Τι προέβλεπε ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της Πυροσβεστικής για τους δυτικούς ανέμους στην Αττική

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τις φονικές πυρκαγιές που ξέσπασαν στην Ανατολική Αττική στις 23 Ιουλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» στο πολυσέλιδο Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών της Πυροσβεστικής για το 2018 αναφέρεται ότι στην Αττική δεν φυσούν ποτέ δυτικοί άνεμοι, δηλαδή αυτοί που ώθησαν το πύρινο μέτωπο στο Μάτι, και συνεπώς δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος απ’ αυτούς.

Πάντως, από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι η Πυροσβεστική βασίστηκε στο εσφαλμένο αυτό ανεμολόγιο και θεώρησαν οι αρμόδιοι ότι δεν υπήρχε κανένα ενδεχόμενο μια πυρκαγιά που ξεκινά από την Καλλιτεχνούπολη ότι θα μπορούσε να κινηθεί προς την παραλία του Ματιού και της Ραφήνας

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ήδη αναφέρει ότι αιφνιδιάστηκαν από την πυρκαγιά στο Μάτι γιατί δεν υπάρχουν συχνά δυτικοί άνεμοι στην περιοχή και οι πυρκαγιές που εκδηλώνονται στην Πεντέλη συνήθως κινούνται παράλληλα με τη θάλασσα. Αυτή η θολή αντίληψη των πολιτών για την πορεία των ανέμων φαίνεται ότι καθόρισε και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πυροσβεστικής με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.

Δεύτερη σοβαρή παράλειψη

Στον ίδιο επιχειρησιακό σχεδιασμό προκύπτει και δεύτερη παράλειψη της Πυροσβεστικής εκτός από τους δυτικούς ανέμους.

Το Μάτι δεν αναφέρεται πουθενά ως σημείο της Αττικής με άναρχη δόμηση και «μείξη» δάσους με οικιστικό ιστό, από το οποίο μπορεί να προκύψουν κίνδυνοι για τους πολίτες σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς.

Ακόμη, στο έγγραφο της Πυροσβεστικής υπάρχουν 38 περιοχές στην Αττική και στα πέριξ που μπορεί να διατρέξουν τους συγκεκριμένους κινδύνους, όπως η Κιάφα, το Πουρνάρι, το Καραούλι και η Τζαβερδέλλα, αλλά πουθενά το Μάτι και η ευρύτερη περιοχή της Ραφήνας και της Νέας Μάκρης, που κατέκαψε η φωτιά.

Βάσει όλων των παραπάνω, ο πρώην ανώτατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής Αδριανός Γκουρμπάτσης, τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων, θα αναζητήσει όλες τις επίσημες καταγραφές του συστήματος δασοπυρόσβεσης, το γεωγραφικό στίγμα κίνησης των οχημάτων αλλά και των εναερίων μέσων και όλα τα δεδομένα από τις επιλογές των ανώτατων αξιωματούχων, προκειμένου να προσδιοριστούν τα λάθη που έγιναν τις κρίσιμες ώρες.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα