Λόγω πιθανής δυσλειτουργίας των αερόσακων, η Toyota ανακοίνωσε την ανάκληση 5.010 αυτοκινήτων της, ηλικίας 23 έως και 25 ετών, στη χώρα μας.

Ποια αυτοκίνητα αφορά η ανάκληση

Τα αυτοκίνητα που θα κληθούν για έλεγχο είναι τα Celica (παραγωγή από 07/07/1997 έως 19/07/1999), τα RAV4 (από 05/06/1997 έως 31/08/1999), Starlet (από 15/10/1997 έως 23/12/1998) και Yaris (από 18/09/1998 έως 31/05/1999).

Τα εμπλεκόμενα οχήματα είναι εφοδιασμένα με αερόσακο οδηγού μονού σταδίου με πυροκροτητή που δεν περιέχει νιτρικές ενώσεις (ονομαζόμενος Takata NADI). Αυτού του είδους οι πυροκροτητές δεν περιέχουν ως προωθητικό μέσο νιτρικό αμμώνιο (PSAN). Παρόλο που δεν έχει επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής από την Toyota στα οχήματα που εμπλέκονται, σύμφωνα με μια έκθεση για τα ελαττώματα του προϊόντος που υπέβαλε η Takata στις 26 Νοεμβρίου 2019 (19Ε-080), το προωθητικό μέσο σε κάποιους από τους πυροκροτητές, ενδέχεται να έχει απορροφήσει υγρασία με την πάροδο του χρόνου, όπου σύμφωνα με την Takata σχετίζεται με το σφράγισμα του περιβλήματος του πυροκροτητή.

Στην περίπτωση που χρειαστεί να ενεργοποιηθεί ο αερόσακος, μια εκτόνωση μη σύμφωνη με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού. Η πιθανότητα εμφάνισης τέτοιου είδους περιστατικών στα εμπλεκόμενα οχήματα είναι άγνωστη, αλλά, λόγω της ιδιαιτερότητας και της απαιτούμενης προσοχής που χρίζει τον εν λόγω θέμα η Toyota υποβάλλει αυτή την αναφορά.

Ένα λάθος που οδήγησε την Takata στη χρεοκοπία

Οι προβληματικοί αερόσακοι της Takata οδήγησαν στη μεγαλύτερη παγκόσμια ανάκληση στην ιστορία του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία κατασκευής τους, την Takata, συνολικά 120.000.000 οχήματα είναι πιθανό να έχουν πρόβλημα και θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έλεγχος και πιθανή αλλαγή της μονάδας ενεργοποίησης του αερόσακου. Ο τεράστιος όμως αριθμός οχημάτων που αγορά η ανάκληση, προβλεπόταν πίσω στο 2017 ότι δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2020.

Εντωμεταξύ η εταιρεία Takata κήρυξε πτώχευση στις ΗΠΑ, καθώς οι υποχρεώσεις της προς του κατασκευαστές, τους οδηγούς και το δημόσιο για τους ελαττωματικούς αερόσακους ξεπερνούν τα 10 δις δολάρια.