Εγκρίθηκε από τις Επιτροπές της Βουλής το ν/σ για την υποδόση του 1 δισ. ευρώ

vouliΕγκρίθηκε από τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής το νομοσχέδιο για την υποδόση του 1 δισ. ευρώ, το οποίο αύριο θα τεθεί προς ψηφοφορία στην Ολομέλεια αύριο.Το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα που συνδέεται με την υποδοση του ενός δις ευρώ εγκρίθηκε με τις ψήφους των βουλευτών της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.

Οι Επιτροπές Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής έκαναν δεκτό το αίτημα της κυβέρνησης να συζητηθεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την δόση του 1 δισ. ευρώ. Παράλληλα η κυβέρνηση ξεκαθάρισε ότι τα νομοσχέδια για τον ΑΔΜΗΕ και το Ταμείο Αποκρατικοποίησεων θα έρθουν αργότερα με διαφορετικό νομοσχέδιο.

Υπέρ του κατεπείγοντως ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, κατά η ΝΔ, η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, ενώ απουσίασε από τη συζήτηση η Ένωση Κεντρώων.

Η συζήτηση είχε κάποιες εντάσεις προκαλούμενες από τους βουλευτές της ΝΔ που διέκοπταν και φώναζαν όρθιοι. Είναι ενδεικτικό πως όταν ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος εξηγούσε στον εισηγητή του ΚΚΕ Νίκο Καραθανασόπουλο πότε θα έρθουν τα νομοσχέδια για τον ΑΔΜΗΕ και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τον διέκοψε ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Βρούτσης. Εκνευρισμένος ο υπουργός του επεσήμανε: «Απαντώ σε βουλευτή και με διακόπτετε; Είστε αγενής. Απλώς είστε αγενής».

Ο Ευκλ. Τσακαλώτος επεσήμανε πως «αν το 1 δισ. ευρώ δεν εκταμιευθεί πριν από την 1-1-2016, επιστρέφει στον ESM και μετά πρέπει οι χώρες να ξαναπάνε στα κοινοβούλιά τους». Πρόσθεσε ακόμη ότι το ποσό πρέπει να εκταμιευθεί μέχρι τέλος εβδομάδος, γιατί μετά κλείνει η Κομισιόν. Ο Ευκλ. Τσακαλώτος είπε ακόμη ότι «για το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει να υπάρχει μία στρατηγική έκθεση», που θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο, ενώ «για τον ΑΔΜΗΕ η συζήτηση του καλοκαιριού ήταν ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να καταθέσει ένα πλαίσιο πως μπορεί να αυξηθεί ο ανταγωνισμός στην ενέργεια χωρίς να ιδιωτικοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ. Το σχέδιο έχει κατατεθεί όπου ο ΑΔΜΗΕ παραμένει στο δημόσιο χώρο, γίνεται πιο δημόσιος στην αρχή. Αυτή η συμφωνία έχει γίνει».

«Τεκμαίρω από αυτά που ειπώθηκαν ότι υπάρχει στοιχειώδης συναίνεση για την εκταμίευση της δόσης και την ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων. Οι ενστάσεις εγείρονται για μία σειρά από συμπληρωματικά θέματα: το ΕΣΠΑ, τις συμβάσεις για τις εθνικές οδούς και για δύο θέματα που δεν συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, τον ΑΔΜΗΕ και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων», είπε ο Γ. Σταθάκης και εξήγησε που συνίσταται το κατεπείγον για το ΕΣΠΑ και τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων. «Όλοι ξέρετε ότι είμαστε σε μεταβατικό στάδιο από το παλαιό ΕΣΠΑ στο νέο ΕΣΠΑ. Αυτό δημιουργεί μία ροή νομοθετημάτων. Η νομοθεσία που εισάγουμε αφορά τους ενδιάμεσους φορείς και τρόπους επίλυσης διαχειριστικών προβλημάτων» είπε και πρόσθεσε πως «όλοι ξέρετε ότι οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους και δεν υπάρχει άλλη ημερομηνία».

Με την πρόταση για το κατεπείγον συμφώνησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης και των Ανεξάρτητων Ελλήνων Δημήτρης Καμμένος που είπε ότι «κατεπειγόντως θα πρέπει ο ελληνικός λαός να ακούσει αλήθειες» και ότι «πρέπει να υπάρξει ρύθμιση και σταθερότητα στην αγορά». Επεσήμανε ότι «το 1 δις θα πάει για κοινωνικούς σκοπούς» και σημείωσε με έμφαση: «το δεκάμηνο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξαρτήτων Ελλήνων συμπικνούται σε 20 χρόνια νομοθετικής εργασίας. Ναι, είναι κατεπείγον και, ναι. βιαζόμαστε».

«Είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού τα νομοσχέδια που δεν έχουν έρθει ως κατεπείγοντα. Προτείνω να αναθεωρηθεί ο Κανονισμός ώστε όλα τα νομοσχέδια να θεωρούνται κατεπείγοντα και να γίνεται αυτή η κουβέντα μόνο όταν έχουμε την κανονική διαδικασία/. Το κακό έχει παραγίνει. Αυτοί που προτείνουν αυτή την κοινοβουλευτική διαδικασία, μέχρι πρότινος ήταν τιμητές και κατηγορούσαν εμάς», είπε ο εισηγητής της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης αμφισβητώντας το κατεπείγον για το ΕΣΠΑ και για τις συμβάσεις για τις εθνικές οδούς «που τις είχε στα χέρια του ο κ. Σπίρτζης επί ένα χρόνο». «Δεν θα πρέπει να νοιώθει άνετα στη θέση του», υποστήριξε.
Για «εξευτελιστική διαδικασία» έκανε λόγο ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος.

«Ο νέος τίτλος του Ευκλ.. Τσακαλώτου είναι υπουργός Οικονομικών και Κατεπείγοντος. Το κατεπείγον απευθύνεται στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Θέλει να είναι συνένοχοι. Από σήμερα αναλαμβάνουν την ευθύνη αυτοί», είπε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και πρόσθεσε: «πια δεν μπορείτε να νομοθετήσετε σε τίποτα. Επειδή καθυστερείτε, όλα γίνονται προαπαιτούμενα. Θα σας τα στέλνει το κουαρτέτο γραμμένα απ’ έξω και εσείς θα τα υπογράφετε».

«Κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια», σχολίασε ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων Μάκης Μπαλαούρας.

«Να μας ρωτάτε άλλη φορά για να γλιτώνουμε χρόνο. Δεν θα ακούμε αυτές τις αερολογίες που ακούσαμε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που έχουν γίνει τιμητές και ανέλαβαν το ρόλο που είχε ο ΣΥΡΙΖΑ», επεσήμανε ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.

«Βάζουν την ψευδή διαδικασία του κατεπείγοντος πρώτον, για να μην καταλάβουν ότι την μία μέρα ψηφίζουν άλφα και την άλλη μέρα νομοθετούν τα ακριβώς αντίθετα. Και δεύτερον, για να περάσουν άρον άρον τα ρουσφέτια τους», εκτίμησε ο εισηγητής του Ποταμιού Χάρης Θεοχάρης.

Με αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, για το θέμα των κόκκινων δανείων, του μισθολογίου στο Δημόσιο και των συμβάσεων για τα δημόσια έργα, εξελίσσεται η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, της Βουλής για το σχέδιο νόμου με τα προαπαιτούμενα.

“Κάθε φορά που συζητάμε κάποιο νομοσχέδιο δεν θα μπαίνουμε στην ουσία του νομοθετήματος αλλά στην “ανακολουθία του ΣΥΡΙΖΑ”, αντλώντας επιλεκτικά στοιχεία” είπε απευθυνόμενος στη Νέα Δημοκρατία ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και τόνισε, ότι, η αξιωματική αντιπολίτευση “πρέπει να μπει στην ουσία, γιατί η δημαγωγία έχει το όριό της”.

Προηγουμένως στην τοποθέτησή του ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης είχε κάνει λόγο για “παγκόσμιο ρεκόρ ανακολουθίας ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ τους τελευταίους δέκα μήνες” αναφερόμενος στις θέσεις που έχουν εκφράσει κυβερνητικά στελέχη στο θέμα των κόκκινων δανείων.

Ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε επίσης, ότι υπήρξε το τελευταίο διάστημα, σημαντική αύξηση των κόκκινων δανείων, για τα οποία είπε ότι, από 14,33% στο τέλος του 2014 έφθασαν το 52% στο τέλος του 2015.

Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για το μισθολογικό του Δημοσίου, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας είπε ότι οι διατάξεις είναι οι ίδιες με εκείνες,”που εμείς είχαμε διαπραγματευτεί” αλλά “χωρίς πρόβλεψη αξιολόγησης” και υποστήριξε ότι με τα ειδικά επιδόματα, αυξάνεται η δημοσιονομική δαπάνη κατά 145 εκατ. ευρώ ετησίως.

Έθεσε επίσης το θέμα της ουσιαστικής κατάργησης, όπως υποστήριξε, της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής ανάρτησης των συμβάσεων του δημοσίου, ενώ αναφερόμενος στις συμβάσεις έργων για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, είπε ότι η κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση τις ίδιες συμβάσεις που είχαν καταρτίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Απαντώντας ο υπουργός Οικονομικών αμφισβήτησε τις εκτιμήσεις του κ. Χατζηδάκη για το ύψος των κόκκινων δανείων το 2015, και τόνισε ότι, “δεν είναι 52% αλλά 43%”. Σημείωσε επίσης, ότι οι προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών είχαν γίνει χωρίς διαχείριση κόκκινων δανείων και τόνισε ότι “είναι η πρώτη φορά που το επιχειρεί μια κυβέρνηση”.

Η κυβέρνηση, κατέληξε ο κ. Σταθάκης, “είναι αποφασισμένη να επιλύσει το πρόβλημα της απομείωσης των 90 δισ. ευρώ κόκκινων δανείων, παρέχοντας τον ύψιστο βαθμό κοινωνικής προστασίας”.

“Δεν θα ψηφίζαμε ούτε σήμερα την παραχώρηση των έργων με τη διαπραγμάτευση που έκανε η Νέα Δημοκρατία” ανέφερε απαντώντας στον κ. Χατζηδάκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Συνεχίζοντας ο κ. Σπίρτζης ανέφερε, ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπονται για πρώτη φορά, υποχρεώσεις παραχωρησιούχου και κλιμακωτές εκπτώσεις που “θα φθάσουν έως 70% για τους συχνούς χρήστες και προβλέπεται ελεύθερη πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρία”. Ανέφερε επίσης ότι θα προβλέπεται ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους περιοχών όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα παράπλευρης μετακίνησης και εκπτώσεις για κατοίκους όμορων δήμων.

“Ως προς τη σύμβαση του “Μορέα” όλη η αγορά γνωρίζει, ότι πρόκειται για την ίδια σύμβαση” είπε παρεμβαίνοντας ο Κωστής Χατζηδάκης και υποστήριξε, ότι οι ρυθμίσεις για τις εκπτώσεις υπήρχαν ήδη στο νομοσχέδιο του κ. Χρυσοχοίδη. Παράλληλα, καταλόγισε ευθύνες στο υπουργείο Μεταφορών για καθυστερήσεις των έργων εξαιτίας της καθυστέρησης της υπογραφής των συμβάσεων.

“Για απόλυτο ψεύδος” έκανε λόγο απαντώντας στον κ. Χατζηδάκη ο υπουργός Μεταφορών και καταλόγισε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι, επί υπουργίας του κ. Σουφλιά, έδωσε επιπλέον 70 εκατ. ευρώ “γιατί άργησε έξι μήνες να υπογράψει τη σύμβαση”.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα