Ακρίβεια: Τι αλλάζει στα σούπερ μάρκετ – Τα τρία νέα μέτρα

Τρία νέα μέτρα κατά της ακρίβειας ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Ειδικότερα, ορίζεται ειδική σήμανση για προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής, τα σούπερ μάρκετ αναλαμβάνουν την υποχρέωση να ανακοινώνουν τις ανατιμήσεις σε μία σειρά από προϊόντα και τέλος, προβλέπεται η υποχρεωτική ανακοίνωση των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων, μία φορά την εβδομάδα, στην πλατφόρμα e-katanalotis.gr.

 

 

Τα νέα μέτρα

1. Πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση

 

Στη σχετική Υπουργική Απόφαση περιγράφεται η διαδικασία αποστολής των εγγράφων δεσμεύσεων από τις επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων στο Υπουργείο Ανάπτυξης καθώς και η ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

– Οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να αποστείλουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2023 την έγγραφη δέσμευση στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19/9/23.

– Ορίζεται ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να τοποθετήσουν στο ράφι με τα προϊόντα μειωμένης τιμής ειδικό σήμα που φέρει συγκεκριμένες επισημάνσεις και προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη νέα Υπουργική Απόφαση.

– Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) είναι η αρμόδια υπηρεσία για την επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση τιμής.

2. Υποχρέωση ανακοίνωσης από τα σούπερ μάρκετ στο Υπουργείο Ανάπτυξης των ανατιμήσεων σε προϊόντα απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης

– Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ και περιγράφεται η διαδικασία αποστολής τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

– Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 15:00.

– Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).

 

Νέα μέτρα, σούπερ μάρκετ, ακρίβεια, τρόφιμα, Κώστας Σκρέκας, τρόφιμα, καταναλωτές, αγορά

 

3. Υποχρέωση ανακοίνωσης λιανικών τιμών πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων

– Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης

– Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.

– Το Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να ανακοινώνει το εύρος των τιμών που επικρατούν στα καταστήματα είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis, είτε στη σελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

 

Νέα μέτρα, σούπερ μάρκετ, ακρίβεια, τρόφιμα, Κώστας Σκρέκας, τρόφιμα, καταναλωτές, αγορά

«Θέλουμε να πετύχουμε τη μόνιμη μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι»

Για τις νέες εκπτώσεις σε προϊόντα απαραίτητα για το νοικοκυριό μίλησε στο MEGA και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

«Σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα για τα οποία οι προμηθευτές αποφασίσουν να μειώσουν για τουλάχιστον 6 μήνες και για τουλάχιστον 5% στην τιμή στο ράφι θα έχουν ειδική σήμανση. Θέλουμε ο καταναλωτής όταν εισέρχεται στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ να βλέπει ποια είναι τα προϊόντα με μείωση τιμής», τόνισε.

«Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να συμπεριληφθούν τουλάχιστον 500 κωδικοί προϊόντων, τα οποία είναι αναγκαία για τα νοικοκυριά», ενώ τόνισε πως οι έλεγχοι δεν σταματάνε και τα πρόστιμα στις εταιρείες για αισχροκέρδεια είναι τσουχτερά.

Όσον αφορά την ακρίβεια σε λαχανικά και φρούτα ανέφερε πως οι τιμές στη χώρα μας αρχίζουν και μειώνονται σε σχέση με άλλες χώρες, όπως η Ισπανία.

«Ενώ ξεκινήσαμε να έχουμε τα περισσότερα προϊόντα ίδια ή λίγο ακριβότερα στην τιμή από τη Βαρκελώνη, βλέπουμε ότι την προηγούμενη Δευτέρα είχαμε 17 προϊόντα σε λαχανικά και φρούτα φθηνότερα και 11 που ήταν λίγο ακριβότερα. Βλέπουμε μέρα με τη μέρα πως έχουν αρχίσει και μειώνονται οι τιμές της Ελλάδας σε σχέση με την Ισπανία», δήλωσε.

«Θέλουμε να πετύχουμε τη μόνιμη μείωση της τιμής στο ράφι. Δεν θέλουμε να έχουμε μεταβολές ή να περιμένει ο καταναλωτής το 1+1 για να αγοράσει ένα προϊόν», τόνισε ο κ. Σκρέκας.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα