Νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, πιθανότατα και μέσα στο καλοκαίρι καθώς εκσυγχρονίζεται ο στόλος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, με τον ΟΑΣΑ να κάνει μια «ανανέωση-τομή» του στόλου του, κάτι το οποίο είχε να συμβεί εδώ και 15 χρόνια. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Αναστάσιος Ταστάνης, στο πλαίσιο του συνεδρίου Ecomobility 2019, μίλησε στο insider.gr για τις αλλαγές  στην καθημερινότητα του επιβατικού κοινού.

Όπως αναφέρει «με μια διαδικασία που αφορά όντως στον εκσυγχρονισμό του στόλου των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, νέας τεχνολογίας λεωφορεία. Έχει ήδη ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων εκ των οποίων τα 12 είναι ηλεκτροκίνητα. Είναι όντως μια πολύ μεγάλη πρόκληση λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις σημερινές δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες της Αθήνας. Θεωρούμε ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες έχοντας και το ρόλο της δημιουργίας οικολογικού αποτυπώματος μέσα στην πόλη πρέπει να συνδράμουν και πρέπει να συμβάλουν σε αυτό το σκοπό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση για έναν δημόσιο οργανισμό να προμηθευτεί λεωφορεία νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Υπάρχουν πάρα πολλές δυσκολίες, κυρίως γραφειοκρατικές, οι οποίες ξεπεράστηκαν και μπορώ να πω ότι το επόμενο διάστημα και πιθανόν μέσα στο καλοκαίρι όταν ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία θα δούμε νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, κάτι που έχει να συμβεί από το 2005. Θεωρώ ότι η σημερινή ημερίδα (Ecomobility 2019) κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση και από την πλευρά του οργανισμού παρουσιάστηκε όλη η εικόνα που έχουμε για τις δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες πρέπει να είναι φιλικές προς τον πολίτη και πρέπει παράλληλα να συμβάλουν στην οικολογική ανάσα της Αθήνας η οποία έχει χτιστεί με τόσες πολεοδομικές στρεβλώσεις».
Τα σύγχρονα οχήματα όμως δεν αποτελούν τη μόνη αλλαγή που συντελείται προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας και της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, έχει ενσωματωθεί με επιτυχία και μάλιστα η Ελλάδα είναι από τις χώρες οι οποίες προσαρμόστηκαν ιδιαίτερα γρήγορα στο νέο σύστημα.

Όπως επισημαίνει ο κ. Ταστάνης, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως και η τηλεματική αποτελούν έργα στρατηγικής ανάπτυξης. Μάλιστα, αναφερόμενος στο ηλεκτρονικό εισιτήριο σημειώνει ότι: «ο χρόνος συνύπαρξης του παλιού συστήματος, του χάρτινου εισιτηρίου με το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι πάνω από τρία χρόνια ενώ στην Αθήνα πετύχαμε μέσα σε ένα χρόνο να εφαρμόσουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο ξεπερνώντας και αντιμετωπίζοντας πάμπολλα προβλήματα που είχαν σχέση και με την ενημέρωση του επιβατικού κοινού αλλά και με την προοπτική της επόμενης ημέρας .
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει πραγματικά φέρει την επανάσταση στις συγκοινωνίες της Αθήνας . Το μόνο που θα σας πω είναι ότι πριν από το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο οργανισμός, την εποχή της ψηφιακής καταιγίδας λειτουργούσε με χαρτί και με μολύβι . Αυτή τη στιγμή έχει πλήρη στατιστικά δεδομένα για όλο το σύστημα, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί άνετα να προγραμματίσει και να φέρει καινούριες προτάσεις και να κάνει πιο άνετη τη διαδικασία μετακίνησης των επιβατών. Όπως πρόσφατα έχει ανακοινωθεί είμαστε σε μια διαδικασία επεξεργασίας (και πιστεύω ότι και αυτό θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα) του συστήματος πληρωμής ακολουθώντας τη λογική των ζωνών. Είναι ένα ζήτημα πάρα πολύ σημαντικό. Ο επιβάτης  πρέπει να πληρώνει ανάλογα με την απόσταση που διανύει κατά την μετακίνησή του και αυτό μπορούμε να το εφαρμόσουμε πλέον γιατί υπάρχει το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Τέλος, σχολιάζοντας την ενσωμάτωση της τηλεματικής στις δημόσιες συγκοινωνίες, ο κ. Ταστάνης εκτιμά ότι «πρόκειται για έργα (τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο) για τα οποία είμαστε πάρα πολύ περήφανοι».