Το Aegean Breeze 1 θα συνεχίσει την απάντληση των καυσίμων του Αγία Ζώνη ΙΙ

Το πετρελαιοφόρο “Aegean breeze 1”, μετά από σχετικό έγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, θα απαντλήσει τα υπόλοιπα καύσιμα που βρίσκονται στις δεξαμενές του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο βρίσκεται ήδη στο σημείο του ναυαγίου.

Την απάντληση των καυσίμων διεκδικούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, και άλλη εταιρεία με το πλοίο «Siros». Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα δύο πλοία ανήκουν σε διαφορετικές εταιρείες και η μία έχει αιτηθεί να απαντλήσει το πετρέλαιο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα και η άλλη ως φορτίο.

Να σημειωθεί ότι έως τώρα την επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων από το ναυαγισμένο πλοίο διενεργούσε το δεξαμενόπλοιο «Lassea» στο οποίο έληξαν τα πιστοποιητικά ασφαλείας του ενώ μετά από έλεγχο λιμενικών και τελωνειακών στις δεξαμενές έρματος του πλοίου εντοπίστηκαν ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Στο «Lassea» είχαν φορτωθεί 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών με απάντληση από το βυθισμένο πλοίο, τα οποία αναμένεται να αδειάσει το δεξαμενόπλοιο σε δεξαμενές, με εισαγγελική εντολή.

EMSA: Εκτός από το πλοίο στη Μάλτα, υπήρχαν άλλα πλοία σε Κύπρο, Βουλγαρία

Διαψεύδει και πάλι η EMSA τον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή. Σε τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA έγινε σαφές πως κοντά στην Ελλάδα δεν ήταν μόνο το πλοίο στη Μάλτα, αλλά ακόμη ένα που βρισκόταν στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού ενώ υπήρχε επίσης σκάφος του EMSA στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Πάντως, όπως αναφέρει ο skai.gr, τα δύο πλοία του EMSA, Alexandria (που βρισκόταν στη Λεμεσό) και το Balluta Bay (που βρισκόταν στη Βαλέτα της Μάλτας) θα είχαν μόλις τρεις ώρες διαφορά ως προς την ώρα άφιξής τους στη Σαλαμίνα.

Πιο κοντά και από τα δύο, χιλιομετρικά, ήταν μεν το Galaxy Eco στη Βάρνα της Βουλγαρίας (530 ναυτικά μίλια) αλλά για το πέρασμα του Βοσπόρου θα χρειαζόταν επιπλέον 19 ώρες, με αποτέλεσμα να φτάσει πιο αργά και από το Balluta Bay (550 ναυτικά μίλια μακριά – 3 ημέρες και 7 ώρες) και από το Alexandria (580 ναυτικά μίλια μακριά – 3 ημέρες και 10 ώρες).

Στους χρόνους συμπεριλαμβάνεται και η 24ωρη περίοδος για διακοπή τυχόν άλλων δραστηριοτήτων τους και η τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού πάνω στο πλοίο (στις περιπτώσεις που δεν είναι μόνιμα εγκατεστημένος).

Δεν μπορούμε να πούμε τίποτε ακόμη για το χρόνο απορρύπανσης

Εν τω μεταξύ, σε ερώτηση του skai.gr, για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές αναφέρει «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».

Σχετικά με το εάν διαθέτουν στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κυρία Ρούσεβα υποστήριξε πως αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. «Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα