Airbnb: Ξεκινά εκστρατεία για να προσελκύσει νέους οικοδεσπότες

Την τόνωση της προσφοράς δωματίων στην ταξιδιωτική πλατφόρμα Airbnb επιδιώκει ο διευθύνων σύμβουλος Μπράιαν Τσέσκι, καθώς η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση έχει εκτοξευθεί πάνω από 40% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, μεταδίδουν οι Financial Times.

Ο Τσέσκι δήλωσε ότι «δεν είναι ικανοποιημένος» με το διογκωμένο κόστος χρήσης των χώρων βραχυπρόθεσμης διαμονής, καθορίζοντας μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως πριμοδότηση υπαρχόντων οικοδεσποτών προκειμένου να εγκατασταθούν και νέοι στην πλατφόρμα, καθώς και μακροπρόθεσμα σχέδια για τη μείωση των τελών καθαρισμού.

Το μέσο ημερήσιο κόστος διαμονής στην Airbnb ήταν 156 δολάρια την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, αυξημένο 5% σε σχέση με το 2021 και πάνω από 40% σε σύγκριση με το 2019. «Δεν είμαι ικανοποιημένος. Θα ήθελα να γίνει πιο προσιτό», είπε ο Τσέσκι.

Η κίνηση για αύξηση της προσφοράς έρχεται μόλις έξι μήνες αφότου η Airbnb ανανέωσε τον ιστότοπό της, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τουρίστες σε τοποθεσίες όπου διαθέτει περισσότερα καταλύματα και να μην περιοριστεί περαιτέρω η ζήτηση.

Ο Τσέσκι είπε ότι η αύξηση των τιμών οφείλεται στους περιορισμούς προσφοράς σε δημοφιλείς τοποθεσίες, αλλά και στη δραματική άνοδο των τελών καθαρισμού που προστέθηκαν στους λογαριασμούς των πελατών.

Σύμφωνα με δεδομένα του AirDNA, οι μέσες χρεώσεις καθαρισμού για βραχυπρόθεσμες μισθώσεις αυξήθηκαν 28% τον Οκτώβριο του 2022, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Στις αστικές περιοχές η αύξηση ήταν σχεδόν 50%.

Εκτός από την πρόσφατη αλλαγή της διεπαφής ώστε να εμφανίζει εκ των προτέρων τις χρεώσεις καθαρισμού, ο Τσέσκι είπε ότι σε βάθος χρόνου σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα marketplace όπου οι πάροχοι υπηρεσιών καθαρισμού θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους πιο άμεσα, προκειμένου να μειωθούν τα κόστη.

Η προσφορά στον ιστότοπο έχει δείξει σημάδια ανάκαμψης, καθώς οι ενεργές λίστες έχουν αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, αν και οι περισσότερες νέες τοποθεσίες ήταν σε μη αστικές περιοχές, σύμφωνα με πρόσφατες καταχωρίσεις της εταιρείας.

Η Airbnb αυτή την εβδομάδα έριξε στην αγορά νέες υπηρεσίες προκειμένου να αυξήσει περαιτέρω τον αριθμό των διαθέσιμων δωματίων και ακινήτων. Για παράδειγμα, θα πληρώνει τους υφιστάμενους «σούπερ» οικοδεσπότες – όσους διαθέτουν μακρό και θετικό ιστορικό – για να κατευθύνουν νέους οικοδεσπότες να εγκατασταθούν στην πλατφόρμα, μέσω βιντεοκλήσεων και άλλης καθοδήγησης.

Η εταιρεία είπε επίσης ότι θα επαληθεύσει την ταυτότητα όλων των πελατών της έως την άνοιξη του 2023. Η ασφαλιστική κάλυψη έχει αυξηθεί στα 3 εκατ. δολάρια, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σταθμευμένα αυτοκίνητα ή σκάφη οικοδεσποτών στο κατάλυμα.

Μεταξύ των νέων οικοδεσποτών είναι και ο ίδιος ο Τσέσκι, του οποίου το σπίτι στο Σαν Φρανσίσκο διατίθεται πλέον στην πλατφόρμα. Οι επιλεγμένοι επισκέπτες θα μπορούν να μένουν δωρεάν στο κατάλυμα όσο βρίσκεται εκεί κι ο ίδιος ο Τσέσκι.

Ενώ οι μετοχές στη βιομηχανία ταξιδιών έχουν γλιτώσει από την ευρύτερη ύφεση χάρη στη ζήτηση μετά το lockdown, η τιμή της μετοχής της Airbnb έχει υποχωρήσει 38% από την αρχή του έτους, εν μέσω ευρύτερων φόβων για την αγοραστική δύναμη των πολιτών.

Ο Τσέσκι τόνισε ότι η Airbnb δεν σχεδιάζει να παγώσει τις προσλήψεις ή να αλλάξει τη σχετική πολιτική της, σε μια συγκυρία που τεχνολογικοί όμιλοι προβαίνουν σε σαρωτικές απολύσεις εξαιτίας της πτώσης της ψηφιακής διαφήμισης και των ανησυχιών για ύφεση. Η Amazon σχεδιάζει να περικόψει περίπου 10.000 θέσεις εργασίας, ενώ η Meta την περασμένη εβδομάδα απέλυσε περισσότερους από 11.000 υπαλλήλους, το 13% του εργατικού δυναμικού της.

Έχοντας κάνει σαρωτικές περικοπές στους δύσκολους καιρούς της πανδημίας, στα μέσα του 2020, απολύοντας περίπου 2.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και 1.000 εργολάβους, ο Τσέσκι είπε ότι δεν ανησυχεί για το τρέχον μέγεθος της Airbnb.

«Αν δεν συμβεί κάτι δραματικό, δεν αλλάζουμε τίποτα. Πατάμε γκάζι και όχι φρένο», είπε.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα