα μέσα της εβδομάδας και συγκέντρωσε 608 εκατ. δολάρια.

Ως αποτέλεσμα, τόσο ο ίδιος όσο και η γυναίκα του, που διατηρούν μερίδιο σχεδόν 65% στον όμιλο, τον είδαν να αποτιμάται πάνω από 4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg. Ο όμιλος Μiniso πωλεί διάφορα είδη σπιτιού σε χαμηλότατες τιμές, από παντόφλες μέχρι λάμπες, σε απλά σχέδια και με πολλά χρώματα.

Πάντως, έχει εμπλακεί σε δικαστικές διαμάχες είτε με τον οίκο LVMH για αντιγραφή σχεδίων του τελευταίου είτε με εγχώριες κινέζικες εταιρείες, τις οποίες εκείνη κατηγορεί για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Πολλοί άνθρωποι μέσα στην πανδημία έμειναν χωρίς δουλειά ή υποαπασχολούνταν και δεν αγόραζαν ακριβά πράγματα. Το 95% και πλέον των προϊόντων της Miniso κοστίζει λιγότερο από 7,44 δολάρια και απευθύνεται στους ίδιους ανθρώπους που απευθύνεται η Primark στη Βρετανία, η Don Quijote στην Ιαπωνία και η Dollar General στις ΗΠΑ.

Δεν είναι τυχαίο το πόσο ακμάζουν μέσα στην παγκόσμια ύφεση επιχειρήσεις όπως η Miniso, αφενός λόγω τιμών, αφετέρου λόγω στροφής των καταναλωτών στο Διαδίκτυο. Επιπλέον, φαίνεται πως αλλάζουν οι συνήθειες από τη μια γενιά στην άλλη, που πλέον προτιμά να εξοικονομήσει παρά να σπαταλήσει. Υπ’ όψιν πως οι αλυσίδες εκπτωτικών ειδών ξεκίνησαν επί διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης και έκτοτε αναπτύσσονται ραγδαία. Και αυτό φαίνεται στο τίμημα που πληρώνουν οι αλυσίδες καταστημάτων με είδη σε μεσαίες τιμές, ορισμένες εκ των οποίων πτωχεύουν, όπως είναι οι αμερικανικές Brooks Brothers και J.Crew, αλλά και ο αμερικανικός βραχίονας της εμβληματικής ιαπωνικής εταιρείας Muji.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Euromonitor International, η Miniso, τώρα, έχει εξασφαλίσει σχεδόν το 60% της αγοράς στην Κίνα στο πεδίο των καταστημάτων γενικού εμπορίου εκτός των σουπερμάρκετ. «Η πανδημία απομυζά την αγοραστική δύναμη των ανθρώπων σε όλη τη Γη και έτσι εκείνοι επικεντρώνονται σε εμπορικά σήματα που αξίζουν τα λεφτά τους», λέει σε συνέντευξή του ο 42χρονος Γιε Γκουόφου μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. «Αυτή τη στιγμή η Miniso βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση. Οσο πιο πολύ βρισκόμαστε σε φάση ύφεσης τόσο περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης θα έχουν τα εμπορικά σήματα των εκπτωτικών καταστημάτων». Στο ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η τιμή της μετοχής της Miniso ενισχύθηκε έως και 25% αρχικά και στη συνέχεια η άνοδός της περιορίστηκε στο 4,4%, κλείνοντας στα 20,88 δολάρια – ωστόσο, ακόμα η εταιρεία δεν έχει εμφανίσει κέρδη.

Κινεζικοί κολοσσοί της υψηλής τεχνολογίας, όπως ο πολυσχιδής όμιλος της Tencent και τα επενδυτικά κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου Hillhouse Capital, από κοινού επένδυσαν 1 δισεκατομμύριο γουάν στη Miniso το 2018. Τώρα ο καθένας διατηρεί συμμετοχή της τάξεως του 4,8%, ενώ συνολικά το μερίδιό τους αποτιμάται πλέον στα 614 εκατομμύρια δολάρια – κι αυτό σημαίνει πως μέσα σε δύο χρόνια η απόδοση της επένδυσής τους τετραπλασιάστηκε.

Πάντως, η ειρωνεία της τύχης θέλει τον Γιε, του οποίου το όνομα στη γλώσσα των Μανδαρίνων σημαίνει «πλούσιος», να ξεκινάει ως βιομηχανικός εργάτης σε μονάδα χαλύβδινων σωλήνων, μετά πωλητής και στο τέλος επιχειρηματίας, που είδε τα εκπτωτικά μαγαζιά στην Ιαπωνία και τα μετέφερε και στην Κίνα. Η Miniso διατηρεί 4.200 καταστήματα, εκ των οποίων το 60% στην Κίνα και τα υπόλοιπα διάσπαρτα σε 80 χώρες.

Σχετικά Νέα