Μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, και όχι όλα τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, θα έχουν τελικά τη δυνατότητα για κατ’ εξαίρεση είσοδο στον Δακτύλιο όπως προκύπτει από δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Έτσι η Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία έφερε και την υπογραφή του εν λόγω υπουργείου ανατρέπεται πλήρως, καθώς θα αποκλείονται από την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Πρόκειται για τις κατηγορίες οχημάτων που μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η είσοδό τους στον Δακτύλιο και πλέον έφαγαν «κόκκινη κάρτα», την ώρα που το υπουργείο μελετά ήδη τη διεύρυνση του Δακτυλίου, όπως αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής.
«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε “καθαρός δακτύλιος”», δήλωσε ο υπουργός.
Έτσι, μπαίνει τέρμα, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στις άλλες εξαιρέσεις και «παραθυράκια» στον δακτύλιο της Αθήνας, που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Σε κάθε περίπτωση, ο «καθαρός δακτύλιος» θα βασίζεται, σε πρώτη φάση, στη λογική των μονών-ζυγών.
Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.
Η δεύτερη κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.
Το τρίτο μακροπρόθεσμο μέτρο του σχεδίου που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Να δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια και δύο υπουργεία.
Σχετικά Νέα
-
Φιορεντίνα: «Έφυγαν» 7.000 εισιτήρια για τον τελικό του Conference League
Επτά χιλιάδες (7.000) εισιτήρια έχει διαθέσει η Φιορεντίνα στους φίλους για τον τελικό του.
-
Ο εφιάλτης μίας 30χρονης στα χέρια του πρώην συντρόφου της – «Φώναζα ότι θα με σκοτώσει και δεν με βοήθησε κανείς»
Την ιστορία μιας 30χρονης που έζησε τον απόλυτο εφιάλτη στα χέρια του πρώην συντρόφου.
-
Τι λέει η αδελφή της 67χρονης που έχασε τη ζωή της σε τροχαίο στην Τουρκία
Αυτό το ταξίδι ήταν ένα όνειρο ζωής για την εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος «Κοινωνία.
-
Συνελήφθη 52χρονος εργαζόμενος σε πολυεθνική, για πορνογραφία ανηλίκων
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνελήφθη, πρωινές ώρες της Τετάρτης, 15 Μαΐου 2024,.