Αίτηση αποζημίωσης των εξόδων κηδείας από τον e-ΕΦΚΑ και μέσω των ΚΕΠ

Στο πλαίσιο της διεύρυνσης των σημείων εξυπηρέτησης των πολιτών για υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, παρέχεται και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) η δυνατότητα της υποβολής και διεκπεραίωσης της αίτησης αποζημίωσης εξόδων κηδείας σε περίπτωση θανάτου άμεσα ασφαλισμένου ή συνταξιούχου.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η υπηρεσία ξεκινά πιλοτικά για τους ασφαλισμένους του τ. ΙΚΑ και για όλους τους συνταξιούχους και, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, θα επεκταθεί σε όλους τους ασφαλισμένους του φορέα.

Έτσι, οι πολίτες που κατοικούν σε περιοχές μακριά από τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ ή δεν έχουν εξοικειωθεί με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα, μπορούν να εξυπηρετηθούν και μέσω των ΚΕΠ.

Υπενθυμίζεται πως εδώ και λίγες λίγες ημέρες παρέχονται επιπλέον 13 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, μέσω των ΚΕΠ, μεταξύ αυτών η βεβαίωση απογραφής, η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους, η βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση, η ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας, κ.ά.

Αναλυτικά, με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά, οι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στα ΚΕΠ και να υποβάλουν την αίτησή τους για τα έξοδα κηδείας-ταφής και αποτέφρωσης. Ο πιστοποιημένος υπάλληλος των ΚΕΠ θα διεκπεραιώνει ηλεκτρονικά το αίτημα αποζημίωσης.

Η παραπάνω δυνατότητα δίνεται και μέσω της υπηρεσίας myKEPLive, της εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης των πολιτών από υπαλλήλους των ΚΕΠ, μέσω βιντεοκλήσης.

Η διαδικασία υποβολής της αίτησης διενεργείται, μέσω πιστοποιημένου υπαλλήλου του ΚΕΠ, o οποίος εισέρχεται στην «Ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωμής εξόδων κηδείας» του e-EΦΚΑ και, στη συνέχεια, καταχωρεί τα στοιχεία του αιτούντος (επώνυμο, όνομα, ΑΜΚΑ και ΑΦΜ) και, στη συνέχεια, προβαίνει στην υποβολή της αίτησης για λογαριασμό του.

Μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης και των αποτελεσμάτων των διασταυρώσεων, που διενεργούνται ηλεκτρονικά, υπολογίζεται το ποσό των εξόδων κηδείας που δικαιούται ο αιτών και, τέλος, εκδίδεται ηλεκτρονικά η απόφαση πληρωμής.

Η διαδικασία

Για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, πρέπει προηγουμένως η επιχείρηση που ανέλαβε την τελετή να έχει εκδώσει το αντίστοιχο παραστατικό δαπανών με τα στοιχεία του αιτούντος και να το έχει καταχωρίσει ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ.

Επισημαίνεται ότι, κατά τις περιπτώσεις που, λόγω ειδικών περιστάσεων ή λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων και πολιτιστικών χαρακτηριστικών, δεν γίνεται χρήση γραφείου τελετών, η αίτηση δεν θα γίνεται ηλεκτρονικά από τον υπάλληλο του ΚΕΠ, αλλά μπορεί να παραλαμβάνεται χειρόγραφη αίτηση, μέσω των ΚΕΠ, που, στη συνέχεια, θα διαβιβάζεται στο αρμόδιο υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ του τόπου κατοικίας του δικαιούχου.

Στις περιπτώσεις χειρόγραφης υποβολής αίτησης επισυνάπτονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατά την κείμενη νομοθεσία (πρωτότυπο τιμολόγιο, αίτηση/υπεύθυνη δήλωση, ληξιαρχική πράξη θανάτου, φωτοτυπία ταυτότητας, κ.ά).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωμής εξόδων κηδείας για τους συνταξιούχους είναι διαθέσιμη μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου Gov.gr και μέσω της ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) και σύντομα πρόκειται να επεκταθεί σε όλους τους ασφαλισμένους.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται σε μία συνολική στρατηγική του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και του e-ΕΦΚΑ για τη δραστική βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών μέσα από τη διεύρυνση των σημείων εξυπηρέτησής τους και την ψηφιοποίηση δομών και υπηρεσιών.

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα