Αεροδρόμιο Μακεδονία: ένα κατασκευαστικό έργο – άθλος

Όταν ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η Fraport Greece, τον Απρίλιο του 2017, για ανακατασκευή και λειτουργία για 40 χρόνια, καταβάλλοντας εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο ποσό 1,234 δις ευρώ συν 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% επί των Κερδών (προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων), το αεροδρόμιο “φιλέτο” της παραχώρησης, ήταν το “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης.

Μόνο και μόνο το γεγονός ότι η ανακατασκευή του και η επέκτασή του θα κοστίσει 100 εκατ. ευρώ, από τα συνολικά 400 εκατ. της επένδυσης και στα 14 αεροδρόμια, σημαίνει πολλά.

Για τα έργα, η Fraport Greece εμπιστεύτηκε την Intrakat, μέλος της Intracom, εταιρεία με μεγάλη εμπειρία σε κατασκευές, με εμβληματικά κτίρια, όπως το κτίριο του ναυτιλιακού Ομίλου Αγγελικούση στην Αθήνα, κοντά στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Κι αυτή η επιλογή απέβη “λίρα εκατό”, καθώς οι εργασίες όχι μόνο εκτελούνται βάσει του αρχικού σχεδιασμού, αλλά προχωρούν και με τέτοια ταχύτητα, που ορισμένα αεροδρόμια παραδόθηκαν νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία (Χανιά, Καβάλα, Ζάκυνθος, Ακτιο, Κεφαλλονιά, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σκιάθος).

Ωστόσο, εκείνο του έργο που αποτελεί κατασκευαστική έκπληξη, που διαπιστώνουν όσοι το προσεγγίζουν συχνά, είναι το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης,  το οποίο ενώ ήταν να παραδοθεί πλήρως ανακατασκευασμένο τον Απρίλιο του 2021, τελικά θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2020. Επίσης, εντός της χρονιάς που διανύουμε, θα παραδοθούν και τα υπόλοιπα 4 που απομένουν: Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Κως.

Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη, ίσως να είναι η μερική λειτουργία του νέου αεροσταθμού (Terminal) από το καλοκαίρι, κιόλας, διότι οι εργασίες επιταχύνονται, με τη Fraport Greece να έχει συνάψει συμφωνίες με περισσότερες αεροπορικές εταιρείες για να επιχειρούν στο αεροδρόμιο, από το 2020. Κατά συνέπεια, αυξάνονται οι ανάγκες και μεγαλώνουν οι απαιτήσεις.

Αξίζει να θυμηθούμε τι περιλαμβάνει το έργο της ανακατασκευής του αεροδρομίου “Μακεδονία”:

  • Κατασκευή νέου αεροσταθμού (Terminal), επιφάνειας 33.350 τ.μ., ως επέκταση του υφιστάμενου και δημιουργία νέας πρόσβασης
  • Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
  • 117% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 14)
  • 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
  • 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Νέο πυροσβεστικό σταθμό
  • Δύο νέα φυλάκια ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  • Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

 

Το αεροδρόμιο “Μακεδονία” πρόκειται να βραβευτεί ως “έργο της χρονιάς 2019”, στις 10 Ιουνίου 2020, στο πλαίσιο του ITC 2020 – 4ου Συνεδρίου Υποδομών – Μεταφορών, στην Αθήνα.

«Η ανάδειξη του νέου αεροσταθμού της Fraport Greece του ιστορικού αεροδρομίου Μακεδονία σε έργο της χρονιάς για το 2019 είναι αποτέλεσμα της ομαδικής προσπάθειας της υψηλής τεχνογνωσίας, δυναμικότητας και επαγγελματισμού της Intrakat. Ενός έργου που αποτελεί από κατασκευαστικής πλευράς ένα τεράστιο εγχείρημα καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή τριάντα τεσσάρων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, σε διάστημα 30 περίπου μηνών χωρίς να διακοπεί η λειτουργία του αεροδρομίου,» επισήμανε ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα