«112»: Ο ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης

Ο αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης «112» είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός με τον οποίο μπορεί ο καθένας να έρθει σε επικοινωνία με της αρχές πολιτικής προστασίας στα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Ο αριθμός 112 δυστυχώς μας είναι αρκετά γνώριμος, με sms που μπορεί να έχουμε λάβει κατά καιρούς από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας σε περίπτωση φωτιάς, κοντά στη τοποθεσία μας, ή τα μαζικά μηνύματα που είχαμε λάβει κατά τη διάρκεια του περιορισμού των μετακινήσεων την περίοδο της καραντίνας.

Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί όμως, είναι ότι ο αριθμός έκτακτης ανάγκης μας επιτρέπει να έρθουμε επικοινωνία σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ με τις αρχές πολιτικής προστασίας, καθώς αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία της ΕΕ. Στην Ελλάδα αποτελεί τον επίσημο αριθμό της πολιτικής προστασίας από το 2019.

Καλούμε από οπουδήποτε με οτιδήποτε

Το εισερχόμενο σκέλος αφορά τη δυνατότητα του πολίτη να καλέσει δωρεάν σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οπουδήποτε στην Ελλάδα και στην ΕΕ, καθώς και σε κάποιες άλλες χώρες. Είναι κλήση χωρίς την παραμικρή χρέωση, από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο ακόμα και χωρίς κάρτα SΙΜ. Ακόμα και από καρτοτηλέφωνο είναι δυνατή η κλήση, πάλι χωρίς χρέωση. Η κλήση πραγματοποιείται προφανώς μέσα από όλα τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας , οποιοδήποτε καλύπτει την ορισμένη περιοχή, ακόμα κι αν καλών δεν χρησιμοποιεί αυτό το δίκτυο.

Το «112» συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει, με την Αστυνομία, τo Πυροσβεστικό Σώμα, το ΕΚΑΒ, το Λιμενικό Σώμα, την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS «1056» και την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά «116000». Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το «112» απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Εδώ να σημειωθεί ότι όποιος δεν διαθέτει έξυπνο κινητό, πρέπει να μπει στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και δηλώσει τον τρόπο που επιθυμεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις. Αυτό, που μας είναι ίσως και πιο γνώριμο, είναι το εξερχόμενο σκέλος, όπως το παράδειγμα με τα μηνύματα που αναφέρθηκε παραπάνω.

Αφορά στη δυνατότητα λήψης ειδοποιήσεων μέσω διαφόρων τεχνολογιών και καναλιών επικοινωνίας, για ένα επαπειλούμενο ή εν εξελίξει καταστροφικό συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία, ή την ασφάλεια του πολίτη, με την αποστολή των αντίστοιχων οδηγιών για αυτοπροστασία.

Μέσα από τις υπηρεσίες αυτού του ευρωπαϊκού αριθμού δύναται ο ασφαλής και ακριβής εντοπισμός οποιουδήποτε καλέσει σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορεί να δηλώσει την ακριβή τοποθεσία του. Ο εντοπισμός επιτυγχάνεται μέσω του ευρωπαϊκού δορυφορικού συστήματος «Galileo». Μπορεί να εξασφαλίζει μαζική ενημέρωση και προειδοποίηση του πληθυσμού καθώς και στην εξοικονόμηση πόρων και χρόνου στην αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.

Πολύτιμη υπηρεσία για την ΕΕ
Στα στοιχεία που συγκέντρωσε η ΕΕ μέσω της Κομισιόν, ενδεικτικά, το 2019 οι Ευρωπαίοι κάλεσαν το «112» περίπου 150 εκατ. φορές, δηλαδή περίπου το 56% στο σύνολο των κλήσεων έκτακτης ανάγκης.

Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς ,Τιερί Μπρετόν δήλωσε σχετικά: «Το 112 κρατά τους Ευρωπαίους ασφαλείς, επιτρέποντάς τους να έχουν εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης οπουδήποτε και αν βρίσκονται στην ΕΕ. Όλοι οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν τον ενιαίο αριθμό της ΕΕ και τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίζουν τη χρήση της πλέον καινούριας τεχνολογίας για την αποτελεσματική ανταπόκριση στους καλούντες που βρίσκονται σε κίνδυνο.»

Και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε τοποθετηθεί επανειλημμένα για την ανάγκη εύκολης πρόσβασης στις υπηρεσίες πολιτικής προστασίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η δημιουργία ενός κοινού αριθμού αποτελεί εκδήλωση αυτής της κοινής κατεύθυνσης.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα