Αίτημα για IPO κατέθεσε το Pinterest

Την είσοδό της στο χρηματιστήριο προωθεί η Pinterest, ιδιοκτήτρια της γνωστής εφαρμογής αναζήτησης φωτογραφιών, που κατέθεσε την Παρασκευή αίτημα για αρχική δημόσια προσφορά (IPO), επιδιώκοντας να εκμεταλλευτεί την “όρεξη” των επενδυτών για νέες προσφορές μετοχών.

Η εταιρεία σκοπεύει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκη, με τον κωδικό “PINS”, ενώ έχει θέσει ως αρχικό στόχο την άντληση 100 εκατ. δολαρίων, ποσό που όμως αναμένεται να αλλάξει, καθώς ξεκινά να “φλερτάρει” με τους επενδυτές.

Είναι η τελευταία σε μια σειρά εταιρειών-“μονόκερων” (startups στον τομέα της τεχνολογίας που η αξία τους κυμαίνεται πάνω από 1 δισ. δολάρια τον τελευταίο χρόνο), που βάζει στόχο τη Wall Street. Η καλιφορνέζικη εταιρεία διαμοιρασμού διαδρομών Lyft ετοιμάζεται να “σηκώσει” περισσότερα από 2 δισ. ευρώ στην αρχική δημόσια προσφορά της την επόμενη εβδομάδα, ενώ η πιο αναμενόμενη IPO του 2019 είναι της Uber, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί αργότερα φέτος.

Η Pinterest, η οποία εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, ιδρύθηκε το 2008 και έκτοτε έχει αναπτυχθεί ραγδαία, με την αποτίμησή της κατά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της το 2017 να υπολογίζεται στα 12 δισ. δολάρια. Το 2018 ανακοίνωσε ετήσια έσοδα 755,9 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 60% σε σχέση με το 2017. Παρ’ όλα αυτά παραμένει ζημιογόνα, εμφανίζοντας ζημίες ύψους 62,97 εκατ. δολαρίων πέρυσι, σημαντικά χαμηλότερες ωστόσο από τα 130 εκατ. δολάρια του 2017.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο αίτημα για IPO, διαθέτει πλέον περισσότερους από 250 εκατ. μηνιαίους χρήστες, τα δύο τρία των οποίων είναι γυναίκες, κάτι που θεωρείται και το βασικό “όπλο” της εταιρείας δεδομένου ότι η εφαρμογή της θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική για τους διαφημιστές.

Η ίδια η εταιρεία, όπως μεταδίδει το emea.gr,  δεν αυτοχαρακτηρίζεται ως κοινωνικό δίκτυο αλλά ως “εργαλείο παραγωγικότητας”, καθώς δεν επικεντρώνεται στην ανταλλαγή ειδήσεων, κάτι που έχει κρατήσει το όνομά της μακριά από τις επικρίσεις που έχουν δεχθεί οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης το τελευταίο διάστημα για διάδοση ψευδών ειδήσεων και επιβλαβούς περιεχομένου.

Τον περασμένο μήνα, ωστόσο, βρέθηκε και η Pinterest στο στόχαστρο, μαζί με άλλα κοινωνικά δίκτυα, σχετικά με τον ρόλο της στη ενίσχυση του “αντιεμβολιαστικού” κινήματος.

Σχετικά Νέα