Ψηφιακές ανισότητες: 3 στους 5 νέους στην Αφρική εκτός σύνδεσης

«Παιδιά ενός κατώτερου …”ψηφιακού Θεού”», αφού ζουν εκτός της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων που αυτή μπορεί να προσφέρει, παραμένουν 346 εκατομμύρια νέοι σε όλο τον κόσμο. Περίπου το ένα τρίτο της νεολαίας του πλανήτη δεν έχει ακόμη και σήμερα δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο, κάτι που επιδεινώνει τις ανισότητες και μειώνει την ικανότητα των παιδιών να συμμετέχουν σε μια αυξανόμενη ψηφιακή οικονομία.

Η αντίστοιχη αναλογία νέων χωρίς πρόσβαση στο Διαδίκτυο στην Ευρώπη είναι μόλις 1 στους 25Για παράδειγμα, οι αφρικανικές νεολαίες είναι οι λιγότερο συνδεδεμένες, με περίπου τρεις στους πέντε νέους να βρίσκονται εκτός σύνδεσης με το Διαδίκτυο, σε σύγκριση με μόλις έναν στους 25, που είναι η αντίστοιχη αναλογία στην Ευρώπη.

Τη στιγμή που τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία στα πιο μειονεκτούντα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που μεγαλώνουν σε συνθήκες φτώχειας ή που πλήττονται από έκτακτες ανθρωπιστικές κρίσεις, είναι κάτι παραπάνω από προφανής, αυτά παραμένουν σε ψηφιακά σκοτάδια. Χάνουν έτσι δυνατότητες, όπως η πρόσβαση στην πληροφόρηση, η οικοδόμηση δεξιοτήτων για τον ψηφιακό χώρο εργασίας, η πρόσβαση σε πλατφόρμες για τη σύνδεση και επικοινωνία των απόψεών τους.

Την παραπάνω εικόνα, η οποία περιγράφει εύγλωττα το ψηφιακό χάσμα του πλανήτη, περιγράφει έκθεση UNICEF, η οποία παρουσιάζει τρέχοντα δεδομένα σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά και τον αντίκτυπο της ψηφιακής τεχνολογίας στην ευημερία τους. Η έκθεση «Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2017: Τα παιδιά σε έναν ψηφιακό κόσμο», παρουσιάζει την πρώτη ολοκληρωμένη ματιά της UNICEF στους διάφορους τρόπους με τους οποίους η ψηφιακή τεχνολογία επηρεάζει τη ζωή των παιδιών. Διαπιστώνει, λοιπόν, μεταξύ άλλων, ότι οι νέοι είναι η πιο συνδεδεμένη ηλικιακή ομάδα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 71% είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με το 48% του συνολικού πληθυσμού.

Ωστόσο, το περιεχόμενο που απευθύνεται σε παιδιά αποδεικνύεται συχνά μη εύκολα προσβάσιμο. Για παράδειγμα, περίπου το 56% όλων των ιστότοπων είναι στα αγγλικά και πολλά παιδιά δεν μπορούν να βρουν περιεχόμενο που να καταλαβαίνουν ή που να είναι πολιτιστικά σχετικό.

Παγίδες

Η έκθεση εξετάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο το Διαδίκτυο κάνει πιο ευάλωτα τα παιδιά σε κινδύνους και ζημιές, συμπεριλαμβανομένης της κατάχρησης των προσωπικών τους δεδομένων, της πρόσβασης σε επιβλαβές περιεχόμενο και του ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Για παράδειγμα, διαπιστώνει ότι περισσότερες από 9 στις 10 αναγνωρισμένες σε παγκόσμιο επίπεδο διευθύνσεις URL για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών φιλοξενούνται σε πέντε χώρες – τον Καναδά, τη Γαλλία, τις Κάτω Χώρες, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Παρά την εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά – ένας στους τρεις χρήστες του Διαδικτύου παγκοσμίως είναι παιδί – δεν γίνεται τίποτε για να προστατευθούν από τους κινδύνους του ψηφιακού κόσμου και ν’ αυξήσουν την πρόσβασή τους σε ασφαλές διαδικτυακό περιεχόμενο.

Η πανταχού παρουσία των φορητών συσκευών, σύμφωνα με την έκθεση, έχει κάνει τη διαδικτυακή πρόσβαση για πολλά παιδιά λιγότερο ελεγχόμενη – και ενδεχομένως πιο επικίνδυνη. Και ψηφιακά δίκτυα, όπως το Dark Web και τα κρυπτονομίσματα (cryptocurrencies), επιτρέπουν τις χειρότερες μορφές εκμετάλλευσης και κακοποίησης, συμπεριλαμβανομένης της διακίνησης και σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών σε απευθείας σύνδεση. Οι συντάκτες της έκθεσης τονίζουν ότι τόσο οι κυβερνήσεις όσο και ο ιδιωτικός τομέας δεν έχουν ακολουθήσει το ρυθμό των αλλαγών, εκθέτοντας τα παιδιά σε νέους κινδύνους και ζημιές και αφήνοντας πίσω τα εκατομμύρια των πλέον μειονεκτούντων από αυτά.

Συστάσεις

Η UNICEF καταλήγει σε πρακτικές συστάσεις, που βοηθούν στην καθοδήγηση αποτελεσματικότερης χάραξης πολιτικής και πιο υπεύθυνων επιχειρηματικών πρακτικών προς όφελος των παιδιών:

-Παροχή σε όλα τα παιδιά προσιτής πρόσβασης σε υψηλής ποιότητας διαδικτυακούς πόρους.

-Προστασία των παιδιών από κινδύνους στο Διαδίκτυο – συμπεριλαμβανομένης της κακοποίησης, της εκμετάλλευσης, της εμπορίας ανθρώπων, του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και της έκθεσης σε ακατάλληλα υλικά.

-Προστασία του ιδιωτικού απορρήτου και της ταυτότητας των παιδιών στο διαδίκτυο.

-Παροχή της ψηφιακής παιδείας για να είναι τα παιδιά ενημερωμένα, αφοσιωμένα και ασφαλή στο διαδίκτυο.

-Αξιοποίηση της δύναμης του ιδιωτικού τομέα για την προώθηση προτύπων δεοντολογίας και πρακτικών που προστατεύουν και ωφελούν τα παιδιά στο Διαδίκτυο.

-Να μπει το ύψιστο συμφέρον των παιδιών στο επίκεντρο της ψηφιακής πολιτικής.

Πηγή: sepe.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα