Στ. Παππάς: Είμαστε υποχρεωμένοι να αναδείξουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος, όχι να τις συγχωρέσουμε

– Επανάσταση στις αστικές συγκοινωνίες χαρακτήρισε το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, μιλώντας σε εκδήλωση της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» με θέμα τις αστικές συγκοινωνίες, στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας το βράδυ της Τετάρτης.

Ο κ. Παππάς μίλησε για άλλη μια φορά για το προηγούμενο καθεστώς του ΟΑΣΘ, κάνοντας λόγο για έναν μηχανισμό αναπαραγωγής μιας πελατειακής σχέσης.
Σε σχέση με τον ρόλο της δικιάς του διοίκησης ανέφερε ότι είναι διττός, να εκκαθαριστεί ο οργανισμός και να διασφαλιστεί η διαδικασία της εκκαθάρισης εν λειτουργία. «Ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη περνάει μέσα από την εκκαθάριση διότι ήταν ένας φορέας με πολλές «αμαρτίες», τις οποίες είμαστε υποχρεωμένοι να αναδείξουμε, όχι και να τις συγχωρέσουμε, και επίσης πρέπει να μπορέσουμε με τα λίγα μέσα που έχουμε να διασφαλίσουμε ένα καλό επίπεδο συγκοινωνιακού έργου, ώστε οι πολίτες να βλέπουν τον ΟΑΣΘ σαν φίλο και όχι σαν αντίπαλο» σημείωσε.

«Οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό. Το κοινωνικό αγαθό προσφέρεται με την έννοια της καθολικής εφαρμογής, που συμβαίνει ότι πρέπει να το απολαμβάνουν οι πάντες. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαστε στρατευμένοι» δήλωσε ο Στ. Παππάς.

Σχολιάζοντας τα εξώδικα των πρώην μετόχων ο κ. Παππάς τόνισε ότι στις δημοκρατίες όποιος νομίζει ότι αδικείται πηγαίνει στη δικαιοσύνη. «Το εξώδικο αφορούσε ζητήματα κάποιων κρατήσεων. Προφανώς δεν είναι μέτοχοι, και προφανώς δεν πρέπει να πληρώνουν τίποτα», σημείωσε.

Σε σχέση με τον στόλο των λεωφορείων ο κ. Παππάς υπενθύμισε ότι όταν ανέλαβε υπήρξαν στους δρόμους 240 λεωφορεία, και αυτή τη στιγμή πλησιάζουν τα 415. Σημείωσε ότι γνωρίζει πως η πόλη έχει ανάγκη από 500 λεωφορεία, ωστόσο τόνισε ότι και να υπήρχαν αυτά τα λεωφορεία, δεν θα υπήρχε ο απαραίτητος αριθμός οδηγών, καθώς ενώ ο ΟΑΣΘ έχει υπεράριθμο αριθμό προσωπικού, δεν έχει τις απαραίτητες ειδικότητες.

Παράλληλα, τόνισε ότι με βάση τους νόμους των προηγούμενων ετών το αναγκαίο αποθεματικό που είχε σχηματιστεί, και που φαίνεται στους ισολογισμούς, έπρεπε να χρησιμοποιείται για την ανανέωση του στόλου, κάτι που δεν έγινε ποτέ, με αποτέλεσμα να είναι πολύ προβληματικός ο υπάρχων στόλος.

Όλη η προσπάθεια εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο το οποίο θα εκπονηθεί από τον ΟΕΣΘ, και θα δώσει μια πολύ μεγάλη πνοή από άποψη αστικών συγκοινωνιών στην πόλη, κάτι που δεν αφορά μόνο τα λεωφορεία αλλά και τις άλλες μορφές μεταφοράς (μετρό, ΚΤΕΛ, ταξί, παράκτια συγκοινωνία κλπ).

«Όταν εγώ θα φύγω από τη Θεσσαλονίκη, η πόλη θα έχει έναν καλό φίλο που αποχώρησε, αλλά και συγκοινωνίες που θα είναι αντάξιες στον ρόλο τους»
Σε σχέση με τη λήξη της συνεργασίας με την ιδιωτική επιχείρηση ελεγκτών ο κ. Παππάς τόνισε ότι κόστιζε στον οργανισμό 1.100.000 ευρώ τον χρόνο,  ενώ στην καλύτερη των περιπτώσεων «έφερνε» στα ταμεία από τις εισπράξεις των προστίμων 500.000 ευρώ.

Κ. Αμπατζάς: Η Θεσσαλονίκη βιώνει μια συγκοινωνιακή άνοιξη

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του νεοσύστατου Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Κώστας Αμπατζάς, σχολίασε την παρουσία του στην εκδήλωση της δημοτικής κίνησης τονίζοντας πως πρόκειται για μια ευκαιρία να επικοινωνήσει  ποιες είναι οι αρμοδιότητες, ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες του νέου φορέα-ομπρέλα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. «Αυτό που έχει σημασία είναι ότι σε αυτή τη χρονική συγκυρία γύρω από τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, και μετά την καίρια παρέμβαση του νέου νομοθετικού πλαισίου, η Θεσσαλονίκη βιώνει μια συγκοινωνιακή άνοιξη, με περιεχόμενο ότι πολύς κόσμος πλέον ασχολείται εμπεριστατωμένα με τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, και πολύ περισσότερο η ίδια η πολιτεία έχει «σκύψει» πάνω από τα χρόνια συγκοινωνιακά προβλήματα της πόλης» σημείωσε ο κ. Αμπατζάς.

«Δίνουμε λύσεις ολιστικές και συγκεκριμένες που αφορούν το παρόν και το μέλλον του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, που αναμένεται σύντομα να αλλάξει ραγδαία, με την θετική εισβολή του μετρό» ανέφερε στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ.

Ο κ. Αμπατζάς σημείωσε πως αντιμετωπίζει την εκδήλωση ως μια διαδικασία κοινωνικού ελέγχου από τους ίδιους τους πολίτες, τονίζοντας ότι η αλληλεπίδραση με το επιβατικό κοινό και τους ενεργούς πολίτες της πόλης θα έχει θετικό αποτύπωμα στο σύνολο του έργου που προσπαθούμε να κάνουμε.

Τέλος, ενημέρωσε πως σχεδιάζονται ήδη από τον οργανισμό άμεσες παρεμβάσεις που απαιτούνται στο υφιστάμενο συγκοινωνιακό έργο, ενώ υπάρχει και ένα δεύτερο κομμάτι που αφορά στον σχεδιασμό και στην πρόταση προς υλοποίηση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη πλέον, με τη συμμετοχή εντός αυτού και της βασικής γραμμής του μετρό.

Ρ. Καλφακάκου: Να συμβάλει ο δήμος Θεσσαλονίκης στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης

Το γεγονός ότι η δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» ανέδειξε από την πρώτη στιγμή εντός και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου το αμαρτωλό καθεστώς που επικρατούσε στον ΟΑΣΘ ανέδειξε η επικεφαλής της κίνησης Ρία Καλφακάκου.

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη ο δήμος Θεσσαλονίκης να συμβάλει στη δημιουργία του νέου συγκοινωνιακού και χωροταξικού σχεδιασμού της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη την μελλοντική λειτουργία του μετρό και της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Τέλος, η κ. Καλφακάκου τόνισε την ανάγκη οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης να είναι άνετες, ασφαλείς, οικολογικά καλύτερες, καθώς και να παραμείνουν, ή και να γίνουν φτηνότερα, τα κόστη για τους επιβάτες.

stokokkino.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα