Υπ. Ναυτιλίας: Πολιτική βούληση να αποδοθεί στον δήμο Ηγουμενίτσας μέρος του θαλάσσιου μετώπου

Σήμερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Λιμένων, Χρήστου Λαμπρίδη, του συντονιστή έργων του ΤΑΙΠΕΔ, Αθανάσιο Λιάγκο, τον δήμαρχο Ηγουμενίτσας, Γιάννη Λώλο και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, Ανδρέα Νταή, εξέφρασε την πολιτική βούληση να παραχωρηθούν τμήματα της χερσαίας έκτασης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες, στον δήμο και ζήτησε να βρεθεί τρόπος ώστε να επισπευσθεί το χρονοβόρο κομμάτι των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

 

Συνεχίζεται η προσπάθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και συγκεκριμένα της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, χερσαίες λιμενικές ζώνες που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες, να αποχαρακτηρισθούν και να αποδοθούν στους δήμους, με στόχο την αναπτυξιακή προοπτική και την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής των πολιτών.

Η πρώτη επιτυχής προσπάθεια έγινε με την παραχώρηση του χώρου των λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, κατά τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, ενώ ακολούθησε το λιμάνι της Πάτρας, με παραχώρηση μέρους του θαλάσσιου μετώπου στον δήμο και στους πολίτες της πόλης.

Σήμερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Λιμένων, Χρήστου Λαμπρίδη, του συντονιστή έργων του ΤΑΙΠΕΔ, Αθανάσιο Λιάγκο, τον δήμαρχο Ηγουμενίτσας, Γιάννη Λώλο και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, Ανδρέα Νταή, εξέφρασε την πολιτική βούληση να παραχωρηθούν τμήματα της χερσαίας έκτασης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες, στον δήμο και ζήτησε να βρεθεί τρόπος ώστε να επισπευσθεί το χρονοβόρο κομμάτι των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Στη σύσκεψη τονίστηκε, ότι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι αυτή που ακολουθήθηκε και στην περίπτωση του Λιμένα της Πάτρας και η οποία αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματική.

Ο δήμαρχος της Ηγουμενίτσας ευχαρίστησε τον υπουργό Ναυτιλίας, ενώ ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας εξήγησε, ότι ήδη ο Οργανισμός Λιμένα προχωρεί σε μικρής έκτασης έργα στην υπό παραχώρηση περιοχή, ώστε αυτή να είναι έτοιμη προς χρήση, όταν δοθεί στην τοπική κοινωνία.

Για την παραχώρηση χερσαίων τμημάτων του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στον δήμο, θα πρέπει πρώτα να πάρει απόφαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος και την πρόταση αυτή να την εισάγει στη γενική συνέλευση των μετόχων και συγκεκριμένα στο ΤΑΙΠΕΔ.

Αφού οι μέτοχοι και το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίσουν θετικά ως πρόταση, τότε αυτή θα αποσταλεί στα συναρμόδια υπουργεία (Οικονομικών, Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Άμυνας), αλλά και στην αρχαιολογική υπηρεσία. Μόλις υπάρξει η σύμφωνη γνώμη των συναρμοδίων υπουργείων, τότε θα υπογραφεί νέα σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, που θα εξαιρεί του συγκεκριμένους χώρους από τον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας και θα τους αποδίδει στον δήμο και στους πολίτες της πόλης.

Πρόσθετες επενδύσεις στα λιμάνια μετά από εισήγηση του γγ λιμένων

Στο μεταξύ, επιπρόσθετες επενδύσεις σε λιμάνια στα οποία έχουν εντοπιστεί σημαντικά προβλήματα ασφάλειας ή χρειάζεται να αποκατασταθούν ζημιές, ενέκρινε σήμερα η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.

Μετά από εισήγηση του γγ Λιμένων, Χρήστου Λαμπρίδη, ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής ενέκρινε σήμερα, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ποσό ύψους 1.084.000 ευρώ, από τον προϋπολογισμό του 2016.

Συγκεκριμένα, οι επιπλέον επενδύσεις που αποφασίστηκαν για το 2016 αφορούν τους λιμένες αρμοδιότητας των Οργανισμών Λιμένων Ευβοίας, Κέρκυρας, Βόλου, όπως επίσης και του Δ. Πύλου, Λευκάδας, Μυτιλήνης και Ρεθύμνου.

Έτσι, το σύνολο του ποσού που απορροφήθηκε από το ΠΔΕ της ΓΓΛΛΠΝΕ, για το 2016, ανέρχεται συνολικά σε περίπου 5.900.000 ευρώ και κατανεμήθηκε συνολικά σε 76 έργα.

Τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία επιλέχθηκαν τα λιμενικά έργα, αφορούσαν στη κάλυψη έκτακτων και επειγουσών αναγκών των λιμένων, χωρίς την αλλαγή των χαρακτηριστικών τους και με προϋπολογισμό έργου που να μη ξεπερνά τις 100.000 ευρώ προ ΦΠΑ για κάθε λιμένα.

Επίσης, σημαντικό κριτήριο για την επιλογή αποτέλεσε η κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων αναγκών στους λιμένες της χώρας πανελλαδικά.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα